Muzyka łagodzi obyczaje, kto nie lubi przed pracą, szkołą lub po niej lub w podróży zrelaksować się od zgiełku otoczenia i słuchać swoich ulubionej muzyki lub odkrywać nowych gatunków. Marcin Gruszka, rzecznik Play, na swoim blogu przypomniał, że w Play możecie korzystać z usługi Tidal Premium za 19,99 zł/ miesięcznie z nielimitowanym transferem za odtwarzanie muzyki z aplikacji TIDAL na smartfonie.

Tidal jak wiecie (lub jeszcze nie wiecie) oferuje dwa typy usługi Premium Tidal i Tidal HiFi. System billingowy Play posiada wpisy dla usługi TIDAL Premium i taki ruch odbierany/wysyłany przez aplikację TIDAL w waszych smartfonach jest totalnie nielimitowany.

Zgodnie z Regulaminem Użytkownik korzysta z jednej określonej subskrypcji, za którą ponosi opłatę. Manualnie modyfikując subskrypcję może dojść do sytuacji że w serwisie TIDAL zmienicie subskrypcję TIDAL z Premium na HiFi ale w ten sposób zapłacicie ekstra za dwie usługi (co jest nie małym kosztem 39,99 zł + 19,99 zł) ponieważ Wimp/Tidal Premium by Play uruchomiona została przez system billingowy Play będzie cały czas naliczana do momentu dezaktywacji tej usługi zgodnie z zasadami opisanymi na stronach http://www.play.pl/uslugi/tidal/

Tak modyfikacja przyniesie też jak wspomniałem kolejny problem, utratę nielimitowanego transferu, mając jak się uda subskrypcję HiFi, utracicie możliwość nielimitowanego słuchania swojej muzyki na smartfonach. Zapytacie dlaczego? Jak wiemy serwisy stramingowe transferują muzykę określonymi protokołami na adresach IP. Dla określonej subskrypcji jest określony adres IP wpisany do systemu billngowego, żeby mógł wyłapać w gąszczu całego ruchu internetowego serwis TIDAL. Wewnątrz samej aplikacji przestawienie wersji streamingu w sieci komórkowej z Normalna na Wysoka mając wykupiony Pakiet Premium nic nie zmieni, ale mając już HiFi zmienimy protokół przesyłania danych, możliwe że przy HiFi jest zmieniony również adres strumienia dla wersji Normalnej. Dlaczego mówię że możliwe, mamy w Play już usługę Premium i nie musimy znać innych produktów oferowanych przez TIDAL.
Tylko w momencie zmiany na wspomnianą subskrypcję HiFi nasz Billing niestety nie ma wpisanej wspomnianej usługi i taki ruch będzie już naliczany z waszego transferu z Pakietów lub naliczany na konto zgodnie z Cennikiem za transmisję danych.
Podsumowując: Wykupując samodzielnie subskrypcję HiFi mając już Premium przesyłanie strumieniowe nie będzie korzystać z usługi nielimitowanego transferu.

Dlatego proszę nie modyfikujcie samodzielnie usług mając już wykupioną naprawdę zajefajną usługę w PLAY – podkresla Marcin Gruszka.

http://www.play.pl/uslugi/tidal/

Aktywacja TIDAL: Wyślij SMS-a o treści: START pod nr 19467 lub włącz usługę w Play24 następnie:

Otwórz na telefonie lub monitorze komputera na stronę http://tidal.com/pl/download Przeglądarka zostanie automatycznie przekierowana na właściwą stronę.

Jeżeli aktywowana została usługa przez Play24, instrukcję instalacji otrzymasz w wiadomościach SMS.

źródło: Play

Kan