Social media marketing (pl. marketing w mediach społecznościowych) – zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się m.in. portale społecznościowe. Marcin Gruszka, rzecznik Play na swoim blogu o pojedynku Gruszka kontra różowi, na „lajki”, w którym wygrywają różowi.

Nie rozumiem, dlaczego ekipa różowych nie może dodzwonić się do Kuby. Zasięg PLAY to przecież nie tylko zasięg sieci własnej PLAY. To przecież zasięg sieci własnej, ponoć największy w Polsce zasięg różowy, równie największy zasięg zielony i największy niewątpliwie zasięg pomarańczowy („największość” zainspirowana reklamami). Skoro nie działa nasz to pierwszy w kolejce jest … różowy właśnie. A to czytelnicy drodzy i blogerzy nazywa się roaming krajowy. On nie działa? To niemożliwie. Powód jest banalny. Kuba po prostu nie daje swojego numeru byle komu. Ja go na przykład nie mam komentuje działania marketingowe konkurencji Marcin Gruszka.

I pyta retorycznie – Kto zatem wygrał? Jego zdaniem – Klienci. – Bo być może dodatkowe kilkaset osób dowie się jak działa ten skomplikowany „roaming krajowy”. Eksperci od social media i blogerzy przecież to doskonale wiedzą, tylko na chwilę zapomnieli licząc lajki – dodaje.


Współpraca PLAY z różową siecią jako głównym partnerem roamingowym przyniesie Wam dużo satysfakcji i nowych możliwości – podkreśla.

Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi.

A te zgrzyty marketingowe to drobiazg. Czesiek i Marcin to fajne chłopaki, które prędzej czy później wrócą. Oni zawsze wracają – konkluduje Rzecznik Play

źródło: Play

Kan