Niemal 400 mln zł otrzymają menedżerowie po ofercie publicznej akcji. Kwota może się zwiększyć o kolejne 150 mln zł, jeśli kurs na giełdzie będzie rósł – dowiedział się Dziennik Gazeta Prawna.
To efekt umowy, jaką kierowany przez Duńczyka Jorgena Bang-Jensena zarząd Play podpisał w przeszłości z właścicielami firmy. Menedżerowie zgodzili się w niej na relatywnie niższe bieżące wynagrodzenie, ale wynegocjowali wysokie bonusy, kiedy kontrolujące Play fundusze typu private equity (grecki Tollerton i islandzki Novator) będą sprzedawać akcje.
Play podkreśla, że dodatkowego wynagrodzenia nie należy traktować jako bonus.
Dodatkowe wynagrodzenie dla zarządu spółki jest związane z jego długoletnim, pełnym zaangażowaniem w rozwój firmy, w zgodzie z planami właścicieli oraz jest powiązane z sukcesem firmy i jej akcjonariuszy. Mając powyższe na uwadze, program motywacyjny jest finansowany w pełni przez akcjonariuszy z ich wpływów z IPO, dzieląc się w ten sposób wzrostem jej wartości – napisała spółka w odpowiedzi na pytanie „DGP”, czym uzasadniona jest wysokość wynagrodzenia dla zarządu dowiecie się w artykule „DGP” – Sześciu członków zarządu Play dostanie równowartość dwóch i pół tony złota.
zostało jeszcze tylko kilka dni https://t.co/PxwHy7i27S
— Marcin Gruszka (@RzecznikPlay) 10 lipca 2017
PLAY to jeden z najszybciej rozwijających się operatorów telefonii komórkowej w Polsce i Europie.Drugim operatorem pod względem raportowanej liczby klientów (14,3 mln klientów na 31 marca 2017 r.). Play zwiększył swój udział rynkowy w liczbie klientów w Polsce z poziomu około 4,6% na koniec 2008 r. do około 27,6%2 na 31 marca 2017 r. PLAY oferuje szeroki zakres usług telekomunikacyjnych opartych na technologii komórkowej, w tym: usługi głosowe, usługi transmisji danych, wiadomości tekstowe, usługi wideo (PLAY NOW), a także usługi dodane oraz sprzedaż telefonów komórkowych i innych urządzeń klientom indywidualnym oraz biznesowym w Polsce.
PLAY osiągnął wyjątkowy sukces komercyjny na polskim rynku, w imponującym tempie zwiększając swoją bazę klientów. W okresie od końca 2007 r. do 31 marca 2017 r. baza klientów PLAY wzrosła w tempie 37%3 mierzonym skumulowanym rocznym wskaźnikiem wzrostu (CAGR), osiągając ponad 14,3 milionów kart SIM według stanu na 31 marca 2017 r. PLAY odniósł jeden z największych sukcesów wśród operatorów, którzy w ostatnich latach rozpoczęli działalność na rynku telekomunikacyjnym w Europie – może pochwalić się osiągnięciem 27,6% udziału w rynku klientów na koniec marca 2017 r. Marka „PLAY” według dziennika Rzeczpospolita ma czwartą pozycję na liście najcenniejszych polskich marek, a według badania SMARTSCOPE ma ona najwyższy poziom rozpoznawalności przez klientów („brand image index”) wśród operatorów sieci komórkowych w Polsce na 31 marca 2017 r. PLAY zapewnia klientom wyjątkowo wysoką jakość obsługi, potwierdzoną jednym z najwyższych na świecie poziomem indeksu rekomendacji klientów (Net Promoter Score)4 wśród operatorów telekomunikacyjnych. Więcej na ten temat informowaliśmy w artykule: Play na GPW – wyjątkowy sukces w europejskim sektorze telefonii komórkowej
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Kan
Nu ładnie konsumenci zapłacą. A co z zasięgiem, za to też otrzymają bonusy. Bo tutaj tragedia
Średnio każdy konsument po 30 zł … Tylko na premie dla managerów.
Na bogato.
Ale na rozwój sieci nie ma funduszy.
Dziwna mentalność, jak u Januszu biznesu