W ostatnim czasie zrobiło się głośniej na temat zakupów dokonywanych wewnątrz aplikacji. Zarówno Apple, jak i Google, musieli wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia chroniące przed nieświadomymi zakupami ze strony dzieci, a teraz Google chce dodatkowo informować nas, ile pieniędzy będzie chciała od nas wyciągnąć dana aplikacja.


Ileż to razy zdarzało się, że w darmowej grze musieliście zapłacić sporo pieniędzy, żeby przejść do następnego etapu czy odblokować niezbędne funkcje? Czy w ogóle ściągnęlibyście daną grę, gdybyście wcześniej wiedzieli, że będzie ona wymagać od Was wydania takiej kwoty? Właśnie w ten sposób do sprawy podeszło Google, które wydało następujące ośgłoszenie:

„Począwszy od 30 września 2014, wszystkie aplikacje oferujące wewnętrzne płatności, będą zobligowane do podawania zakresu cenowego, wyświetlanego w ich opisie w Sklepie Play.” To dobra zmiana, na pewno z korzyścią dla użytkowników.

Źródło: 9to5Google

Sewix