Dane za I kwartał br. potwierdzają utrzymanie przez Polkomtel pozytywnego trendu przedstawionego w wynikach za ubiegły rok: EBITDA jest ponad 30% wyższa niż u konkurentów, spółka może pochwalić się najwyższym ARPU, a sieć Plus jest liderem na rynku klientów kontraktowych .
EBITDA Polkomtelu jest w dalszym ciągu najwyższa w porównaniu do wyników wypracowanych przez pozostałych operatorów telefonii mobilnej. W I kwartale br. wyniosła 708 mln zł. Polkomtel może się pochwalić również najwyższym ARPU (39,00 zł) z wyraźną tendencją wzrostową w segmencie transmisji danych. Plus ma wciąż niezagrożoną pozycją lidera na rynku klientów kontraktowych.
Wyniki finansowe w mln PLN (wg standardów MSR) |
I Q 2011 |
I Q 2012 |
Przychody ogółem |
1.761 |
1.759 |
EBITDA |
700 |
708 |
EBITDA jako % przychodów |
39,8% |
40,2% |
Rosnące zapotrzebowanie na usługi oparte na transmisji danych przekłada się nie tylko na wyniki finansowe Polkomtela, ale również na zmianę trendów sprzedażowych. W ciągu roku liczba klientów Plusa korzystających ze smartfonów wzrosła aż o 47%. Niesłabnącym zainteresowaniem klientów cieszy się również mobilny szerokopasmowy internet, zarówno superszybkie LTE, jak i HSPA+/HSPA.
„Nasze wyniki finansowe z pewnością wzbudzają zainteresowanie rynku, tym bardziej, że nie mając największej liczby klientów osiągamy wskaźniki, o których inni mogą marzyć.” – powiedział Wojciech Pytel, Członek Zarządu Polkomtel sp. z o.o. – „Spodziewamy się, coraz większego zainteresowania naszymi usługami wykorzystującymi transmisję danych. Jeśli dodać do tego bardzo duże zainteresowanie klientów oferowanym przez nas szerokopasmowym internetem oraz nowe oferty „telefoniczne”, czyli wprowadzony niedawno abonament bez limitu i nową ofertą „na kartę” to Plus jest obecnie jedynym na polskim rynku operatorem oferującym klientowi wszystko to, co chce mieć.”
Na koniec I kwartału 2012 roku z usług sieci Plus korzystało 13 856 tys. klientów.
źródło: polkomtel
Jarek Świerczewski
„…to Plus jest obecnie jedynym na polskim rynku operatorem oferującym klientowi wszystko to, co chce mieć”. —>>> :):)
Patrząc z punktu widzenia klienta najwięcej zdzierają ?
Polkomtel wprost daje do zrozumienia, że doi na maksa 13,9 mln swoich klientów. Naturalnie inni operatorzy nie mają takich wyników bo ich oferta jest znacznie tańsza niż Plusa. Proponuję zatem, aby abonenci Plusa wyciągnęli właściwe wnioski i przestali przepłacać.
kolega „JA” ma rację.
Hmmm, analizując ofertę Plusa i fakt posiadania 13 mln klientów człowiek zaczyna zastanawiać się nad sensem demokracji ……
Popieram..
Nie no, to są jakieś żarty. Przepraszam za określenie, ale jak ludzie mogą być tak głupi i dać się zdzierać Panu Solorzowi! Najlepsze jest to, że on pewnie śmieje im się w twarz, że są tacy naiwni. Dzięki nim szybko spłaci ten zaciągnięty kredyt na Plusa. Ba, żeby to była jeszcze polska sieć, ale nie jest. Wiec olać ją! Inni operatorzy przynajmniej są w porządku i nie ukrywają jaki mają kapitał. Natomiast Plus się do tego nie przyznaje i masa ludzi myśli, że to polska sieć. Przykre, naprawdę użytkowniku sert, Twoje rozmyślania są jak najbardziej słuszne… Pozdrawiam świadomych klientów. . .
Skończcie pie….ć, bo te wyniki daje akurat LTE! ZSŻ ma monopol do końca 2013 na LTE i będzie darł ile wlezie a to daje mu takie przychody!
Trzeba być albo głupim, albo bogatym żeby korzystać z usług Polkomtelu… Mi Polkomtel kojarzy się z Providentem. A Wam?
Wiecie czemu firma w której pracuje ma takie wyniki w LTE? Powiem wam, a co mi tam 🙂 Jako pracownik działu obsługi klienta muszę przy każdej rozmowie wciskać dzwoniącym klientom internet LTE. Nieważne czy klient dzwoni w sprawie reklamacji, słabego zasięgu, niedostarczonej faktury przez „inpost”, z blokadą windykacyjną mam ja oraz wszyscy pracownicy działu obsługi klienta czyli z pod wesołego numeru 2601, WCISKAĆ na siłę internet LTE. Dodatkowo mamy WCISKAĆ konto bankowe avokado. Kilka dni temu dostałem porządny opieprz od kierowniczki bo sześćdziesięcio letniej abonentce nie wciskałem internetu. Kobieta nawet nie wysyłała smsów a komórka służyła jej tylko jako awaryjna łączność. Jak się domyślacie obie te usługi nie są jakimiś strasznie fajnymi produktami co z tego że jest szybki internet jak ma limit pobierania danych. Rada dla klientów poczekajcie jak inni operatorzy będą mieli koncesję na LTE to ceny polecą na łeb, nie napychajcie kieszeni wyzyskiwaczom. Pozdrawiam wszystkie koleżanki i kolegów z dok-u z ulic Wołoskiej, Ostrobramskiej i Traktorowej.
No tak, zgadza się. Polkomtel ma koncesję do 2013 roku. Więc poczekajmy te pół roku i zobaczymy jak to się potoczy. Ah, rynek telekomunikacyjny w Polsce cały czas się rozwija. Jestem ciekaw, jak to się dalej potoczy. Pozdrawiam
Mam pytanie nie na temat, ale może ktoś się wypowie w tym temacie. Spotkaliście się z tym, że przy przeniesieniu numeru z jakiejś sieci do sieci (karta), plus żąda 10zł za wydanie karty w swojej sieci (oferta simplus) ? Bo właśnie mnie takiego prise zrobili…