Ważność kart SIM T-Mobile zostanie wydłużona o 12 miesięcy, po każdym zasileniu lub odebraniu połączenia przychodzącego – powiedział na specjalnej konferencji prasowej w Dąbrowie koło Kielc Miroslav Rakowski, prezes zarządu operatora sieci T-Mobile.

Myślę, że za nami pójdą też Orange i Plus, co sprawi, że polski rynek kart SIM nagle mocno urośnie – przewiduje prezes PTC. Jak powiedział intencją Operatora T-Mobile jest ograniczenie dystrybucji kart pre-paid, które szybko przestają być użytkowane i są zastępowane nowymi (bo taniej i wygodniej je kupić, niż zasilić). Zdaniem Polskiej Telefonii Cyfrowej powodowany tym wskaźnik CHURN w bazie pre-paid – 5,3-5,6 proc. miesięcznie – należy do najwyższych w Europie (tam średnio: 2-3 proc.) – powiedział Miroslav Rakowski. Na koniec czerwca 2011 roku PTC, operator sieci miała 13,203 mln klientów wobec 13,276 mln rok wcześniej, co oznacza spadek o 73 tys. klientów (0.5%). Liczba przyłączeń netto w samym drugim kwartale 2011 roku wyniosła 27 tys. wobec minus 86 tys. w II kw. 2010 roku.

Przypominamy, że już obecnie w ramach usługi „Między Nami” abonenci pre-paid T-Mobile mogą skorzystać z rocznej ważności konta oraz bezpłatnych rozmów. Usługa „Między Nami” oferuje bezpłatne rozmowy pomiędzy dwoma numerami przez rok od momentu aktywacji. Połączenia między numerami są bezpłatne przez pierwsze pół godziny rozmowy, a dopiero po tym czasie naliczana jest opłata zgodna z cennikiem taryfy dzwoniącego użytkownika. Liczba bezpłatnych rozmów pomiędzy użytkownikami usługi w ciągu dnia jest nieograniczona, a każdy z nich z zyskuje roczną ważność konta bez konieczności doładowania go w tym czasie.

Czy pójdziemy tą drogą? Za wcześnie na jakiekolwiek deklaracje, ale jak się rynek zmienia, zazwyczaj trzeba reagować – napisał na swoim blogu rzecznik Grupy TP Wojciech Jabczyński. Dodając, że zmiana jest korzystna dla klientów. –Jest, zwłaszcza dla tych, co niewiele korzystają z telefonu i rzadko się doładowują. Czy to rewolucja na miarę 29gr/min? Moim zdaniem, raczej nie. Długość ważności konta nie jest najważniejszym elementem taryfy – podkreslił Wojciech Jabczyński.

PTC planuje również odświeżenie swojej marki Heyah, która na czas rebrandingu Era – T-Mobile została „wyciszona”. Z informaci, jakie ujawnił Prezes zarządu operatora sieci T-Mobile zmieni sie także grupa docelowa Heyah. Do tej pory usługi Heyah kierowane były głównie do młodych osób: uczniów i studentów.

Prezes PTC spodziewa się, że 2012 r. przyniesie rynkowi komórkowemu widoczny spadek wartości. – Spodziewam się, że spadnie on o około 2 proc. w porównaniu z tym rokiem – powiedział. Dodał także, że rentowność operatorów w 2012 r. jednak się poprawi. Z obliczeń PTC wynika, ze obecnie udział T-Mobile w rynku komórkowym pod względem przychodów to około 28,5 proc. Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci T-Mobile, wrosły o 0,4 proc. w II kw. 2011 roku do 453 mln euro z 451 mln euro rok wcześniej, a narastająco po dwóch kwartałach 2011 roku wzrosły o 0,1 proc. do 893 mln euro z 892 mln euro.

Operator T-mobile jest także zadowolony z tempa pozyskiwania nowych klientów, która w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła do 20 proc. wobec 5 proc. przed rebrandingiem. Według badań przeprowadzonych w sierpniu przez Millward Brown SMG/KRC 75% ankietowanych zna markę T-Mobile. Tak wysoki poziom rozpoznawalności marki po zaledwie dwóch miesiącach od momentu jej wprowadzenia to wynik intensywnej kampanii promocyjnej, prowadzonej w całej Polsce.

Już 30% mieszkańców Polski ma dostęp do transmisji danych w technologii HSPA+ Dual Carrier w sieci T-Mobile, pozwalającej na osiągnięcie szybkości transmisji danych rzędu 42 Mbps. Do końca roku z tego rozwiązania korzystać będzie mogło kolejne 10% populacji. – PTC będzie zainteresowana zakupem hurtowych pojemności w sieci LTE Mobylandu, kiedy sieć ta osiągnie większy niż dzisiaj zasięg (500-600 nadajników) i udowodni swoją niezawodność -powiedział Miroslav Rakowski.

źródło: rpkom.pl, www.blog.tp.pl

Kan