mBank uruchamia nową wersję serwisu internetowego, przeznaczonego dla urządzeń mobilnych. mBank lajt pozwala w wygodny i bezpieczny sposób korzystać z serwisu transakcyjnego w każdym miejscu i o każdej porze. Do końca 2011 r. serwis ma mieć 200 tys. użytkowników, a na koniec 2012 r. 0,5 mln Klientów będzie logować się do mBanku przez telefon.
Bankowość mobilna w mBanku: Tutaj
Logowanie do mBanku z komórki jest bardzo proste i nie wymaga posiadania określonego modelu telefonu czy systemu operacyjnego. Wystarczy skorzystać z dowolnej przeglądarki internetu i wpisać adres mBank.pl. Logowanie odbywa się na podstawie unikalnego loginu i hasła, identycznego jak w „zwykłym” serwisie mBanku. Przewagą wersji lajt nad tradycyjnym systemem transakcyjnym, wyświetlanym w telefonie, jest jego dopasowanie do możliwości urządzeń mobilnych.
Dziś mamy rzeszę 100 tys. klientów logujących się do mBanku przez telefon. W pierwszej kolejności wdrażamy uniwersalną wersję lajt, aby umożliwić wszystkim zainteresowanym łatwiejszy dostęp do usług przez telefon. W dalszej kolejności uzupełnimy ofertę o aplikacje na wybrane urządzenia. Już na przełomie lipca i sierpnia zaproponujemy transakcyjną wersję aplikacji na iPhone’a i iPada, a w kolejnych miesiącach udostępnimy aplikację dla Klientów korzystających z urządzeń z systemem operacyjnym Android oraz Windows. Systematycznie będziemy rozwijać również wachlarz funkcji dostępnych w ramach mobilnych rozwiązań mBanku – mówi Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.
Lista operacji możliwych do wykonania w mBanku za pośrednictwem urządzeń mobilnych została opracowana w taki sposób, aby zagwarantować użytkownikom pełne bezpieczeństwo.
Za pośrednictwem mBank lajt można w wygodny, bezpieczny i szybki sposób uzyskać dostęp do informacji na temat produktów posiadanych w banku oraz wykonać najważniejsze operacje bankowe: sprawdzić stan konta i jego historię, zrealizować przelew zdefiniowany, założyć lokatę i spłacić kartę kredytową. Dodatkowo, w wersji lajt można uzyskać informacje na temat posiadanych kart, kredytów i produktów inwestycyjnych, a także doładować telefon.
Badanie Instytutu Homo Homini dla mBanku, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków-klientów banków, pokazuje, że tylko 3,5 proc. z nich korzysta z banku w komórce.
– Wynik badania nie jest dla nas zaskakujący ani nie odbieramy go pesymistycznie, bo podobną historię obserwowaliśmy 11 lat temu przy uruchamianiu mBanku. Wówczas sceptycy, w oparciu o podobne badania, zapowiadali, że będzie to porażka z uwagi na niskie, deklarowane zainteresowanie klientów. Okazało się wkrótce, że dostęp do banku on-line stał się dla Polaków absolutnym priorytetem. Podobnie będzie z bankowością mobilną, która choć nie stanowi rewolucji w usługach bankowych, to zmienia sposób, w jaki klienci wykorzystują zdalne kanały dostępu do platform internetowych. W naszym przekonaniu ten segment czeka bardzo dynamiczny wzrost w nadchodzących kwartałach, a rok 2012 będzie rokiem tabletów, a więc również rokiem bankowości mobilnej – mówi Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej BRE Banku.
Według statystyk mBanku, do serwisu transakcyjnego z urządzeń mobilnych do tej pory logowało się 100 tys. unikalnych użytkowników, posiadających rachunek w mBanku. Bank spodziewa się, że po wprowadzeniu nowego serwisu „lajt”, liczba ta będzie jeszcze większa.
– W ostatnim czasie obserwujemy coraz większe zainteresowanie dostępem do banku z komórki, co nie dziwi, biorąc pod uwagę rosnącą liczę sprzedawanych urządzeń mobilnych w Polsce. Dlatego do końca 2011 r. zamierzamy podwoić liczbę osób korzystających z serwisu mBank lajt – tłumaczy Jarosław Mastalerz. Po osiągnięciu w tym roku liczby 200 tys. użytkowników, korzystających z bankowości mobilnej w mBanku, spodziewamy się, że wzrośnie ona w roku 2011 do 0,5 miliona – prognozuje Mastalerz i dodaje, że jest to wartość realna, biorąc pod uwagę profil Klienta mBanku (głównie mieszkańca dużego miasta, zainteresowanego technologią i chętnie korzystającego z nowości).
Z nowego lekkiego serwisu mBank lajt Klienci mogą korzystać od 15 czerwca. Latem bank przeprowadzi kampanię promocyjną usługi.
Prezentacja Bankowość mobilna w oczach Polaków: Tutaj
źrodło: mBank
Kan
Warto przeczytać:
mBank mobile ma 40 tys. kart SIM
no w koncu – obudzili sie… inni juz od paru lat ot mają, w koncu dostrzegli ze jest cos innego niz pecety w sieci. Lepiej pozno niz wcale..
Fajnie by było zrobić z tego jakąś aplikację na iPhone.
Rudy nie dostaniesz żadnej aplikacji 🙂 możesz pomarzyć o tym będąc w mBanku.
Strona serwisu w wersji lajt to i tak szczyt ich możliwości, coś o tym wiem bo jestem klientem mBanku od 5lat i przez ten czas nie potrafili nawet zlikwidować z serwisu potocznie zwanych „zwłok delfinów” (klienci wiedzą o co kaman) czy usprawnić procesu zamawiania nowych kart.
Dodatkowo strzelili sobie w stopę udostępniając usługę odzyskiwania loginu i hasła w formie SMS.
Nareszcie aplikacja na iPhone-a! Nie moge sie doczekac. Czas najwyzszy mBank.
Wersja na iPhone’a i iPada pojawi się na przełomie lipca i sierpnia… nareszcie!
i co z tego że robią taki nowy dostęp skoro oferta ich robi się coraz mniej atrakcyjna. Opłaty za kartę do konta wprowadzają i inne jeszcze dodatkowe, lokaty są tak mizerne że szkoda tam w ogóle jakąkolwiek gotówkę trzymać. Znacznie lepsza jest aplikacja mobilny bank którą udostępnia Raiffeisen Bank – mają już i na Androida. Oferta samego banku w pewnych obszarach również jest interesująca.
Bardzo przekonujaca prezentacja, super wytlumaczenie dlaczego tak zaspali … „…bankowosc mobilna to nie rewolucja…”, czego Wy drodzy klienci od nas chcieliscie. Przeciez macie serwis SMS od 2000 roku…. 😉 Raiffeisen, Citi, Millenium, a nawet Getin smigneli mobilny bank z nazwy … – pytanie czy refleksja nie przyszla za pozno, kiedy coraz wiecej klientow (juz nie tak taniego banku) migrowalo do konkurencji, w ktorej mozna korzystac z aplikacji… mbankowi aplikacje musieli zrobic klienci… ;-). Bardzo ciekawe porownanie konkurencji swiadczy, ze mbank nadal jest zapatrzony w siebie i nie za bardzo orientuje co sie dzieje dookola… szkoda…. 🙁
na nokii N97 mini lepiej działała dotychczasowa wersja mBanku, nowe wersja mobilna rozciąga w moim przypadku obraz po większej szerokości ekranu przez co trzeba przesuwać na boki, niewygodne gdy się człowiek śpieszy