Jesteś tutaj:-, Newsy, Operatorzy, Prawo, T-Mobile, Taryfy komórkowe-21 mln zł dla T-Mobile za loterię SMS: Czy stałeś się dzisiaj Milionerem

21 mln zł dla T-Mobile za loterię SMS: Czy stałeś się dzisiaj Milionerem

Odesłanie wiadomości oznaczało
uczestnictwo w konkursie i otrzymywanie płatnych smsów do dnia jego
zakończenia lub przesłania rezygnacji – to jedna z zasad konkursu Czy
stałeś się dzisiaj Milionerem organizowanego na zlecenie Polskiej
Telefonii Cyfrowej. Za nierzetelne informowanie o warunkach loterii
Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę ponad 21 mln zł.

Do UOKiK wpłynęło kilkaset skarg konsumentów dotyczących loterii Czy stałeś się dzisiaj Milionerem,
która została zorganizowana w sieciach Polskiej Telefonii Cyfrowej.
Większość osób nie zdawało sobie sprawy w jaki sposób wzięli udział w
konkursie. Z zawiadomień wynika, że o udziale w loterii i związanych z
tym kosztach dowiadywali się po dostarczeniu rachunku telefonicznego.
Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziła treść wiadomości zachęcających do
udziału w loterii, które otrzymywali abonenci PTC. Przykładowo: ERA: Czas odmienić Twoje życie! Możesz wygrać
milion złotych dzisiaj od ERY! Wyślij za darmo TAK na 8007! SMSy na
8007 są darmowe! Reg: 100m.era.pl 4,88zł/dzień.

Prezes UOKiK podjęła działania dotyczące loterii w listopadzie 2010
r. Konkurs trwał od 25 października 2010 roku do 2 lutego 2011 roku i
przewidywał możliwość wygrania miliona zł. Warunkiem udziału było
korzystanie z usług telekomunikacyjnych PTC lub zakup np. tapety na telefon komórkowy,
dzwonka, gry. Aby uczestniczyć w loterii, wystarczyło odesłać smsa na
podany numer lub odpowiedzieć na komunikat głosowy przez wybranie
tonowe klawisza „1”. Od tego momentu
uczestnik otrzymywał od PTC jedną wiadomość sms dziennie, za którą
musiał zapłacić 4,88 zł brutto.

Urząd ustalił, że informacje przekazywane abonentom sugerowały, że
zgłoszenie uczestnictwa w loterii dotyczy tylko jednego dnia. Jak się
okazało – odesłanie wiadomości
wiązało się z uczestnictwem w konkursie do dnia jego zakończenia lub
przesłania rezygnacji oraz otrzymywaniem płatnego smsa każdego dnia
uczestnictwa w konkursie
. Ze skarg, które otrzymał Urząd wynika,
że wielu abonentów było przekonanych o tym, że biorą udział w loterii
jednorazowo.

Kolejną praktyką, którą zakwestionowała Prezes UOKiK było
wprowadzanie w błąd co do kosztów udziału w loterii. W treści smsa
zachęcającego do gry pojawiała się informacja o tym, że wysłanie
wiadomości jest bezpłatne, a na końcu napis 4,88zł/dzień. Zdaniem
Urzędu, w ten sposób przekaz stał się nieczytelny i niezrozumiały i
miał na celu wywołanie wrażenia, że abonent nic nie płaci, biorąc
udział w loterii.

Prezes UOKiK uznała, że PTC wprowadziła konsumentów w błąd
nierzetelnie informując o jego zasadach. Za naruszenie zbiorowych interesów
konsumentów na PTC nałożono karę 21 262 842 zł oraz obowiązek
publikacji decyzji na stronie internetowej www.t-mobile.pl przez sześć
miesięcy.
Spółka zaprzestała stosowania praktyki. Decyzja nie
jest ostateczna, przedsiębiorca ma prawo odwołania się do sądu.

źródło: UOKiK

Kan



Autor |2012-01-02T11:58:07+01:002 stycznia 2012 11:58|Kategorie: Konkurs, Newsy, Operatorzy, Prawo, T-Mobile, Taryfy komórkowe|Tagi: , , , , , |19 komentarzy

19 komentarzy

  1. Bartosz 2 stycznia 2012 w 11:04 - Odpowiedz

    bravo ! choć raz za naciąganie swoich Klientów zostali ukarani !!!

  2. anonim 2 stycznia 2012 w 11:13 - Odpowiedz

    jak uruchomic elementy wyslane (ikona wiadomości) ?

  3. zaparkuj eu 2 stycznia 2012 w 11:46 - Odpowiedz

    I po co im to było, okradali klientów, żeby na smsach zarobić, teraz klienci odeszli, a kasę muszą oddać, podwójna strata, a na dodatek jaki wizerunek tworzy się jak firma robi takie przekręty

    • Blom 2 stycznia 2012 w 12:16 - Odpowiedz

      Człowieku, jaka podwójna strata ? 21mln zapłacą bez problemu, a i tak zostanie spora nadwyżka zysku z tej „loterii” Operator organizując taką „loterię” ma świadomość jakie ona będzie miała konsekwencje i że będzie musiał zapłacić karę, to ryzyko jest świadome ale mimo to opłaca się takie coś organizować.

  4. stalewiak 2 stycznia 2012 w 12:14 - Odpowiedz

    Życzę z całej radości aby padło t-mobile .
    Dobrze ludzie pouciekają masowo !!
    Nie robi się tak ludzi w chu ..

    • Adin 2 stycznia 2012 w 12:18 - Odpowiedz

      To pokibicuj tez pozostałym operatorom, jak to było: wygraj BWM? W plusie tez nawet teraz trwa jedna tego typu loteria. To nie jest wymysł tylko Ery…

  5. nikt 2 stycznia 2012 w 12:20 - Odpowiedz

    bardzo dobrze, trzeba tępić te chamstwo loteryjne, oczywiście śmiem wątpić by ta kara była współmierna do zysku jaki loteria przyniosła, no ale lepszy rydz niż nic, powinni dowalać ok 150% dochodu z danej loterii to by się odechciało naciągania…

  6. JarKen 2 stycznia 2012 w 12:23 - Odpowiedz

    Niestety Blom ma rację. Co klienci mają z tego że op dostanie karę? Nic. Kara – kalkulowane ryzyko. Pozdrawiam.

    • wlo 2 stycznia 2012 w 13:19 - Odpowiedz

      Klient jest stroną umowy i może pozew do sądu cywilnego złożyć – jak każdy, kto zawiera umowę i czuje się oszukany.

  7. Blom 2 stycznia 2012 w 12:32 - Odpowiedz

    Moim zdaniem kara była by sprawiedliwa w momencie przedstawienia przez operatora całkowitych zysków z tej loterii i dowalenia kary w wysokości 150% tychże zysków + zwrot pieniędzy ludziom. To jest kara. 21mln zł dla międzynarodowego operatora to pryszcz, podejrzewam, że więcej wydaje się co miesiąc na papier toaletowy w ich siedzibach.

  8. Adam 2 stycznia 2012 w 13:17 - Odpowiedz

    ciekawe, czy po przyjsciu nowego prezesa uokik kara zostanie utrzymana?!

    • wlo 2 stycznia 2012 w 13:22 - Odpowiedz

      A UOKiK też szefa zmienia?
      No i inna rzecz – czy zmiana człowieka na stanowisku np. starosty, powoduje, ze zmienią się wydane przez ORGAN decyzje? Nie bąź śmieszny (też pwnie nieświadomy jesteś co to UOKiK a co to UKE ;-)) bo dajesz świadcectwo ignorancj narodu, który ma pretensje do wszystkich, w tym do Marsjan, ale nigdy do siebie 😉

  9. Uziel 2 stycznia 2012 w 13:37 - Odpowiedz

    Wszyscy potrafią psioczyć i psioczyć a przeczytać info które jest zamieszczone to już ból… no każdy widząc że może zostać milionerem za darmo (taki koszt sms-a) już powinien wyczuć że jest coś nie tak i do tego dopisek 4,88/dzień to wg mnie powinno być wystarczającym argumentem żeby wejść i przeczytać regulamin… ale że się nie chciało to już nie jest wina ani operatora ani nikogo innego jak tylko tych którzy wzięli udział w konkursie. Przecież ciężko wysłać cały regulamin w sms-ach 🙂 tak swoją drogą ciekawe ile smsów miałby taki regulamin ;)) regulamin telixa zmieścił by się w 72 sms-ach 🙂 Trzeba czytać regulaminy pamiętajcie.

  10. xyz 2 stycznia 2012 w 13:41 - Odpowiedz

    Czy można na tego fona wrzucić np. Operę Mini?

  11. PROZAK 2 stycznia 2012 w 14:44 - Odpowiedz

    Zarobili z 300 mln zapłacą mln , i kto się śmieje?

  12. LesH 2 stycznia 2012 w 15:19 - Odpowiedz

    Prawo nie powinno się patyczkować z podstępnymi mataczami, lecz za takie oszustwa i wyłudzanie pieniędzy nakładać oraz EGZEKWOWAĆ bezwzględne ODSZKODOWANIA, płatne wraz z odsetkami karnymi WSZYSTKIM POKRZYWDZONYM, a do tego kary. W cywilizowanym i praworządnym kraju nie można pozwalać, by DZIĘKI OSZUKAŃCZYM UMOWOM wystawiano ludziom rachunki i zmuszano do zapłaty za coś, czego w ogóle nie chcieli ani nie zamawiali! Zastanówcie się: chcąc cokolwiek kupić z płatnością przelewem bankowym, trzeba najpierw podać sprzedawcy wszelkie swoje dane osobowe wraz z numerem konta bankowego. A TUTAJ, tylko w Erze NIC Z TYCH RZECZY, bo kombinator-oszust, którego się nie zna, nigdy nie spotkało i na oczy nie widziało, i który nie wie nic o kliencie, poza posiadaniem jego numeru komórkowego, jest w stanie golić go z kasy i ściągać z konta nienależne, oszukańczo wyłudzane należności. Dzięki czemu? DZIĘKI OSZUKAŃCZYM UMOWOM między cwaniaczkiem-operatorem a firmą-kombinatorem. SPRYTNY SZWINDEL na MASOWĄ SKALĘ! Operator ma przecież w garści przez czas umowy miliony swych abonentów i wszelkie dane adresowo-bankowo-osobowe, pomagające w regularnych płatnościach za miesięczne rachunki. WYSTARCZY więc „UMOWA o WSPÓŁPRACY” z operatorkiem, by obca firma otrzymała SKUTECZNE NARZĘDZIE GOLENIA z KASY NIEZNANYCH setek tysięcy LUDZI! Co za podłe urestwo!!! To ma być ‚w imieniu prawa’??? W drzazgi i strzępy powinny pójść takie oszukańcze firmy-‚korporacje’. Co może pomóc chronić potencjalne ofiary? Tylko PRAWNY PRZYMUS ZWROTU ofiarom oszustwa ZAGRABIONYCH PIENIĘDZY plus kary. Najpierw jednak niech oszuści spłacą swych oszukanych, bo kary przecież nie dla nich. Tylko taki bicz prawny położy tamę dalszym podobnym praktykom.

  13. KindOf 2 stycznia 2012 w 20:08 - Odpowiedz

    Kara sprawiedliwa jak najbardziej, ale trzeba przyznać, że przyzwoicie wyczyścili swoje imię, więc nie ma nad czym więcej ubolewać. Sieć zmieniła nazwę, wygląd, ofertę i idzie im to teraz całkiem dobrze. Potknięcia się zdarzają…

    • konsument 2 stycznia 2012 w 21:21 - Odpowiedz

      Komentarz sponsorowany (?)

    • LesH 2 stycznia 2012 w 23:41 - Odpowiedz

      Oszukańczymi smsami spamują swym klientom nadal. Dostają co parę dni, nawet na SIM-kartę w modemie BlueConnecta, której numeru telefonicznego sam nie znam, bo i po co, skoro jest aktywowana wyłącznie dla mobilnego internetu, a te sqrrrczybyki i na ten numer spamują, że jest wygrana i non-stop wzywają pilnie ‚ponownie, po raz ostatni’ do odbioru 🙄 :lol Bezkarne dziady, nie inaczej! 🙁

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.