Nieznani sprawcy wyczyścili konto jednemu z klientów T-Mobile Usługi Bankowe, prowadzonych przez Alior Bank. Kiedy odkrył, że z jego konta zniknęły wszystkie pieniądze i zadzwonił do banku usłyszał, że przecież sam zamknął konto – opisuje historię klienta usług bankowych serwis internetowy Niebezpiecznik.pl.


Jak do tego doszło? Zawiodła „weryfikacja” telefoniczna. Wystarczyło, że przestępcy odpowiedzieli przez telefon na kilka pytań. Poszkodowany oczywiście nigdzie nie dzwonił.

Ofiara przestępstwa została już poinformowana, przez że wkrótce odzyska swoje pieniądze. Zostały zabezpieczone przez bank, który otrzymał przelew z konta w T-Mobile Usługi Bankowe.

„Sprawa jest rozwojowa” policja prowadzi intensywne dochodzenie w tej sprawie. A Usługi Bankowe T-Mobile dostarczane przez Alior Bank, po interwencji, naprawiły lukę w zabezpieczeniach.

Opisany wyżej przypadek Czytelnika serwisu Niebezpiecznik.pl pokazuje jednak, że nawet stosując się do porad „bezpiecznej bankowości elektronicznej” możemy paść ofiarą kradzieży wszystkich środków. Choćby ze względu na przeoczenia w bankowych procedurach weryfikacji klienta.

Więcej na ten temat przeczytacie w serwisie: Niebezpiecznik.pl

Stanowisko – Alior Bank


Alior Bank informuje, że był to odosobniony przypadek i zapewnia, że środki finansowe zostały zabezpieczone i zostaną zwrócone klientowi. Zgodnie z obecnie obowiązującymi procedurami w oddziałach i call center klienci Banku mogą zamknąć produkt telefonicznie wyłącznie po potwierdzeniu swojej tożsamości. Weryfikacja obejmuje szereg bardzo szczegółowych pytań osobowych oraz produktowych. Po jej dokonaniu klient może przelać środki na rachunek w obcym banku, jedynie do kwoty 100 zł. Jeśli na koncie znajdują się środki o wyższej wartości, klient może samodzielnie dokonać przelewu za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej lub zamknąć rachunek osobiście w oddziale.
Alior Bank zapewnia również, że stosuje odpowiednie mechanizmy monitorujące przelewy, które umożliwiają identyfikację podejrzanych transferów.

Kan