Gigant z Moutain View poinformował mailowo twórców gier i programów przeznaczonych dla Androida o swojej nowej polityce mającej na celu zmniejszenie, natarczywych i niechcianych reklam nękających swoich użytkowników.

Ponadto umieścił informację o ograniczeniu przyzwolenia na korzystanie z nazw i ikon łudząco podobnych do istniejących już aplikacji systemowych. Nie będzie też zgody na reklamy symulujące komunikaty systemowe wyświetlane w górnej belce powiadomień. To samo ma dotyczyć programów wysyłających dane osobowe i inne informacje zapisane w pamięci urządzenia bez uprzedniej zgody użytkownika.


Jest to wyraźny sygnał zaostrzający dotychczasową, wyjątkowo łagodną politykę dla twórców aplikacji na Androida. Dotychczas wynikały z tego same kłopoty w postaci malware’u i spyware’u, często opisywanego w portalach poświęconych technologiom mobilnym, nie mówiąc już o skutkach coraz to nowego, złośliwego oprogramowania. Firma daje programistom 30 dni do dostosowania się pod wyżej wymienione zalecenia. W przeciwnym razie ich aplikacje zostaną usunięte ze sklepu Google Play.

Źródło: geeky-gadgets.com

Kamil Kawczyński