Oficjalny komentarz T-Mobile do decyzji UOKiK
Zamierzamy odwołać się od decyzji Urzędu z uwagi na brak zasadności nałożonej na firmę kary pieniężnej. Jesteśmy przekonani, że w sytuacji gdy na każdym etapie postępowania w pełni współpracowaliśmy z UOKiK, a po otrzymaniu nowych wytycznych niezwłocznie zmieniliśmy zasady aktywowania usług, kara taka nie znajduje uzasadnienia.
Warto podkreślić, że jest to pierwsze merytoryczne rozstrzygnięcie kwestii sposobu uzyskiwania wyraźnych zgód od konsumentów zgodnie z zapisami artykułu 10 Ustawy o Prawach Konsumentów. Dlatego do czasu przedstawienia firmie nowych wytycznych działaliśmy w oparciu o wcześniej uzyskane decyzje Prezesa UOKiK potwierdzające prawidłowości mechanizmu świadczenia usług Granie na czekanie, Szafa gra oraz Prenumeraty. Jest to ważne rozstrzygnięcie kwestii istotnej dla całego rynku ale nie powinno odbywać się kosztem jednego z podmiotów działających na nim.
Nasz proces zakładał wieloetapowe informowanie klientów o zasadach i warunkach świadczenia oferowanych usług:
- w regulaminie, który zawsze jest udostępniany klientowi przed podpisaniem umowy,
- w SMSie o aktywowaniu usługi na początku bezpłatnego okresu wraz z informacją jak można bezpłatnie w prosty sposób wyłączyć usługę,
- w SMSie przypominającym o zakończeniem okresu promocyjnego wraz z informacją o kosztach dalszego korzystania z niej oraz z informacją o sposobie rezygnacji z serwisu.
- Warto przypomnieć, że rezygnacja jest łatwa, bezpłatna i można dokonać jej w dowolnie wybranym momencie, wysyłając SMS o treści „NIE” na numer 80333.
- Dla wygody użytkowników oferujemy również bezpłatnie specjalną aplikację Granie Na Czekanie, która pozwala na zarządzanie funkcjami usługi z poziomu smartfonu.
Dodatkowo udostępniamy wszystkim abonentom podsumowanie zawartej umowy, w którym w przejrzysty sposób są wyszczególnione wszystkie usługi oraz związane z nimi koszty.
T-Mobile Polska
Kan
i slusznie niech się odwołują. w tych czasach klient chce miec wszystko samemu nic nie robiąc. każdy przed podpisaniem umowy ją widzi
oby odwołanie nie było zasadne, co to za argument ,ze współpracowali jak sprawa wyszła na jaw?
JAk by nic UOKIK nie robił to złodziejaszki z DE dalej by grasowali i paśli się..na przekrętach
zlodziejaszkowi z polkomtela tez się dostanie, bez obaw
nie karać przecież przyznali się 😅
I dobrze, jeśli kupuje cokolwiek to mam pełne prawo nie chcieć czegoś co mi dokładacie!!! , a regulamin i małe literki to kpina, do nich nie dociera że jak będę chciał to poproszę, ja muszę prosić o wyłączenie to chore dobrze im tak, współczuję pracownikom którzy pewnie znów dostaną większe plany żeby planow nie robili a firma zaoszczędzi
trzeba bylo zrezygnować, ciężko nie było. zachowujmy się jak dorośli a nie lecimy z placzem jak tylko ktoś za nas czegoś nie dopilnuje
I co z tego że można samemu wyłączyć. Ian kiedyś przy przeniesieniu nr do play miałem podobnie przy podpisaniu umowy powiedziałem jasno proszę wyłączyć dodatki przedstawiciel przytaknął że wyłączy. Po kilku miesiącach jak skończyła się promocja dołączona została jakąś dziwną kwota którą nie odpowiadała żadnej usłudze z której korzystałem. Okazało się że konsultant nie wyłączył chodziło bodaj o tidal czy coś w tym stylu oczywiście musiałem zapłacić za tamten miesiąc i ten w którym zgłosiłem. Żadna reklamacja nie pomogła mimo iż ani razu nawet nie skorzystałem z tej usługi. Tak więc jestem hak najbardziej „za” karaniem takiego procederu
@Gosciu jestes za karaniem za takie sytuacje? okej, tylko problem w tym ze karaja jednych, podczas gdy takie same rzeczy dzieja sie u innych operatorow takich jak plus czy play.
[quote]w regulaminie, który zawsze jest udostępniany klientowi przed podpisaniem umowy [/quote]
W starterach owej umowy czy regulaminu nie ma. Dostępu do internetu mieć nie muszę, umowę/regulamin już tak. No więc?
[quote]w SMSie o aktywowaniu usługi na początku bezpłatnego okresu wraz z informacją jak można bezpłatnie w prosty sposób wyłączyć usługę [/quote]
SMS a i owszem jest, ale informacji jak wyłączyć to w nim nie widziałem.
[quote] w SMSie przypominającym o zakończeniem okresu promocyjnego wraz z informacją o kosztach dalszego korzystania z niej oraz z informacją o sposobie rezygnacji z serwisu.[/quote]
Na sześciu numerach, którymi zarządzałem tylko na jednym przyszedł sms z informacją o końcu okresu promocyjnego. Albo przekręt, albo w tej cudownej sieci o wysokim standardzie smsy nie dochodzą.
[quote]Warto przypomnieć, że rezygnacja jest łatwa, bezpłatna i można dokonać jej w dowolnie wybranym momencie, wysyłając SMS o treści „NIE” na numer 80333. [/quote]
Dobrze, że przypominają bo się im „zapomniało” umieścić taką informację na starterach.
[quote] Dla wygody użytkowników oferujemy również bezpłatnie specjalną aplikację Granie Na Czekanie, która pozwala na zarządzanie funkcjami usługi z poziomu smartfonu.
[/quote]
Która nie działa już od samego początku(również szafa gra w Heyah)
@Greg może źle się wyraziłem, może nie zrozumieliśmy się. Masz rację karać powinno się wszystkich i z tym się zgadzam. A karę dla T traktuje jako pierwsza jaskólke i mam nadzieje wpłynie ona na „ucywilizowanie” rynku. Nie od dzisiaj wiadomo że nie wysokość kary działa prewencyjne a jej niechronnosc. Czekam na kolejne i to netto tylko na rynku telefonii mobilnej „dobra zmiana” przydała by się na wielu polach. Telewizje kablowe, telefonia stacjonarna (wieczne promocje -aby naliczyć opłatę karna) finanse, bankowość…. jest tego trochę
to tak jakby złodziej ewentualnie oddał część łupów i twierdził że kara mu sie nie należy. należy się za praktykę naciągania klientów. klient powinien sam włączać opcje a nie musieć coś wyłączać !!!
Przy przedłuż umowy telekonsultanci nigdy nie chcieli mi tego chłamu wyłączyć. Kazali czekać na smsy potwierdzające aktywację nowych warunków i dopiero wtedy sobie dezaktywować te śmieci samemu. „Spokojnie, ma Pan czas w darmowym okresie”. Ale ja nie chciałem pamiętać o konieczności terminowego wyłączenia niechcianych pierdół, które wciskają seryjnie! No to teraz mają w pełni zasłużoną karę.
@cooo oczywiscie, ze lepiej by bylo gdyby nie trzeba było nic wyłączać, ale z drugiej strony nigdzie informacja nie była zatajona, ze cos takiego można wyłączyć. problem w tym, ze ludzie nie czytaja smsow od sieci i potem sie dziwia. poza tym jak sie pojdzie do salonu i poprosi o wyłaczenie takich usług, to zawsze to zrobia. tam pracują normalni ludzie,a nie roboty bez uczuc, chcacy sciagnac kupe kasy od biednych klientow