Firma Adobe przedstawiła nową, rozbudowaną wersję rozwiązania do przetwarzania dokumentów Adobe Acrobat XI z usługami w chmurze, dostosowaną do wymagań współczesnych przedsiębiorstw. Standard branżowy oprogramowania PDF będzie teraz obejmował pełną edycję plików PDF i ich eksport do formatu Microsoft PowerPoint, funkcje z obsługą dotykową na tabletach oraz nowe, zintegrowane usługi w chmurze: Adobe EchoSign (zaawansowane funkcje zawierania umów online) i Adobe FormsCentral (tworzenie formularzy oraz gromadzenie i analiza danych). Ponadto Acrobat XI oferuje działom IT takie udogodnienia, jak integracja z oprogramowaniem Microsoft Office i SharePoint, łatwe wdrażanie, wirtualizacja aplikacji i zabezpieczenia.

Nowa wersja Acrobat obejmuje produkty Acrobat XI Pro, Acrobat XI Standard i Adobe Reader XI oraz nowe, zintegrowane usługi przetwarzania dokumentów Adobe FormsCentral i Adobe EchoSign.

Przetwarzanie dokumentów jest coraz bardziej złożone, co dla firm oznacza nowe wyzwania. Ze względu na szybko rosnącą liczbę urządzeń mobilnych i usług w chmurze potrzebne są rozwiązania, które umożliwią pracownikom wydajną pracę w każdym miejscu i na każdym urządzeniu” – powiedziała Melissa Webster, wiceprezes ds. programów w firmie IDC.

W opublikowanym niedawno artykule przeglądowym IDC dotyczącym globalnych rynków zwrócono uwagę na coraz większe problemy z produktywnością i kosztami przetwarzania dokumentów. Na przykład dla firmy zatrudniającej 1000 pracowników koszty utraconej produktywności szacuje się na 15,9 mln rocznie. Zdaniem IDC ten stracony czas odpowiada zatrudnieniu 213 nowych pracowników.

Nowe i ulepszone funkcje oraz cechy dla biznesowych profesjonalistów w Adobe Acrobat XI:

  • edycja plików PDF oraz zmienianie akapitów, obrazów i obiektów metodą kliknięć i przeciągnięć za pomocą nowego, intuicyjnego narzędzia do edycji tekstów i obrazów. Rozmieszczanie i wizualnie łączenie wybranych treści i wiele dokumentów w jeden plik PDF z zachowaniem integralności pliku źródłowego.
  • Skrócenie czasu potrzebnego na przygotowywanie dokumentów i zatwierdzanie umów zawieranych przez Internet z kilku tygodni do kilku godzin, z wykorzystaniem podpisów elektronicznych dostępnych w usłudze Adobe EchoSign. Uproszczenie tworzenia i dystrybucji formularzy oraz analizy ich wyników za pomocą dołączonej aplikacji do komputerów Adobe FormsCentral.
  • Zwiększone funkcję mobilne. Praca z plikami PDF na tabletach i smartfonach z funkcjami dotykowymi aby wpisywać uwagi i notatki, wypełniać, podpisywać i zapisywać formularze.
  • Zapisywanie dokumentówy PDF jako plików w formacie PowerPoint, Word lub Excel bądź wykorzystywanie plików PDF w całości lub części jako dokumenty Microsoft Office lub strony WWW bez konieczności ich przepisywania.
  • Zwiększone zabezpieczenie plików PDF utworzonych na podstawie plików Microsoft PowerPoint, Word i Excel przed kopiowaniem, edycją lub drukowaniem bez zezwolenia.

Nowe i udoskonalone funkcje, które Acrobat XI oferuje informatykom:

  • Łatwy w obsłudze i w pełni funkcjonalny, spójny oraz cieszący się zaufaniem PDF Reader z pełnym wsparciem dla iPada oraz tabletów z Androidem. Dodatkowo Rozwiązania Acrobat XI i Reader XI można zainstalować jako centralnie zarządzane aplikacje wirtualne z obsługą dotykową i nowymi funkcjami wsparcia aplikacji Microsoft App-V za pośrednictwem Citrix XenApp.
  • Rozwiązanie Adobe Acrobat XI można płynniej zintegrować z oprogramowaniem Microsoft Office i Microsoft SharePoint, co zwiększy możliwości wykorzystania plików PDF w środowisku Office lub SharePoint.
  • Bezpłatne narzędzia Adobe oraz rozszerzone wsparcie oprogramowania Microsoft SCCM/SCUP i Apple Remote Desktop upraszczają wdrażanie, obsługę, konfigurację i instalację rozwiązania.
  • Technologie zabezpieczające oraz platforma Adobe PDF Whitelist Framework umożliwiają selektywne uaktywnianie funkcji JavaScript w środowiskach Windows i Mac OS. Funkcja Action Wizard umożliwia wieloetapowe przygotowywanie plików PDF i ułatwia wdrażanie rozwiązań zabezpieczających w sposób spójny w całej organizacji.

Ceny i dostępność
Acrobat XI oraz związane z nim produkty będą dostępne w sprzedaży w ciągu 30 dni u autoryzowanych przedstawicieli firmy Adobe, w sklepie internetowym Adobe Store, dziale sprzedaży bezpośredniej Adobe Direct Sales oraz serwisie Adobe Creative Cloud.

Przewidywane ceny:

  • Acrobat XI Standard: 295 EURO (139 EURO w przypadku aktualizacji). wersja IE
  • Acrobat XI Standard: 245 EURO (115 EURO w przypadku aktualizacji). wersja PL
  • Acrobat XI Pro: 475 EURO (205 EURO w przypadku aktualizacji). wersja IE
  • Acrobat XI Pro: 389 EURO (1655 EURO w przypadku aktualizacji). wersja PL
  • Cennik dla instytucji rządowych można znaleźć w serwisie Adobe Government Store.
  • Bezpłatna 30-dniowa wersja próbna programu Acrobat Pro będzie dostępna po dostawie produktu;

dostępne są również wersje testowe usług w chmurze Adobe EchoSign i Adobe FormsCentral.

  • Oprogramowanie Reader XI będzie można pobrać bezpłatnie ze strony Adobe.com po dostawie produktu.
  • Adobe EchoSign: od 14,95 dolarów za miesiąc .
  • Ceny subskrypcji na oprogramowanie Adobe FormsCentral: od 14,99 dolarów za miesiąc.

Cenniki edukacyjne dla uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i pracowników placówek edukacyjnych oraz szkół wyższych można otrzymać u autoryzowanych resellerów (lub sprzedawców) produktów Adobe dla sektora edukacji.

źródło: Adobe

Kan