Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki katowickiej spółki Just Mobile – organizatora loterii sms-owej w sieciach telefonii komórkowej należących do Polkomtela.

Według Urzędu, spółka Just Mobile stosowała tzw. agresywne praktyki rynkowe. Postępowanie przeciwko temu przedsiębiorcy UOKiK wszczął w sierpniu 2011 r. w związku z licznymi skargami konsumentów. Zorganizowana przez spółkę Wielka Loteria Plusa skierowana była do osób korzystających z sieci komórkowych Polkomtela i trwała od października 2010 do kwietnia 2011 roku.

Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły smsy informujące o wygraniu samochodu, które otrzymywali konsumenci np. Czy zgodziłbyś się na ewentualny ODBIÓR samochodu GOLF w Warszawie? Wyślij SMS o treści TAK na 7419 (4,88 zł). Komunikaty jednoznacznie sugerowały, że konsument uzyskał już nagrodę i konieczne jest jedynie wysłanie przez niego smsa w celu potwierdzenia odbioru. Tymczasem, odesłanie smsa gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu. – poinformował UOKiK we wtorek – Zgodnie z prawem wywoływanie wrażenia, że konsument uzyskał lub uzyska pod określonym warunkiem nagrodę, gdy w rzeczywistości nagroda nie istnieje lub uzyskanie jej uzależnione jest od poniesienia kosztów, jest jedną z zabronionych, nieuczciwych praktyk rynkowych – tłumaczy w komunikacie rzecznik Urzędu Małgorzata Cieloch.

Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Just Mobile, karę w łącznej wysokości 130 952 zł. Decyzja nie jest prawomocna przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

źródło: UOKiK

Kan