Już co piąty nastolatek przyznaje, że doświadczył hejtu w internecie, najczęściej dotyczącego wyglądu, sposobu ubierania oraz upodobań. T-Mobile wspólnie z trójką młodych infleuncerów i ekspertami z Fundacji Ulica w kolejnej odsłonie kampanii „Na Wygranej Pozycji” porusza temat kompleksów i radzenia sobie z internetową przemocą.

Faktem jest, że postęp technologiczny, który nastąpił w ciągu ostatnich 20 lat znacznie poprawił jakość i komfort naszego życia. Internet i jego funkcjonalność niosą za sobą całą masę korzyści. Jednak młodzi ludzie korzystają z niego inaczej niż ich rodzice i nie znają życia bez nieograniczonego dostępu do sieci – w dni wolne od zajęć szkolnych spędzają w sieci średnio ponad 6 godzin2 ! Nie jest już, więc ona dla nich wyłącznie narzędziem, ale staje się równorzędnym polem funkcjonowania jak szkoła czy grupa rówieśnicza. To właśnie cyfrowy świat, jakość poznawanych treści oraz sposób w jaki dziecko jest odbierane przez wirtualną społeczność składają się na jego obraz samego siebie i w konsekwencji poczucie własnej wartości. Dlatego tak ważne jest poruszanie tematu bezpieczeństwa w sieci – także w kontekście hejtu i radzenia sobie z kompleksami. T-Mobile, jako firma odpowiedzialna społecznie, rozpoczął właśnie kolejną odsłonę kampanii „Na Wygranej Pozycji”, w której chce zwrócić uwagę zarówno dzieci, jak i rodziców, na ten problem.

Magentowy operator w projekcie „Na Wygranej Pozycji” chce być przewodnikiem po świecie nowoczesnych technologii, mówiącym w języku atrakcyjnym dla młodej grupy docelowej. Stąd też zaangażowanie do współpracy trójki młodych influencerów, którzy swoje kariery budują w internecie. Wybrani twórcy będą opowiadać o swoich doświadczeniach związanych z hejtem i samoakceptacją. Do współpracy zaproszono trzech zasięgowych influencerów: Zuzę Borucką, Colorowego oraz Billie Sparrow.

 

– Cyfrowe wykluczenie to nie tylko brak umiejętności, ale także brak świadomości zagrożeń płynących z bycia online. Wielu młodych ludzi cierpi z powodu internetowego hejtu czy obniżonej samoakceptacji wynikającej z porównywania się do nierealnych wzorców piękna pokazywanych w social mediach. T-Mobile, firma nowoczesna i odpowiedzialna, chce uświadamiać młodym ludziom zagrożenia, które płyną z korzystania z sieci, pokazując im, że nie są sami, a bycie w sieci może mieć też wiele pozytywów, jeśli korzysta się z niej z głową. – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i CR

 

W ramach kampanii influencerzy będą zachęcać swoich obserwujących do wzięcia udziału w #nawygranejchallenge, w którym młodzi ludzie mają zmierzyć się ze swoimi kompleksami i zaakceptować je, wybijając hejterom narzędzie z ręki. Inicjatywa ma pokazać im, że nie są sami ze swoimi problemami i wiele osób w ich wieku – także tych, które są dla nich idolami – mierzy się z podobnymi wyzwaniami. W kolejnych etapach akcji influencerzy poprowadzą ankiety oraz spotkania, w których rozmawiać będą z fanami o hejcie i o sposobach na radzenie sobie z nim. 7 lipca cała trójka spotka się z fanami na spotkaniu live na Instagramie, w którym podsumuje wyniki akcji i opowie o swoich doświadczeniach. Równocześnie na stronie www.nawygranej-pozycji.pl dostępne są materiały przygotowane dla rodziców, w których eksperci Fundacji ULICA, radzą jak rozpoznać, że dziecko doświadcza hejtu i jak odpowiednio zareagować.