Gigant z Moutain View poinformował mailowo twórców gier i programów przeznaczonych dla Androida o swojej nowej polityce mającej na celu zmniejszenie, natarczywych i niechcianych reklam nękających swoich użytkowników.
Ponadto umieścił informację o ograniczeniu przyzwolenia na korzystanie z nazw i ikon łudząco podobnych do istniejących już aplikacji systemowych. Nie będzie też zgody na reklamy symulujące komunikaty systemowe wyświetlane w górnej belce powiadomień. To samo ma dotyczyć programów wysyłających dane osobowe i inne informacje zapisane w pamięci urządzenia bez uprzedniej zgody użytkownika.

Jest to wyraźny sygnał zaostrzający dotychczasową, wyjątkowo łagodną politykę dla twórców aplikacji na Androida. Dotychczas wynikały z tego same kłopoty w postaci malware’u i spyware’u, często opisywanego w portalach poświęconych technologiom mobilnym, nie mówiąc już o skutkach coraz to nowego, złośliwego oprogramowania. Firma daje programistom 30 dni do dostosowania się pod wyżej wymienione zalecenia. W przeciwnym razie ich aplikacje zostaną usunięte ze sklepu Google Play.
Źródło: geeky-gadgets.com
Kamil Kawczyński
Nareszcie! Niech Google będą dzięki, że w końcu ulitował się nad użyszkodnikami! Na pewno najbardziej upierdliwe były reklamy na belce.
reklamy wszędzie są upierdliwe 😉
No a ja czekam gdzie Ci wszyscy ujadacze na politykę Apple się podziali? To tu wam próbują bezgraniczną wolność ograniczać i się nie buntujecie????
@Zbyszek nie kracz bo przylecą i powiedzą, że Google ściągnął pomysł od Apple 🙂
Reklamy to już bokami wychodzą