Bez gotówki, bez problemu! Nawet jeśli zdarzyło Ci się zapomnieć portfela, telefon komórkowy masz zapewne przy sobie. Kupując bilety z Play nie musisz troszczyć się o gotówkę czy środki na koncie w banku. Play we współpracy z moBiLET i Mobiltek wprowadził rozwiązanie, dzięki któremu nasi abonenci nie będą musieli szukać kiosku, parkometru i drobnych, aby kupić bilet. Dzięki usłudze „Zapłać z Play” w aplikacji moBiLET nie jest konieczne posiadanie konta w banku ani karty płatniczej. Z zakupu biletów komunikacji miejskiej i parkowania w aplikacji moBiLET klienci Play na abonament mogą skorzystać od dziś w blisko 100 największych miastach w Polsce.

Żeby skorzystać z usługi należy pobrać aplikację ze sklepu Google Play lub App Store i założyć w niej konto. Następnie należy skonfigurować usługę „Zapłać z Play” wybierając w ustawieniach opcję „Płać z komórką”. Jest to bardzo proste i intuicyjne – wystarczy podać numer w Play na abonament i zatwierdzić dodanie metody płatności kodem wysłanym SMSem. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie ustawienia opcji „Płać z komórką” jako domyślnej metody płatności. Po zakończeniu konfiguracji pozostaje już tylko wybór biletu w wybranym mieście i zatwierdzenie zakupu  jednym kliknięciem. Zakupiony bilet będzie widoczny w zakładce „Historia biletów” do ewentualnej kontroli.

Parkowanie z aplikacją moBiLET jest równie proste. Przed pierwszym skorzystaniem należy dodać w aplikacji numer rejestracyjny pojazdu. Aby zaparkować swoje auto w strefie płatnego parkowania wybierasz miasto oraz czas postoju. Jedyne co potrzebujesz, to oznakowanie pojazdu, aby kontroler sprawdził, że parkowanie jest opłacone przez aplikację. Winietę do oznakowania samochodu możesz pobrać i wydrukować ze strony mobilet.pl lub play.pl. Korzystając z aplikacji nie tracisz czasu na szukanie parkometru i nie musisz wracać do auta aby przedłużyć parkowanie. Na razie obsługujemy tylko parkowanie za określoną kwotę, opcja opłaty za rzeczywisty czas (start/stop) pojawi się niebawem.

Oprócz potwierdzenia w aplikacji zakup każdego biletu będzie potwierdzony SMS-em, a historię transakcji zajdziesz w aplikacji Play24. Opłaty pojawią się następnie na rachunku Play w sekcji opłaty pobrane na rzecz osób trzecich i zostaną opłacone razem z abonamentem. Zakupy za pośrednictwem operatora komórkowego to idealne rozwiązanie dla klientów, którzy nie posiadają karty płatniczej. Wydatki są chronione limitem miesięcznym do wysokości 800 zł.

Płatności „płać z komórką” w aplikacji moBiLET obsługuje Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek S.A. w oparciu o posiadaną licencję Małej Instytucji Płatniczej. Właścicielem aplikacji moBiLET jest Mobile Traffic DATA. Zasięg usługi sprawdzisz na dedykowanej stronie. Aktualizacja aplikacji na system iOS pojawi się w App Store za kilka dni.

 

Źródło:
play.pl