Jak wynika z raportu opublikowanego przez Dom Maklerski mBanku 3 lipca, instytucja zdecydowała się obniżyć rekomendację dla spółki Play do poziomu „redukuj” oraz cenę docelową z 30,93 zł do 23,5 zł. Według szacunków autora raportu wyniki Playa za drugi kwartał przyniosą kolejne rozczarowanie.

W ocenie DM mBanku, „słabe” wyniki Playa za pierwszy kwartał wynikały m.in. z tego, że operator z pozycją lidera rynku (udział w rynku mobilnym 28,8 proc.) nie jest w stanie podtrzymać tempa wzrostu bazy abonenckiej przy zachowaniu stabilnych cen i kosztów akwizycji klienta.

„Play z pozycją lidera (udział w rynku mobilnym 28,8%) nie jest w stanie podtrzymać tempa wzrostu bazy abonenckiej przy zachowaniu stabilnych cen i kosztów akwizycji klienta,  ze względu na istotny wzrost zużycia danych (dane mobilne +45% R/R ogółem w 1Q’18) Spółka nie dotrzyma obietnic z IPO dot. spadku kosztów roamingu krajowego.” – informuje DM mBanku.

„Niższe tempo wzrostu użytkowników postpaid będzie widoczne też w 2Q’18 (zakładamy akwizycje netto rzędu -34 tys.), podobnie jak mniejsze obroty sprzętem. Negatywny wpływ będą mieć: wprowadzenie RLAH –30 mln PLN oraz wzrost kosztów roamingu krajowego. Stąd, w 2Q’18, przy założeniu marży na sprzęcie 19,6%, skorygowana EBITDA wyniesie 538 mln PLN i będzie 10,1% niższy R/R, co oznacza kolejny słaby kwartał w Play” – dodaje DM mBanku.

Play jest liderem wśród operatorem sieci komórkowej w Polsce (14,9 mln użytkowników) i czwartą najdroższą marką w Polsce, ofertuje usługi głównie klientom indywidualnym z miast oraz małemu B2B. Udział klientów kontraktowych w bazie wynosi 61,8%, a przychody z klientów kontraktowych wynoszą 77,4%.

źródło; PAP Biznes

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Pobierz [229.32 KB]