W dniu 22 października Sąd Okręgowy w Opolu i Sąd Okręgowy w Kielcach wydały postanowienia, w których zakazują Spółce P4, operatorowi sieci Play rozpowszechniania reklam promujących usługi telekomunikacyjne, smartfony i inne urządzenia jako już działające w sieci 4G LTE.

Ogólnopolska kampania reklamowa Play dotycząca nowej technologii LTE została uznana za wprowadzającą w błąd odbiorców, ponieważ brak jest w niej rzetelnych i pełnych informacji na temat nowej technologii LTE, w szczególności zakresu jej obowiązywania terytorialnego i czasowego.

Rozwój LTE w sieci Play (wideo)

Reklamy Play podają nieprawdziwą informację, że korzystanie z technologii LTE w całej sieci Play jest już możliwe lub będzie możliwe do końca tego roku. Uruchomienie technologii LTE do końca 2013 roku ma nastąpić tylko w 13 miastach w Polsce. Play reklamuje nową technologię w całej Polsce, również w miastach, gdzie usługa na pewno nie zostanie uruchomiona do końca 2013r.

Najpierw była ściema roku z 4G, teraz mamy dokładkę z LTE, a od siebie dodam jeszcze siedmiu z dziesięciu klientów przenoszących numer do Play, ale tylko w reklamie. Marketing inaczej” – skomentował Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, na swoim profilu, na Facebooku, postanowienie Sądu w Opolu.

źródło: T-Mobile

Kan