W 2013 roku wyraźnie wzrosły inwestycje reklamowe Polkomtela (Plus) i P4 (Play), za to spore spadki zanotowały PTK Centertel (Orange) i T-Mobile Polska – wynika z danych Kantar Media, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Wyraźnie zmalały cennikowe wydatki na reklamę operatorów komórkowych T-Mobile Polska i PTK Centertel (ten drugi z początkiem br. połączył się z Telekomunikacją Polską w Orange Polska). Budżet T-Mobile skurczył się o 23,8 mln zł do 472,4 mln zł (czyli o 4,8 proc.), a Centertelu – o 88,7 mln zł do 450,9 mln zł (aż o 16,4 proc., co jest zdecydowanie największym spadkiem w zestawieniu). W przypadku drugiego operatora można to tłumaczyć większymi nakładami w 2012 roku związanymi z rebrandingiem TP na Orange.

Z drugiej strony wyraźnie wzrosły inwestycje reklamowe Polkomtela i pozostającego poza czołową dziesiątką P4, operatorów sieci Plus i Play. Pierwszy cennikowo wydał w ub.r. 411,1 mln zł, o 36,5 mln zł więcej niż w 2012 roku (9,7 proc. w górę), a drugi – 366,1 mln zł, o 91,2 mln zł więcej (aż 32,4 proc. w górę).

Najwięksi
reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar
Media)
Operator 2013 2012
T-Mobile Polska 472 376 870 zł 496 188 883 zł
PTK Centertel (Orange) 450 881 965 zł 539 623 893 zł
Polkomtel (Plus) 411 086 604 zł 374 586 812 zł
P4 (Play) 366,1 mln zł 274,9 mln

źródło: Wirtualnemedia.pl

Kan