Największe polskie telekomy w I połowie br. wydały na reklamę (bez internetu) 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Budżet marketingowy PTK Centertel (operatora Orange) wzrósł aż o ponad 55 proc., a Polkomtela (operatora sieci Plus) – spadł o prawie 30 proc.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca wydatki reklamowe polskich telekomów we wszystkich kanałach komunikacji (oprócz internetu) wyniosły 1,17 mld zł, czyli 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei według badania IAB AdEx w samym I kwartale segment telekomunikacyjny przyniósł reklamie internetowej 9,7 proc. faktycznej wartości wynoszącej 485 mln zł, czyli 47 mln zł.

Cennikowe
wydatki reklamowe telekomów
(bez
internetu)
firma I-VI.2012 I-VI.2011
PTK Centertel (Orange) 432 501 795 zł 274 279 243 zł
Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile) 313 004 106 zł 278 894 520 zł
Polkomtel (Plus) 194 525 789 zł 277 263 759 zł
P4 (Play) 158 679 633 zł 158 911 291 zł
Telekomunikacja Polska 71 518 578 zł 79 226 714 zł
wszyscy reklamodawcy 1 170 229 901 zł 1 068 575 527 zł

Szczegółowe dane: www.wirtualnemedia.pl

Kan