Nieznani sprawcy wyczyścili konto jednemu z klientów T-Mobile Usługi Bankowe, prowadzonych przez Alior Bank. Kiedy odkrył, że z jego konta zniknęły wszystkie pieniądze i zadzwonił do banku usłyszał, że przecież sam zamknął konto – opisuje historię klienta usług bankowych serwis internetowy Niebezpiecznik.pl.
Jak do tego doszło? Zawiodła „weryfikacja” telefoniczna. Wystarczyło, że przestępcy odpowiedzieli przez telefon na kilka pytań. Poszkodowany oczywiście nigdzie nie dzwonił.
Ofiara przestępstwa została już poinformowana, przez że wkrótce odzyska swoje pieniądze. Zostały zabezpieczone przez bank, który otrzymał przelew z konta w T-Mobile Usługi Bankowe.
„Sprawa jest rozwojowa” policja prowadzi intensywne dochodzenie w tej sprawie. A Usługi Bankowe T-Mobile dostarczane przez Alior Bank, po interwencji, naprawiły lukę w zabezpieczeniach.
Opisany wyżej przypadek Czytelnika serwisu Niebezpiecznik.pl pokazuje jednak, że nawet stosując się do porad „bezpiecznej bankowości elektronicznej” możemy paść ofiarą kradzieży wszystkich środków. Choćby ze względu na przeoczenia w bankowych procedurach weryfikacji klienta.
Więcej na ten temat przeczytacie w serwisie: Niebezpiecznik.pl
Stanowisko – Alior Bank
Alior Bank informuje, że był to odosobniony przypadek i zapewnia, że środki finansowe zostały zabezpieczone i zostaną zwrócone klientowi. Zgodnie z obecnie obowiązującymi procedurami w oddziałach i call center klienci Banku mogą zamknąć produkt telefonicznie wyłącznie po potwierdzeniu swojej tożsamości. Weryfikacja obejmuje szereg bardzo szczegółowych pytań osobowych oraz produktowych. Po jej dokonaniu klient może przelać środki na rachunek w obcym banku, jedynie do kwoty 100 zł. Jeśli na koncie znajdują się środki o wyższej wartości, klient może samodzielnie dokonać przelewu za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej lub zamknąć rachunek osobiście w oddziale.
Alior Bank zapewnia również, że stosuje odpowiednie mechanizmy monitorujące przelewy, które umożliwiają identyfikację podejrzanych transferów.
Kan
Się porobiło
Skąd w takim razie przestępcy mieli taką wiedzę… uciekam do Nest Bank.
osobiście nie polecam. ja odstąpiłem od umowy jak mi uświadomili, że na ich karcie bankowej nie można ustawiać limitów! żadnych! ani samodzielnie ani zlecić im. przez 20 lat nie spotkałem się z czymś takim. lepiej dopytaj 🙂
T-Mobile Usługi Bankowe- niedawno zrobiłem przelew który zgłosiłem żeby mi go zablokowali/anulowali (10-15min po jego zatwierdzeniu), mój błąd ale bank nie pomógł a miał do tego możliwość, ponieważ przelew szedł do innego banku a sesja ELIXIR nie była zakończona. Pieniądze otrzymał OSZUST a bank tylko się przyglądał, przyzwolił na to:-/ Moją winą było wysłanie pieniędzy ale bank mógł to bez problemu ZATRZYMAĆ a tego nie zrobił, pomimo moich trzech interwencji w ciągu godziny od dokonania ów przelewu.
Teraz jak będę miał jakieś wątpliwości co do transakcji to wybiorę mBank (anulowanie przelewu jest możliwe bezpośrednio poprzez użytkownika/klienta).
Sprawny jeszcze nie zgłosiłem na polską Policję ale i tak ją oleją, kwota 120zł (niska szkodliwość czynu), więc pozostaje pozew cywilny lub jak otrzymałem WSPARCIE od T-mobile UBankowe mam liczyć na uczciwość OSZUSTA a nóż mi odda kiedyś pieniądze XD
źródło: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/t-mobile-uslugi-bankowe-kradziez-pieniedzy-po-weryfikacji-telefonicznej,2,3,38227.html
nie rozumiem dlaczego bogu ducha winnego człowieka nazywasz oszustem ? obdarowałes kogoś prezentem więc przyjął. wspaniały twoj gest i tyle. obdarowany może tobie w podzięce wysłac sms z podziękowaniem. piszac tak o obdarowanym obrażasz , zniesławiasz go i pomawiasz. bacz wiec żebyś sam nie miał kłopotów z prokuratorem za takie pomówienia
Zgłaszaj na policję, co to znaczy za mała kwota? Owszem przy kradzieży sklepowej za 120 zł nie jest to przestępstwo a wykroczenie. Natomiast w przypadku oszustw nawet za 1 zł policja ma obowiązek wszcząć śledztwo. Wielu jednak woli odpuścić a oszuści potem działają miesiącami bezkarnie. Nie popuszczaj oszustowi.
Spoko, darowiznę sobie odpiszesz od dochodu w PIT 🙂
Najważniejsze, że banki szybko zareagowały i pieniądze są zabezpieczone. Każda weryfikacja ma swoje wady i zalety.
@szewczenko. Sarkastyczne podejście:-D Masz rację, piszesz podobnie jak ten oszust XD Pomówienie jest gdy brak dowodów, ja dowody mam ale kwota dla polskiej Policji jest błacha (nie jest to tylko wina policji a prawa).
@ gliwice. spojrz na sprawe jako humanista i człowiek wielkoduszny (domniemam żeś taki jest ) kwota ta , czyli 120 zł dla ciebie – zupełna drobnostka , to jednak uratowała tamtego człowieka w kryzysie finansowym.kupił za to strawe , leki i pozwoli mu to przetrwać do nastepnej twojej wpłaty ( nie watpie iż przelejesz troche grosza znowu) obdarowany – to osoba uboga i obecnie bez pracy. w aptece zapłacił kartą visa. przekonany był ,że ma jeszcze środki finansowe na opłate za leki kardiologiczne a które ratuja jego życie w chorobie. w miedzyczasie wpłynał na jego rachunek twój dar. ten człowiek nie wie nawet komu dziekować za wspomożenie w jego obecnie niezwykle trudnej sytuacji finansowej. nie jest w porzadku z twojej strony ,że najpierw udzielasz jałmużny potrzebujacemu a nastepnie oszustem go nazywasz. z pewnośćia też gdy bedziesz tak natarczywy w oczekiwaniu zwrotu to otrzymasz go. jednak tamten ubogi człowiek nie jest w stanie w obecnej sytuacji zwrócic całosci. troche zrozumienia ludzkich nieszczesc gliwice
Dobra, to teraz się zastanówcie co wolicie? Móc załatwić takie rzeczy przez internet lub telefonicznie, lub musieć biegać z tym do oddziału? Ja nie lubię chodzić do banku, bo zawsze chcą mi sprzedać coś dodatkowego, czego w ogóle nie potrzebuję, ale wolałbym mieć pewność, że moje pieniądze są bezpieczne. Oczywiście większość osób postawi na wygodę, więc możliwość kompletnego wyeliminowania procesów telefonicznych nie wchodzi w grę, a szkoda. Chociaż nie podaję wrażliwych szczegółów na FB, to jednak zawsze jest możliwość, że ktoś ma dostęp do twoich danych – chociaż nieuczciwy urzędnik.
Wszystkie zmiany powinny być potwierdzane SMSem na autoryzowany numer, a zmiany numeru możnaby dokonywać tylko w oddziale. Wtedy byłoby bezpiecznie.
at gliwice. uważam kolego ,że w zaistniałej sytuacji w następnym przelewie dla tego ubogiego człowieka powinieneś przeprosic go za nazwanie oszustem. tego wymaga przyzwoitośc. skoro rozdajesz po 120 zł to nie oczekuj bóg wie czego od obdarowanego. jego podziękowanie jest wystarczająca satysfakcja dla ciebie. masz jakieś ….rozbuchane oczekiwania co do tego jaki rodzaj wdzieczności winien obdarowany. te 120 zł to kilka win a które w krzakach spijasz z kolegami. dla niego to poważny zastrzyk finansowy i dzieki któremu kupi leki i pożywienie przez tydzien.
Jak w reklamie z Lindą „dzwonisz raz i sprawa załatwiona 😉
[quote]T-Mobile Usługi Bankowe- niedawno zrobiłem przelew który zgłosiłem żeby mi go zablokowali/anulowali (10-15min po jego zatwierdzeniu), mój błąd ale bank nie pomógł a miał do tego możliwość, ponieważ przelew szedł do innego banku a [url=http://sesjeelixirow.pl]sesja ELIXIR[/url] nie była zakończona. Pieniądze otrzymał OSZUST a bank tylko się przyglądał, przyzwolił na to:-/ Moją winą było wysłanie pieniędzy ale bank mógł to bez problemu ZATRZYMAĆ a tego nie zrobił, pomimo moich trzech interwencji w ciągu godziny od dokonania ów przelewu. Teraz jak będę miał jakieś wątpliwości co do transakcji to wybiorę mBank (anulowanie przelewu jest możliwe bezpośrednio poprzez użytkownika/klienta). Sprawny jeszcze nie zgłosiłem na polską Policję ale i tak ją oleją, kwota 120zł (niska szkodliwość czynu), więc pozostaje pozew cywilny lub jak otrzymałem WSPARCIE od T-mobile UBankowe mam liczyć na uczciwość OSZUSTA a nóż mi odda kiedyś pieniądze[/quote]
Ale banki się nie śpieszą, co z tego że przelew potrafi iść długo , przelew zrobiony to musi dojść.
W opisanym przypadku przyznaję, że Alior Bank postąpił fair wobec oszukanego klienta.