Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki finansowe za III kwartał br., pokazując wzrost liczby usług kontraktowych, w tym usługi dostępu do Internetu LTE, konsekwentnie dążąc do zapowiadanej na koniec 2015 r. liczby 1 mln uczestników programu smartDOM, odnotowując wzrost przychodu od klienta, stabilizując bazę usług telefonii komórkowej i osiągając wyjątkowo dobre wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej, gdzie po raz pierwszy w historii udział Grupy Polsat w oglądalności przekroczył 25%. Jest to pierwszy kwartał, w którym dane są całkowicie porównywalne z analogicznym okresem ubiegłego roku z uwagi na pełną konsolidację wyników operatora sieci Plus.
Grupa Cyfrowy Polsat w III kwartale 2015 r.
- Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód (RGU) wyniosła 16,4 mln, z czego 76% to usługi świadczone w modelu kontraktowym, co gwarantuje wyższą stabilność przychodów w przyszłości oraz wyższą lojalność klientów.
- 5,9 mln klientów kontraktowych posiadało ponad 12,4 mln usług kontraktowych, a przychód od jednego klienta wzrósł do 88,1 zł.
- Już 15% klientów Grupy korzysta z oferty zintegrowanej – programu smartDOM:
- 900 tys. klientów programu,
- 2,7 mln aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów.
- Nadal, dzięki regularnemu wzrostowi zasięgu Internetu LTE oraz sukcesowi oferty usług zintegrowanych smartDOM, dynamicznie rosła baza użytkowników Internetu mobilnego – w modelu kontraktowym o 20% r/r do ponad 1,5 mln oraz łącznie do blisko 1,75 mln.
- Kanał główny Polsat, kanały tematyczne Grupy oraz cała Grupa Polsat zarówno w III kwartale, jak i w okresie 9 miesięcy pozostawały liderem oglądalności w grupie komercyjnej z wynikami odpowiednio: 12,8%, 12,4% i 25,2% w III kwartale i 13,2%, 11,4% i 24,6% w okresie 9 miesięcy.
- Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu i w III kwartale, i w okresie 9 miesięcy rosły znacznie szybciej niż rynek – w tempie odpowiednio 11,9% i 7,7% vs. 6,4% i 4,2% wzrostu rynku – i wyniosły odpowiednio 222 mln zł i 725 mln zł. Udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 27,6% w III kwartale i 26% w okresie 9 miesięcy.
- Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła około 3,6 mln.
- Bardzo dobre wyniki finansowe:
- przychody: 2,415 mld zł,
- EBITDA: 930 mln zł,
- marża EBITDA: 38,5%,
- wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji: 208 mln zł,
- dług netto/EBITDA: 2,98x.
- 26 października br. Polkomtel złożył wnioski o rezerwację częstotliwości z zakresu 2600 MHz będących przedmiotem zakończonej w październiku aukcji dedykowanej częstotliwościom 800 MHz i 2600 MHz.
- 7 października br. Cyfrowy Polsat i sieć Plus przywróciły promocję „drugi produkt za połówkę, trzeci nawet za złotówkę” w ramach programu smartDOM, oferującą klientom szerokie portfolio usług – telewizję, Internet LTE, telefon – w bardzo korzystnych cenach.
- W związku z przełączeniem się przez Cyfrowy Polsat na nowoczesny system kompresji
MPEG-4, od 1 października br. abonenci platformy otrzymali jeszcze lepszą jakość usług oraz aż 16 dodatkowych kanałów w jakości HD, co zwiększyło łączną liczbę stacji HD dostępną na platformie do ponad 60 pozycji - 25 września br. agencja ratingowa Standard & Poor’s Rating Services podwyższyła do poziomu BB+ ratingi korporacyjne dla spółek z Grupy.
- Grupa Cyfrowy Polsat zawarła z konsorcjum polskich i zagranicznych instytucji finansowych umowę kredytów obejmującą kredyt terminowy w wysokości do 11,5 mld zł oraz kredyt rewolwingowy w wysokości do 1 mld zł, które wraz z wyemitowanymi w lipcu br. niezabezpieczonymi obligacjami korporacyjnymi na okaziciela serii A o łącznej wartości nominalnej 1 mld zł posłużą do zrefinansowania całego obecnego zadłużenia Grupy. Ten największy jak dotychczas kredyt korporacyjny w walucie polskiej i bardzo duża jak na rynek polski emisja obligacji korporacyjnych zapewnią Grupie oszczędności odsetkowe w wysokości ok. 380 mln zł rocznie.
- 3 września br. Plus, jako pierwszy operator mobilny w Polsce, umożliwił swoim klientom zakup dostępu do serwisu HBO GO z abonamentem za telefon komórkowy z Internetem lub abonamentem Internetu LTE.
- Od września Telewizja Polsat uruchomiła własną, nowoczesną halą zdjęciową przeznaczoną do produkcji widowisk telewizyjnych. Obiekt zlokalizowany jest przy ulicy Łubinowej w Warszawie na terenie Cyfrowego Polsatu. Budynek o kubaturze 22 tysięcy m3 posiada halę zdjęciową o powierzchni ponad 1200m2 oraz przestronne garderoby, charakteryzatornie, a także przestrzeń do obsługi nawet kilkusetosobowej widowni.
- Sieć Plus, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, zaoferowała we wrześniu klientom usługę dostępową z zakresu telemedycyny Ja+Zdrowie – konsultacje z lekarzem dostępne 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, kontakt z pielęgniarką i położną, informacje o dyżurach i konsultacjach lekarskich.
- 29 lipca br. Grupa dokonała przedterminowej spłaty części kredytu terminowego spółki Cyfrowy Polsat w wysokości 1 mld zł.
- 21 lipca br. Cyfrowy Polsat wyemitował 1 000 000 niezabezpieczonych obligacji korporacyjnych o wartości 1 mld zł, których oprocentowanie wynosi WIBOR 6M + 250 bps. Obligacje są notowane w alternatywnym systemie obrotu na rynku Catalyst.
– To był kolejny bardzo dobry kwartał dla Grupy Cyfrowy Polsat. Konsekwentna realizacja strategii przyczyniła się do wzrostu liczby usług kontraktowych. W wyniku dalszego rozwoju programu smartDOM i rosnącej liczby jego uczestników, zmierzającej do osiągnięcia założonego celu 1 mln klientów na koniec tego roku, obserwowaliśmy wyraźny wzrost przychodu od klienta. Pozostawaliśmy liderem rynku Internetu mobilnego, odnotowując 20-procentowy wzrost liczby usług kontraktowych tej usługi. Wspólnie z Grupą Midas regularnie rozwijamy sieć LTE z wykorzystaniem częstotliwości 800 MHz – działa w niej już 3,1 tys. stacji bazowych, a całkowite pokrycie naszej sieci LTE wynosi już ponad 92% – podsumowuje Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Dyrektor Generalny, Polkomtel Sp. z o.o.
Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
– W trzecim kwartale obserwowaliśmy wiele pozytywnych wydarzeń. Całkowita baza usług kontraktowych, dzięki bardzo dobrej sprzedaży Internetu LTE i usług płatnej telewizji, wzrosła o 42 tys. w stosunku do kwartału drugiego. Baza usług telefonii komórkowej stabilizuje się dzięki wyraźnie słabnącej presji cenowej, czego potwierdzeniem jest najkorzystniejszy od 6 lat bilans przenoszenia numerów MNP – podsumowuje Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o. i Wiceprezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.
W III kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat:
- Posiadała 5,9 mln klientów kontraktowych:
- liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła do 12,42 mln – o 1,5% r/r i o 42 tys. w stosunku do poprzedniego kwartału – z czego 6,5 mln stanowiły usługi telefoniczne, 4,4 mln usługi telewizyjne, a ponad 1,5 mln usługi internetowe,
- ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r o 1,8% do 88,1 zł,
- systematycznie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) wzrósł r/r o 5,6% do 2,09,
- Baza aktywnych usług przedpłaconych wyniosła 4 mln, z czego:
- 3,7 mln usług telefonicznych,
- 0,06 mln usług telewizyjnych,
- 0,23 mln usług internetowych,
- ARPU na usługę przedpłaconą wzrosło r/r o 3,8% do 19 zł.
- We wrześniu br. 5,1 mln kart SIM zalogowanych w sieci Grupy aktywnie korzystało z transmisji danych.
– Przede wszystkim należy podkreślić, że jest to pierwszy kwartał, w którym prezentujemy porównywalne dane z tego i ubiegłego roku, uwzględniające pełną konsolidację wyników operatora sieci Plus. Uwagę zwraca wzrost wyniku EBITDA o 7 mln zł w stosunku do zeszłego roku, który wynika ze wzrostu przychodów oraz stabilnych, będących pod kontrolą kosztów operacyjnych – komentuje Tomasz Szeląg, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
– Cieszące się niezwykle dużą popularnością sezonowe ramówki oraz silne stałe pozycje w ofercie programowej Grupy Polsat spowodowały, że zarówno w trzecim kwartale, jak i okresie 9 miesięcy nasza Grupa odnotowała bardzo wysokie wyniki oglądalności – odpowiednio 25,2% i 24,6% – będąc liderem oglądalności w grupie komercyjnej we wszystkich segmentach: kanałów głównych, kanałów tematycznych i grup medialnych. Tak dobre wyniki oglądalności przełożyły się na znacznie szybszy niż rynku reklamy telewizyjnej wzrost przychodów reklamowych naszej Grupy – w tempie 11,9% w trzecim kwartale i 7,7% w ciągu 9 miesięcy – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowego Polsatu: Tutaj
Rozszerzony skonsolidowany raport kwartalny za okres trzech miesięcy zakończony 30 września 2015 roku: Tutaj
źródło: Cyfrowy Polsat
Kan
Szczególnie ważna i chyba dobra informacja dla inwestorów to zysk netto, który już po 3 kwartałach to ponad 500 mln. Świadczy to o dobrej kondycji finansowej spółki i dobrej strategii rozwoju.
Bardzo dobre wyniki spółki.
Można powiedzieć, że smartDom był świetnym pomysłem, który gwarantuje spółce stałe przychody a abonentom świetne oferty.
Brawo Ty!
Może być, że tak powiem. No ale widać, że faktycznie, bardzo cp na tym smart dom korzysta. Tu się zgodzę – ciągle przypływ nowych klientów, coraz więcej usług sprzedawanych, a na ten moment, przy tym nasyceniu rynku, to nie jest proste.
Wyniki mówią same za siebie. Szczególnie wynik w smartdomie polsatu wygląda dobrze i chyba zapowiadany 1 mln usług łączonych na koniec roku to realna szansa do zrealizowania.
Jakoś mnie pozytywne wyniki CP nie dziwią, bo co kwartał takie prezentują. I to finansowe i to te wszystkie wskaźniki klientów. nc+ traci klientów tv na potęgę, a cp utrzymuje i pozyskuje nowych.
A ja patrzę na abonentów TV i tutaj jest wzrost z 3,5 mln na 4,4. To bardzo duży przyrost i widać polsat mocno się sprężył w tym roku. Konkurencja może pozazdrościć.
To jest pomyłka, bo oni po prostu zmienili sposób liczenia. Nie liczą teraz unikatowych abonentów, tylko sprzedane usługi tv. Więc tych danych nie można porównywać. Aczkolwiek, w przeciwieństwie do konkurencji, cp nie traci klientów.
Widzę spore szanse na to, żeby cyfrowy Polsat osiągnął 1 milion klientów smart domu jeszcze w tym roku. Święta w końcu lada krok, a święta – to żniwa 🙂
No i okazuje się, że jestem jednym z tych co im brakuje do miliona. kombinowałem, jak tu kupić tv na raty, no i w pakiecie z tv i netem z cp wyszło mi najlepiej. No ale cóż, zobaczymy na dłuższą metę jak to będzie wyglądać. Telewizor ok, jest też co oglądać. Zobaczę tylko, jak mi ten net spasuje.
Akurat ich zysk mnie tam średnio interesuje 😛 Ważne, że usługi mają dobre i w dobrych cenach – to jest dla mnie jako abonenta najważniejsze 😉 A że im się tam interes kręci to tylko świadczy, że dobrze ktoś tą firmą kieruje. Pozdrawiam!
Interesująco to wygląda. Dopiero teraz trafiłem na te szczegóły i widzę, że 2mln 700 tys usług sprzedanych w ramach smart dom. Bardzo dużo, bo bardzo korzystnie. Udało im się zrobić dobry program lojalnościowy, dobrze go rozpropagować i pewnie będzie 3 miliony sprzedanych przez cp usług do końca roku.
Zysk o jakim może pomarzyć niejedna firma, ale taki to już fenomen CP, że regularnie przynosi wysokie zyski i nadal inwestuje w rozwój swojej grupy.