Rynek telefonii komórkowej w Polsce dynamicznie się rozwija, głównie dzięki usłudze LTE, czyli szybkiego internetu mobilnego, oraz ofercie abonamentowej. Klienci odchodzą od usług prepaidowych, bo coraz częściej w abonamencie mogą liczyć na nielimitowane rozmowy i SMS-y. Na zmianach w trendach korzysta Play, który osiągnął już 21 proc. udziału w rynku.

Rynek usług telefonii komórkowej w Polsce cały czas się rozwija. To jest napędzane przede wszystkim przez 4G LTE, czyli technologię, która daje nam wszystkim w komórkach dostęp do internetu. Widzimy bardzo silny wzrost użycia tej technologii. To nas napawa optymizmem, jeśli chodzi o dalszy wzrost popularności tej usługi i liczby klientów – mówi agencji informacyjnej Newseria Bartosz Dobrzyński, dyrektor ds. marketingu w Play i członek zarządu P4.

Właśnie m.in. dzięki docenionej przez klientów ofercie LTE Play zanotował w 2014 r. duże wzrosty i był, jak podkreśla Dobrzyński, najbardziej dynamicznie rozwijającym się operatorem na polskim rynku telekomunikacji mobilnej. W ubiegłym roku spółka pozyskała ponad 1,5 mln nowych klientów. Oznaczało to wzrost o 14 proc. do 12,3 mln osób.

Spółka ma już ponad milion użytkowników internetu LTE, a zasięg tej usługi obejmuje 73 proc. populacji kraju.

Play ma 12,3 mln klientów – wyniki za 4 kw. oraz pełen 2014 r.

Dzięki nowym klientom udział rynkowy sieci wzrósł o 2,4 pkt proc. do 21,3 proc. Ten wzrost przyczynił się także do poprawy wyników finansowych firmy. Przychody wzrosły o 18 proc. do niemal 4,4 mld zł, a skorygowana EBITDA była w 2014 r. większa o 52 proc. niż rok wcześniej i przekroczyła 1 mld zł.

W tym roku szczególnie widoczna jest pewna zmiana. Mniej osób korzysta z usług na kartę, a więcej osób kupuje oferty abonamentowe. To jest związane z tym, że oferty abonamentowe są bardzo przystępne. To są najczęściej oferty nielimitowane, więc klienci wybierają je bez obaw. Myślę, że jest to pozytywny sygnał, bo pozwala nam stabilnie dostarczać usługi o jak najlepszej jakości – dodaje Dobrzyński.

Udział użytkowników abonamentowych w portfelu klientów Play wzrósł w 2014 r. o 2,9 pkt proc. i wyniósł 47,3 proc. To oznacza, że większość klientów nadal wybiera oferty prepaidowe. Dobrzyński przyznaje, że oferty na kartę nie znikają jeszcze z rynku, ale można spodziewać się dalszego zmniejszania ich znaczenia.

Jak ocenia Dobrzyński, najważniejszą ofertą pozostanie w tym roku Internet LTE.

Myślę, że cały czas kwestia dostępu do internetu 4G LTE to temat, który będzie najważniejszym dla nas, dla rynku i dla klientów – prognozuje szef marketingu Play. ‒ Spodziewamy się, że 2015 r. będzie dla nas bardzo dobrym rokiem, ale nie podajemy żadnych konkretnych przewidywań dotyczących wzrostu przychodów i wzrostu marży.

źródło: Agencja Informacyjna Newseria

Kan