Z najszybszego dostępu do mobilnego Internetu Play 4G LTE możecie już korzystać w Lublinie.
– Przypomnę, że tydzień temu odpaliliśmy m. in. Szczecin. Wkrótce kolejne miasta i miasteczka zapowiada Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play.
Z danych telekomu wynika, że jego użytkownicy „konsumują” średnio więcej transferu niż ma to miejsce w przypadku konkurencji. W 2013 r. przeciętny użytkownik zużywał miesięcznie 546 MB.
źródło: Play
Kan
A Katowic jak nie było tak nie ma. Niedługo Pacanów będzie szybciej podłączony. No ale widać wsie generują większy przychód dla Play’a niż wielkie aglomeracje (nie mówię tutaj akurat o Lublinie ale o ogóle polityki wdrażania LTE w Play).
ROW też nie jest jeszcze podłączony, a to jest jakieś pół miliona ludzi. Playowi się nie śpieszy z LTE we wielkich aglomeracjach bo tu ludzie mają wybór i zwykle korzystają z szybszych rozwiązań po kablu lub z darmowych hot-spotów.
Ponadto przypomnę po raz kolejny, że jednym z warunków przetargu było objęcie zasięgiem przynajmniej w 50% obszarów słabo zurbanizowanych.
Dziwisz się, jak inni operatorzy wsie omijają szerokim łukiem i maksymalne osiągi są w technologi EDGE. To przynajmniej Play ma inną politykę, co przekłada im się na szybkim zwrocie kosztów, w postaci abonentów i użytkowników sieci. TP ma prędkości neostrady na kablach miedzianych do 1-2 mega, a tu nagle bez kabli klient dostaje ok 6 mega prędkości. Ekonomia prosta, wygodniej i taniej.
Dokładnie tak jest jak piszesz. Mi to nawet kabla nie chcieli podciągnąć do chaty więc zmuszony bylem Playa wziąć. Stabilne 6Mb/s i sporo GB na poje i dzieciakow potrzeby wystarcza.
zaraz zaczną pisać kiedy Gruszka poszedł do wc..
bez sensu wydawać kasę na jakiś celebrytów i reklamę tego typu..
widocznie ich dział marketingu nic nie potrafi tylko generować koszta..
nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie przechodził do sieci bo jest reklamowana przez tego czy owego delikwenta..
liczy się oferta i jakość a w tej chwili play nie jest liderem..
lepiej kupić telefon na wolnym rynku bo można wybrać fajny telefon za małe pieniądze i ofertę nolimit lub prepaid i nie martwić się o wysoki abonament i o umowę terminową na 24miesiące.
To nie te czasy gdy telefon kupowało sie z abonamentem bo aparat był bardzo drogi. Te czasy już dawno minęły..
Oj nie masz racji kolego. Moja żonka kupiła u nich iP5 właśnie zaintrygowana reklamą z Radwańską i tym drugim z rakieta w ręku.
Miami chwalisz sie czy zalisz? to ze Twoja zona ulega reklamie nie znaczy ze wszyscy tak latwo jej ulegaja.. jak by reklamowali guano w papierku tez by kupila? wybacz ale nie mierz wszystkich swoja miara.. reklama ma na celu pozyskanie klientow ktorzy nie potrafia racjonalnie myslec i wybrac faktycznie potrzebnych produktow. ale skoro cieszysz sie ze Twoja zona kupila sobie tel z abonamenten to Twoja sprawa.. tylko policz ile wyda za caly kontrakt.. operator to nie swiety mikolaj i nic za darmo Ci nie da.. zwlaszcza w abonamencie..
Zadaję tylko kłam opinii, że oto nikt nie przechodzi po obejrzeniu celebryty w reklamie. Moja żona interesuje sie tenisem i do momentu gdy nie zobaczyła Radwańskiej w reklamie nie maiła zbyt wielkiego pojęcia o LTE od Playa. Teraz już wie wszystko. Przecież nie chodziło tu o to, że kupiła iP w Play bo zrobiła lub nie tak Radwańska tylko przez Radwańską zwróciła uwagę na coś co zawsze omijała. Teraz wie, że niesłusznie omijała.
a co mozna dowiedziec sie z reklany z Radwanska o LTE poza tym ze jest? zeby cos wiedziec nie wystarczy obejrzec reklame, a zeby wiedziec wszystko.. to sam wiesz.. studia nawet to za malo.. ale tak czy inaczej wspolczuje ze Twoja zona tak latwo ulega reklamie z celebrytami. ja jezdzilem w rajdach ale nie mam abo w play dla firm jak Holek.. dla mnie firma ktora musi sie tak reklamowac nie jest godna uwagi.
No więc o to chodzi. Moja żona nie interesuje się TLS-ami i dopiero jej ulubiona zawodniczka zwróciła na to jej uwagę. Tak to działa
Moim zdaniem takie reklamy z osobami znanymi to świadczy o braku pomysłów i wyobraźni osób wymyślających reklamy. Zamiast tych z okładek pism, można było by zaprosić do reklamy wchodzących w dorosłe życie wychowanków domów dziecka. Za udział pokupować im mieszkania aby mieli godny start i jakaś mała rekompensatę za utracone dzieciństwo. Większy pożytek byłby z tych reklam, i firma miała by prestiż ze nie tylko się reklamuje ale i robi coś dobrego. A klienci takiej firmy mieli by satysfakcje ze w jakiejś części dokładają się do szczytnego celu. Pisząc o tym że dzięki znanej osobie ktoś wybrał ta sama firmę, bo przecież idol też z jej usług korzysta, jest często nieprawdą. Zazwyczaj bywa tak że osoby reklamujące korzystają z zupełnie innych rzeczy, niż z tych których reklamują.
Ostatnio przejechałem Polskę z północy na południe i z powrotem i używałem w tym czasie Areo2. Byłem zaskoczony, że praktycznie wszędzie był zasięg 3G. Nawet w lokalizacjach, gdzie pozostali operatorzy przełączają się na 2G.
A co do telefonów to popieram wypowiedź Marcina. Telefon można kupić prawie za grosze na wolnym rynku. Zresztą do zwykłych rozmów i sms-ów używam starego klawiszowca sony ericssona W10i a do połączeń internetowych samsunga przerobionego na tablet i radio internetowe.
Co z tego ze wprowadza szybki internet jak nadal on bedzie drogi nawet bardzo drogi jak jest teraz, moze najpierw znaczaco obnizyc ceny a nie przyspieszac. Wiekszosc osob przeciez na smartfonie czy tablecie nie sciaga wielkich danych ze potrzeba mu szybko to sciagnac i za co by zaplacil duzo kasy. Wystarczajaca jest ta predkosc do czytania internetu czy nawet ogladania filmow, wazniejszy jest koszt tego wszystkiego.
Na razie ceny tego internetu LTE w Play są zbyt wysokie, a limity małe żeby zdecydować się na tego operatora.