P4, operator sieci Play zakończył z powodzeniem wdrożenie nowego systemu zdalnego zarządzania kartami SIM, izraelskiej firmy CALLUP. Over the air (OTA) to technologia służąca do komunikacji z kartą SIM, zainstalowaną w
telefonie komórkowym, wysyłania aplikacji bezpośrednio do karty SIM i zdalnego zarządzania
kartami.
Platforma SIM OTA pozwala 13,5 mln abonentów, Play na zdalne kontrolowanie i zarządzanie, rekonfigurację ustawień karty SIM oraz aktywację / dezaktywacją usług, w tym roamingowych. SIM OTA składa się z kilku usług, m.in. takich jak: Remote File Management, Remote Applet Management i innych.
Warto dodać, że system automatycznie powtórzy proces automatycznej aktualizacji kart SIM, tym które były w momencie uruchomienia aktualizacji wyłączone, poza siecią lub w roamingu.
źródło: www.telecompaper.com
Kan
Troszkę z językiem Polskim jest problem w tym artykule 🙂
Ale co do systemu to można powiedzieć – w końcu. W PLAY wiele kart SIM różniło się od siebie zawartością – jedne miały Numery Usług, inne nie itd. Teraz mam nadzieję, że będą aktualizować wszelkie numery i usługi zdalnie.
Dobrze by było również wprowadzić jakiś kod np. *COŚ#, aby sprawdzać, czy wersja jest aktualna, a jeśli nie to pobierać ją po wprowadzeniu pozycji np. 1 🙂
Gwoli sprawiedliwości językowej wielka litera przy wyrazie „Polski” nie jest konieczna.
Niech lepiej poprawi zasięg i LTE 😐
Gratuluję Playowi, takie coś to potrafią wprowadzić a żeby wymienić kartę SIM to dalej trzeba dylać do salonu albo prosić się przedstawiciela biznesowego(o ile jest), bo przecież WSZYSCY użytkownicy Playa to osoby zdrowe i pełnosprawne. Że już nie wspomnę o tym, że do systemu nie można wprowadzić upoważnienia innego niż notarialne, gdzie inni operatorzy nie mają z tym ŻADNYCH problemów. Nie ma to jak nowoczesna sieć.