W 2013 roku wyraźnie wzrosły inwestycje reklamowe Polkomtela (Plus) i P4 (Play), za to spore spadki zanotowały PTK Centertel (Orange) i T-Mobile Polska – wynika z danych Kantar Media, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Wyraźnie zmalały cennikowe wydatki na reklamę operatorów komórkowych T-Mobile Polska i PTK Centertel (ten drugi z początkiem br. połączył się z Telekomunikacją Polską w Orange Polska). Budżet T-Mobile skurczył się o 23,8 mln zł do 472,4 mln zł (czyli o 4,8 proc.), a Centertelu – o 88,7 mln zł do 450,9 mln zł (aż o 16,4 proc., co jest zdecydowanie największym spadkiem w zestawieniu). W przypadku drugiego operatora można to tłumaczyć większymi nakładami w 2012 roku związanymi z rebrandingiem TP na Orange.
Z drugiej strony wyraźnie wzrosły inwestycje reklamowe Polkomtela i pozostającego poza czołową dziesiątką P4, operatorów sieci Plus i Play. Pierwszy cennikowo wydał w ub.r. 411,1 mln zł, o 36,5 mln zł więcej niż w 2012 roku (9,7 proc. w górę), a drugi – 366,1 mln zł, o 91,2 mln zł więcej (aż 32,4 proc. w górę).
Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) |
||
Operator | 2013 | 2012 |
T-Mobile Polska | 472 376 870 zł | 496 188 883 zł |
PTK Centertel (Orange) | 450 881 965 zł | 539 623 893 zł |
Polkomtel (Plus) | 411 086 604 zł | 374 586 812 zł |
P4 (Play) | 366,1 mln zł | 274,9 mln |
źródło: Wirtualnemedia.pl
Kan
Całość wydatków plusa poszła do Polsatu
[quote]Całość wydatków plusa poszła do Polsatu [/quote]Dokładnie :lol
Play wydał najwięcej na reklamy w 2013roku !!!- wiadomo pseudo celebryci kosztują (produkcja,bilbordy czas antenowy również)
Czy tabela była w międzyczasie aktualizowana? Bo ja widzę, że Play wydał najmniej.
@Z1 Play co roku wydaje najmniej pieniędzy na reklamy, najrozsądniej nimi gospodaruje. Nie wiem jak bilbordy ale produkcja TV i czas antenowy kosztuje każdego inaczej. To zależy jak zostaną warunki wynegocjowane. Najwyraźniej Play potrafi negocjować bo produkcja TV i antena pożerają najwięcej. Najwyraźniej ludzie są tak zaślepieni nienawiścią do Playa że 366mln. uważają za więcej niż 440mln.
P4 nawet nie sponsoruje żadnego sportu w odróżnieniu od innych. Żadnych fundacji, poza WOSP raz w roku, do tego to są koszty bez produkcji, więc gaże celebrytów nie są tutaj wliczane.
Nie sponsoruje i nie wydaje pieniędzy na to. Mi w to graj bo mam tańszy internet. Skąd przekonanie że kwota jaką płacą agencji reklamowej nie opiewa kosztów produkcji? Dziś już tak się nie produkuje audio/video.
DO Miami .
Nie chodzi mi o nienawiść do sieci PLAY ale chodzi mi o to że w 2013 roku wydali na reklmę więcej o 33 procent niż w 2012roku ,wyczytałem to z innego serwisu 🙂 .
I nie zapominajmy że sieć Play w całym zestawieniu ma najmniej klientów 🙂 .
@Z1. Napisałeś, że Play wydał najwięcej a nie, że więcej o 33%. Play wydał najmniej z całego zestawienia
To są tylko koszty emisji. Kosztów produkcji nie ma w zestawieniu. Jeśli dodamy produkcje i gaże dla celebrytów to pewnie wskoczą 2 oczka wyżej.
@romi, co ty bredzisz? Jak może być bez kosztów produkcji? One nie są rozpisane ale sama emisja nie kosztuje 360mln rocznie. Zamawiasz X spotów reklamowych za konkretną kwotę i wszystko.
To ty bredzisz MIAMI . Zajrzyj do analizy.
I gdzie tam masz napisane, że wliczone są koszty produkcji w przypadku reklam W3 a nie wliczono produkcji dla Play?
Tak myślałem że tutaj będzie ciepła dyskusja 🙂
No bo już ktoś usilnie chce wmówić, że wydatki na reklamę w Play nie obejmują kosztów produkcji, a już w przypadku W3 obejmują. To tak jakby ktoś chciał wmówić na, że Play jak zamawia flotę samochodów służbowych, to ich cena nie obejmuje kosztów wytworzenia, ale już jak Orange zamawia to oczywiście obejmuje.
Dzięki temu, że są podane kwoty z 2012 widzimy jak bardzo te wydatki się zrównały, bo rok wcześniej Orange wydało prawie dwukrotnie więcej niż Play. [b]Miami[/b]piszesz, że P4 potrafi negocjować… a mógłbyś przedstawić w liczbach ilość reklam i czas antenowy, bo może to jest sedno ?