T‑Mobile konsekwentnie rozwija usługę „SD‑WAN od T‑Mobile”, która upraszcza i optymalizuje budowę sieci korporacyjnych, poprawiając jakość usług, możliwości analityczne i kontrolę sieci. Obecnie, operator oferuje usługę SD‑WAN bazującą na platformach aż trzech dostawców: Versa Networks, Cisco Meraki oraz Cisco Viptela, prowadząc klientów przez cały proces doboru rozwiązania, wdrożenia i migracji tak, by jak najlepiej odpowiadały one na specyficzne, indywidualne potrzeby każdej firmy.

„SD‑WAN od T‑Mobile” to obecnie najnowocześniejsze, zintegrowane rozwiązanie, upraszczające zarządzanie siecią WAN poprzez integrację funkcji sieciowych i bezpieczeństwa oraz wykorzystanie mechanizmu centralnego zarządzania wszystkimi elementami sieci. Wyróżnia się przede wszystkim optymalizacją ruchu na poziomie aplikacji, zaawansowanym systemem bezpieczeństwa, możliwością realizacji wielodostępu w modelu aktywnych łączy, rozbudowaną analityką big data pozwalającą na analizę parametrów jakościowych oraz możliwością pełnej integracji z istniejącą siecią MPLS. SD‑WAN umożliwia optymalne wykorzystanie przepustowości oraz zwiększenie wydajności aplikacji czy minimalizację utraty pakietów.

Usługa oferowana jest od września 2020 roku. Od tego czasu T‑Mobile intensywnie edukuje rynek na temat korzyści, jakie niesie ze sobą SD‑WAN, wsłuchując się w oczekiwania klientów i rozwijając ofertę. Obecnie, posiadając w portfolio rozwiązania aż trzech dostawców, którzy są liderami rynku: Versa Networks, Cisco Meraki oraz Cisco Viptela, T‑Mobile może dostosować usługę pod indywidualne potrzeby konkretnego klienta – w zależności od technicznych wymagań, wykorzystywanych aplikacji, działania na zasobach chmurowych, rozległości sieci, aktualnie stosowanych rozwiązań, liczby oddziałów czy też od budżetu.

Podczas analiz, wdrożenia i zarządzania SD‑WAN, klientowi towarzyszy wyspecjalizowany zespół inżynierów T‑Mobile, rozwijających funkcjonalności i możliwości oferowanej usługi i rozwiązań jednego z trzech dostawców. Dzięki temu, możliwa jest nie tylko optymalizacja kosztów, ale również dopasowanie usługi pod nowe potrzeby klienta. Takie podejście pozwala na najlepsze dostosowanie technologii oraz ułatwia przeprowadzenie całego procesu – od pomysłu i zapotrzebowania na zarządzany SD‑WAN w firmie, przez analizy i wdrożenie, po zapewnienie ciągłości technologicznej i dalszy rozwój technologii w przyszłości.