Rok 2012 za nami. Warto go podsumować, bo działo się w nim naprawdę dużo. Oprator wprowadził usługę MyWallet, w ofercie pojawiły się najnowsze modele smartfonów, zaś Minister Podwajania ogłosił stan podwajania na terenie całej Polski. Ale to nie wszystko. Rok 2012 pod znakiem T-Mobile.

Ważnym wydarzeniem dla klientów i partnerów T-Mobile było uruchomienie na naszym rynku usługi MyWallet. Daje ona możliwość płacenia za zakupy zbliżeniowo przy pomocy smartfonu, dzięki modułowi NFC i specjalnej karcie SIM. W związku z MyWallet przygotowaliśmy też specjalny konkurs, w którym w kreatywny sposób zaprezentowaliście jakie właściwości powinien mieć Wasz wymarzony telefon. Wygrani przeszli do kolejnego etapu i testowali telefon z technologią NFC i usługą MyWallet. W ramach tego etapu uczestnicy wykonywali zadania specjalne.

W tym roku T-Mobile zachęcał także klientów do nauki języków obcych. Dzięki współpracy z SuperMemo, pod koniec lata klientom przedłużającym dotychczasową umowę oraz kupującym nową oferował multimedialne kursy językowe w prezencie. Pozwalają one na naukę jednego z trzech języków: angielskiego, niemieckiego bądź hiszpańskiego – każdego na trzech poziomach trudności. Obecnie kurs SuperMemo dostępny jest odpłatnie.

Gestem, który z pewnością spodobał się wielu klientom magentowego operatora, było podwajanie doładowań w T-Mobile na Kartę. Tej zasadzie podlega każde doładowanie już od 5 zł, niezależnie od częstotliwości doładowań. Podwojoną kwotę można wykorzystać na połączenia, SMS-y, MMS-y do wszystkich oraz na korzystanie z internetu. Promocji towarzyszyła kampania reklamowa – jej bohaterem był Minister Podwajania, który ogłosił wprowadzenie stanu podwajania na terenie kraju. Spoty towarzyszące kampanii cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników sieci.

Posiadaczom smartfonów trudno wyobrazić sobie korzystanie z nich bez aplikacji, które potrafią ułatwić wiele czynności. Niezbędną aplikacją dla klientów T-Mobile jest MiBOA. Operator wciąż pracuje nad jej udoskonaleniem, aby lepiej spełniała oczekiwania klientów. W tym roku zarówno w Google Play, jak i w App Store pojawiły się nowe wersje MiBOA, służącej do bezpłatnego zarządzania kontem abonenckim.

Na początku grudnia T-Mobile zaoferował swoim klientom aplikację stworzoną wspólnie z serwisem Audioteka.pl. Dzięki temu zyskali oni dostęp do największej w Polsce bazy audiobooków, czyli książek, których słuchanie możliwe jest w korkach podczas jazdy samochodem, gdy jedziemy na rowerze czy idziemy ulicą. Wiele osób, dzięki tej formie lektury, ma okazję nadrobić zaległości czytelnicze… mimochodem. Aplikację można pobrać za darmo z Google Play, a niebawem będzie ona preinstalowana w większości wprowadzanych do oferty smartfonach.

Inną aplikacją, którą T-Mobile zaproponował klientom, jest Sztorm AR. Dzięki niej możemy choć przez chwilę poczuć, że mamy władzę zjawiskami pogodowymi. Aplikacja wykorzystuje obraz z aparatu fotograficznego w telefonie. Gdy skierujemy go na wybrany przez nas obiekt i dotkniemy to miejsce na ekranie, naszym oczom ukaże się błyskawica uderzająca w dany punkt. Robimy zdjęcie i możemy wkręcać nieświadomych triku znajomych.

Aplikacje aplikacjami, ale aby je oferować, najpierw trzeba umożliwić klientom zakup smartfonów. W tym roku w ofercie T-Mobile pojawiło się wiele pozycji „obowiązkowych”, czyli telefonów, na których punkcie świat oszalał. Należy tu wspomnieć (a jakże) o długo oczekiwanym iPhonie 5, flagowcu największego rywala Apple’a – Samsungu Galaxy S III, Nokii Lumii 900 z ZTE Grand X, Sony Xperia T, LG Swift L3…

Po raz pierwszy zorganizowaliśmy również nasze warsztaty online, podczas których chcieliśmy Wam podać najważniejsze i najciekawsze informacje na temat najnowszych smartfonów, tabletów, systemów operacyjnych. Nasze pierwsze webinarium odbyło się 9 października. Mówiliśmy wtedy o unikalnych cechach flagowych smartfonów, a więc HTC One X, Samsung Galaxy SIII, Sony Xperia T, Nokia Lumia 900, iPhone 5. Kolejne warsztaty miały miejsce 18 grudnia. Skupiliśmy się na najnowszych systemach operacyjnych od Microsoftu: Windows 8 i Windows Phone 8.

T-Mobile to także marka kojarzona z T-Mobile Ekstraklasą. W mroźną listopadową niedzielę przed meczem Lech-Legia padł rekord frekwencji w T-Mobile FanZone. W strefie bawiły się aż 2632 osoby. Można było wygrać dwa bilety na Lech – Legia, zmierzyć się z innymi kibicami w grze FIFA 13 czy stanąć w kilka osób do rozgrywki przy ogromnych stołach do piłkarzyków. Fani piłki nożnej robili też sobie unikalne zdjęcia dzięki technologii Picture Experience.

Ci, którzy od sportu wolą film, doskonale kojarzą T-Mobile Nowe Horyzonty. W tym roku w trakcie jedenastu festiwalowych dni zaprezentowano 469 filmów, w tym 226 filmów pełnometrażowych, pochodzących z 52 krajów. Podczas 12. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty 16 filmów miało swoje polskie premiery. Łącznie we Wrocławiu odbyło się 537 seansów, które zobaczyło 108 tysięcy widzów. Dodatkową atrakcją była gra miejska na podstawie scenariusza Katarzyny Krakowiak. Jej uczestnicy mieli okazję przenieść się do czasów przedwojennego Wrocławia i odkryć miejsca, których próżno szukać w przewodnikach turystycznych.

Świętem wielbicieli muzyki jest Electronic Beats Festival, który w tym roku odbył się pod koniec kwietnia w Stoczni Gdańskiej. Na entuzjastów muzyki elektronicznej i alternatywnej czekały światowe gwiazdy, a w przerwach pomiędzy ich występami – także znakomici didżeje.

Latem T-Mobile zrobił niespodziankę mieszkańcom stolicy. Na trzech nadwiślańskich plażach – Plaży Wisła, Plaży Stadion i Plaży Wilanów – zyskali oni bezpłatny dostęp do internetu. Warszawiacy odwiedzający plaże mogli podłączyć swoje urządzenia do sieci bez konieczności logowania. Z bezprzewodowego internetu w ramach akcji skorzystano niemal 20 tysięcy razy. T-Mobile planuje udostępnienie tego typu punktów w innych atrakcyjnych sezonowo lokalizacjach w Polsce.

Pod koniec marca do sprzedaży trafiła nowa oferta telefonii komórkowej – MTV Mobile powered by T-Mobile, kierowana głównie do uczniów i studentów. Mogą oni wybierać pomiędzy MTV Mobile na kartę oraz MTV Mobile mix. Ofertę wyróżnia udostępnienie użytkownikom rewolucyjnej usługi Under My Thumb. Aplikacja pozwala gromadzić interesujące treści na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych, oglądanie programów na żądanie oraz dzielenie się wszystkim ze znajomymi na Facebooku.

T-Mobile rozpoczął również realizację jednego z najważniejszych i największych projektów telekomunikacyjnych w kraju. Dzięki zwiększeniu liczby nadajników o około 40% i zastosowaniu w całej sieci najnowszych technologii nasi klienci zyskują w dostęp do usług o znacznie lepszych parametrach i zasięgu. Ponadto zastosowane rozwiązania przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie zużycia energii potrzebnej do zasilania i funkcjonowania infrastruktury telekomunikacyjnej.

W październiku T-Mobile zainicjował wyjątkowy projekt modowy, do którego zaproszeni zostali czołowi polscy projektanci: Gosia Baczyńska, duet Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski oraz Maciej Zień. Mają oni za zadanie, przy wsparciu T-Mobile, przybliżyć szerokiemu gronu odbiorców świat fashion. W ramach projektu T-Mobile fashion powstaje wyjątkowa kolekcja, na którą złożą się elementy ubioru, dodatki oraz gadżety i… trzy różne spojrzenia na modę. Miłośnicy mody otrzymali możliwość wirtualnego uczestniczenia w ekskluzywnych wydarzeniach modowych.

W maju T-Mobile uruchomił platformę do współpracy ze środowiskami zaangażowanymi w tworzenie startupów – serwis innowacje.t-mobile.pl. Wówczas także ruszył pierwszy konkurs na najlepszy serwis mobilny, w którym można było wygrać 50 tys. zł. Serwis ma umożliwić zaprezentowanie swojego startupu, zaoferowanie współpracy przy realizacji nowego pomysłu czy wzięcie udziału w wyzwaniu, jakim jest tworzenie aplikacji. Jednocześnie T-Mobile wcielił się w rolę partnera strategicznego Startup Weekend Warsaw 2012.

T-Mobile patronował także młodym konstruktorom z Politechniki Śląskiej w wyścigu na zaprojektowanie najbardziej ekologicznego pojazdu, który wystartuje w międzynarodowych zmaganiach Shell Eco-marathon. To jeden z bardziej prestiżowych zawodów dla studentów z całego świata. Zawody odbywają się co roku w Ameryce, Europie oraz Azji.

Polska Telefonia Cyfrowa została także wyróżniona w ramach konkursu „100 PROCENT Nagrody Wolontariatu Pracowniczego” za projekt Świąteczna Aukcja Charytatywna. Jest ona prowadzona już od 2002 roku i ma w okresie przedświątecznym zmobilizować pracowników PTC do działania na rzecz innych. W tym roku zorganizowano warsztaty z udziałem pracowników i ich dzieci oraz aukcję, na której licytowane są przytulanki zaprojektowane i przygotowane w ramach wolontariatu rodzinnego. Wylicytowana przez pracowników kwota została podwojona przez firmę. Potrzebującym przekazano 800 tys. zł.

T-Mobile jest także partnerem akcji Godne Dzieciństwo, której koordynatorem jest Polski Czerwony Krzyż. Chodzi o zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem głodnych i niedożywionych dzieci. W wybranych sklepach T-Mobile można zobaczyć realistycznie wyglądające talerze z obiadem i informacją, pod jaki numer należy wysłać SMS, aby podarować jednemu dziecku ciepły posiłek.

Do końca września na ogrodzeniu Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Warszawskiego można było zobaczyć 13 prac, na których uwieczniono chwile przyjaźni znanych i lubianych oraz ich adoptowanych zwierząt. T-Mobile był sponsorem wystawy Wielcy Małym – inicjatywy, w ramach której m.in. środki ze sprzedaży kalendarzy charytatywnych przekazywane są w formie darów do corocznie typowanych najbardziej potrzebujących schronisk dla bezdomnych zwierząt w Polsce.

źródło: T-Mobile Trendy

Kan