Facebook uruchomił w Polsce usługę Places (Miejsca). Użytkownicy aplikacji za pomocą funkcji meldunku mogą powiadomić swoich znajomych o tym, gdzie obecnie się znajdują.

Ponadto Facebook Places oferuje możliwość korzystania ze specjalnych promocji, zniżek i darmowych prezentów. Czy w czasach rosnącej popularności zakupów grupowych usługa ma szansę zaistnieć? Amatorzy specjalnych okazji już popijają darmowe piwo na warszawskim Foksal.

W sierpniu 2010 podczas konferencji w Palo Alto Mark Zuckerberg przedstawił nową usługę – Facebook Places. Miejsca, bo tak brzmi polska nazwa funkcjonalności, spełniają trzy funkcje: wspierają socjalizację użytkowników Facebooka, ułatwiają spotkanie osób będących aktualnie w pobliżu oraz pozwalają wyszukać specjalne okazje zakupowe dostępne w okolicy. Za pomocą strony touch.facebook.com lub dedykowanej aplikacji na smartphone, w kilka sekund zameldujemy się, aby spotkać znajomych o których obecności w danym miejscu normalnie nie mielibyśmy pojęcia.

Facebook Miejsca to nie tylko narzędzie służące do powiadamiania znajomych o miejscu swojego pobytu. To również usługa dzięki której każdy może mieć dostęp do specjalnych promocji. Do tej pory podobne okazje dostępne były często wyłącznie po przedpłacie w serwisach oferujących zakupy grupowe.

Na pierwszych amatorów nowej funkcjonalności nie trzeba było długo czekać. Właściciele lokalu „Sketch” mieszczącego się przy ulicy Foksal w Warszawie postanowili przetestować nową aplikację Facebooka.

Każdy, kto dzięki usłudze Miejsca zamelduje się w „Sketchu”, otrzyma na przywitanie wybrane przez siebie piwo z szerokiej oferty regionalnej lokalu.

Z ciekawością przyglądamy się rozwojowi tego typu usług w Polsce. Facebook Places umożliwia bezpośredni, spersonalizowany kontakt z klientem, co w dzisiejszym szybkim świecie jest coraz trudniejsze, choć wciąż niezwykle ważne” – komentuje Dariusz Góralczyk, General Manager klubu „Sketch”.

źródło: Sketch

Kan