Na początku marca tego roku media obiegła informacja, że Deutsche Telekom, operator sieci T-Mobile Polska ma przejąć cały ruch roamingowy sieci P4, operatora Play. Roaming krajowy umożliwia korzystanie z obcych sieci, w przypadku gdy abonent znajduje się poza zasięgiem sieci operatora, z którym podpisał umowę.
– Jesteśmy przygotowani na przejęcia ruchu w roamingu krajowym z P4, operatora sieci Play, nasza sieć jest zmodernizowana, wymieniliśmy nadajniki, rozbudowaliśmy stacje bazowe, nie spodziewam się problemów. Jest to najnowocześniejsza sieć mobilna w Polsce. Przygotowaliśmy infrastrukturę pod kątem prognoz mówiących, że ruch w sieci będzie rósł skokowo rok do roku, zarówno dotyczący usług głosowych, jak i transmisji danych. Wymieniamy oraz rozbudowujemy też sieć szkieletową, agregacyjną ruch z sieci radiowej, aby była przygotowana do obsługi nowych klientów. Należy pamiętać, że liczba nadajników BTS T-Mobile w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła o kilkadziesiąt procent – mówi w rozmowie z rpkom.pl Igor Matejov, członek zarządu T-Mobile Polska.
W 4Q2013 przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,676 miliarda złotych i były wyższe względem trzeciego kwartału o 11 milionów. W całym roku przychody operatora wyniosły 6,648 miliarda złotych i były niższe o 5,3%, co jest rezultatem przeprowadzonej przez regulatora rynku obniżki stawek MTR. W 2013 roku EBITDA wyniosła 2,516 miliarda złotych, z czego w ostatnim kwartale 700 milionów złotych. W porównaniu do analogicznego okresu w 2012 roku, marża EBITDA wzrosła o 4,1 punkty procentowe i osiągnęła poziom 41,8%.
Igor Matejov spodziewa się, że jeszcze w pierwszej połowie tego roku widoczny będzie negatywny wpływ spadku MTR-ów i niższych cen za roaming. – Pytanie jednak jak będzie wyglądał rynek w dłuższym terminie: za 5-10 lat. Dokąd pójdą regulacje, czy faktycznie urzędnicy wymuszą powstanie jednego europejskiego rynku i roaming zniknie w ogóle. Nie wierzę w wirtualnych operatorów. Moim zdaniem jeśli dojdzie do powstania jednolitego rynku, to liczba operatorów spadnie, nie wzrośnie. Moje spojrzenie na ten problem jest taki: wymagania infrastrukturalne są coraz wyższe, cykl życia infrastruktury coraz krótszy: wchodzi LTE, przygotowany jest LTE Advanced, ceny spadają i przyjdzie moment, kiedy coraz większa część graczy dojdzie do wniosku, że dla nich to już koniec tej zabawy – dodaje.
Na koniec 4 kwartału 2013 roku liczba klientów obsługiwanych przez T-Mobile wyniosła 15,563 miliona pozostając najwyższą wśród operatorów. W stosunku do roku 2012 liczba abonentów kontraktowych wzrosła o 53 tysiące. W porównaniu z tym samym okresem liczba korzystających z usług przedpłaconych zmniejszyła się o 530 tysięcy, co jest rezultatem zakończenia promocji „rok ważności konta” i sukcesywnemu wyłączaniu nieaktywnych kart SIM.
T-Mobile Polska skupia się na stabilizacji przychodów, a potem także do ich zwiększenia przyczynić mają się zmiany w organizacji segmentu, w tym nowe sposoby wynagrodzeń opiekunów firm i nowe ujęcie definicji klienta. – Zaczęliśmy od przyjrzenia się klientowi pod kątem usług, których może potrzebować w przyszłości. Pod tym kątem wprowadziliśmy nową segmentację zarówno klientów, jak i produktów, a w konsekwencji kanały sprzedaży i obsługi klienta – mówi członek zarządu T-Mobile Polska.
Cały wywiad przeczytacie w dzienniku Rzeczpospolita, w artykule Urszuli Zielińskiej: Od operatora mobilnego do doradcy technologicznego.
Kan
Fajnie mieszkam w mieście około 2,5 ludności, w około jest dużo wiosek a stacji 3G nie ma. Jest za to w miejscowości oddalonej o 7 km, gdzie są lasy. I niby co ona tam robi?
Nie zapomnij o grzybiarzach .
Fajnie fajnie, ale co nam po tym, że t-mobile jest gotowy? Na samy gadaniu nic się nie zrobi, niech play w końcu wyśle aktualizację do wszystkich kart z priorytetem roamingu dla t-mobile i po sprawie.
Po tym, że mają spory zapas w sieci, żeby przyjąć ten ruch, a aktualizacja kart trochę pewnie potrwa.
Play podzieli losy O2 germany. Kiepska jakość własna i by mieć zasięg od jakiegoś czasu są na roamingu krajowym T-mobile DE.
Jak by nie było gadania głupot ciąg dalszy w Play. Jeszcze nie tak dawno było podkreślane jak to są zadowolenie ze współpracy z Polkometelem i jaki ważny to dla nich partner….
Play od niedawna w ramach „testów” blokuje niektórym ponoć losowo wybranym numerom dostęp do sieci Plus. Sam to przerabiałem, najpierw kazali mi wymienić kartę sim w salonie Play, ale to nic nie dało. Więc kolejna reklamacja, która też nic nie pomogła. No to znowu reklamacja, że brak dostępu do Plusa. I dopiero po tej reklamacji przyznali się do takiej praktyki na niektórych numerach telefonów ( tu nie ma reguły czy jest to Play na Kartę, czy abonament). Jeśli macie takie problemy, a zależy wam na zasięgu Plusa, to musicie po prostu walczyć o nie blokowanie dostępu do sieci Plus. I nie jest to wina po stronie sieci Plus, tylko praktyka Play. I wiem co piszę, więc proszę na mnie nie naskakiwać że to Plus blokuje, albo że mogę korzystać z innych sieci. Wiem że mogę także z TM, oraz Orange, ale zależało mi na Plusie.