Bank Pekao podpisał i wdrożył umowę dotyczącą korzystania z usługi elektronicznej prezentacji i płatności rachunków – eFaktura24 z operatorem sieci komórkowej Play, firmą P4 Sp. z o.o. Dzięki temu klienci największych banków w Polsce, będący jednocześnie abonentami sieci Play, mogą otrzymać elektroniczną fakturę i dokonać błyskawicznych przelewów za rachunki.

Efaktura24 (usługa elektronicznej prezentacji i płatności rachunków w Pekao SA) jest nowym rozwiązaniem na rynku usług finansowych, usprawniającym proces zarządzania należnościami użytkownikom bankowości internetowej. To bardzo użyteczne uzupełnienie do powszechnie występujących na rynku usług typu Collect (identyfikacja wpłat poprzez rachunki wirtualne) i Polecenie Zapłaty (Direct Debit). Usługa jest przeznaczona dla Klientów (płatników) oraz firm wystawiających cyklicznie dużą liczbę faktur lub rachunków. Daje zarówno wystawcom, jak i płatnikom możliwość dokonywania rozliczeń dokumentów płatniczych w formie elektronicznej, przy zachowaniu pełnej kontroli nad swoimi płatnościami. Korzystając z usługi wystawcy faktur oszczędzają pieniądze, gdyż e-Faktura24 elektroniczna jest tańsza od papierowej. Natomiast płatnicy oszczędzają czas, ponieważ e-Faktura24 nie wymaga wpisywania do systemu bankowości elektronicznej żadnych danych a płaci się ją jednym kliknięciem.

EFaktura24 działa w oparciu o międzybankowy system dystrybucji i prezentacji żądań płatności oraz obrazów faktur – Bilix, który jest obsługiwany przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Dzięki współpracy z KIR SA możliwa jest obsługa nie tylko klientów banku Pekao SA, ale także 90% wszystkich indywidualnych użytkowników bankowości internetowej w Polsce. W rozszerzeniu do systemu Bilix, eFaktura24 oferowana przez Bank Pekao umożliwia pełną integrację z systemem identyfikacji wpłat PekaoCollect. Dzięki temu Wystawcy uzyskują możliwość korzystania z systemu zarządzania należnościami w czasie rzeczywistym.

Usługa działa według bardzo prostego schematu: Wystawca przesyła do Banku Pekao elektroniczną wersję dokumentów płatniczych dla swoich klientów, którzy jednorazowo wyrazili zgodę na ich otrzymywanie. Przesłane dokumenty prezentowane są płatnikowi w systemach bankowości elektronicznej banków objętych usługą, z jednoczesną możliwością dokonania zapłaty. Płatnik może dokonać płatności, a Bank Pekao raportuje wystawcy status płatności. Wystawca może w ten sposób przekazywać rachunki czy faktury nie tylko do klientów Banku Pekao ale także do klientów wszystkich banków, które korzystają z systemu Bilix. Przesłane dokumenty prezentowane są płatnikowi w systemach bankowości elektronicznej, z jednoczesną możliwością akceptacji lub odrzucenia płatności. Dla wygody Płatnika w przypadku akceptacji przez niego dokumentów automatycznie do Wystawcy zostanie wysłany przelew. Wystawca otrzymuje na bieżąco raporty ze statusem płatności, dzięki temu możliwe jest np. niezwłoczne włączenie możliwości wykonywania połączeń telefonicznych.

Dzięki współpracy z bankiem Pekao SA udało nam się wdrożyć bardzo nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie dla naszych klientów, jakim są błyskawiczne przelewy za rachunki w bankowości internetowej. Jesteśmy przekonani, że usługa spotka się z dużym zainteresowaniem klientów, którzy w bardzo wygodny i prosty oraz szybki i bezpieczny sposób będą mogli płacić za usługi w Play – mówi Aleksandra Ponikwicka, Dyrektor Departamentu Należności Abonenckich sieci Play.

Usługa nie tylko wystawcy, ale również płatnikowi zapewnia wygodny i nowoczesny sposób regulowania faktur w wersji elektronicznej.

Atrakcyjność usługi eFaktura24 dla klientów Play polega na tym, że mogą z niej masowo skorzystać zarówno klienci indywidualni w ramach usługi bankowości elektronicznej Pekao24, jak i małe oraz średnie firmy poprzez PekaoFIRMA24. Jesteśmy przekonani, że współpraca z tak dużym dostawcą usług jakim jest operator sieci komórkowej Play spopularyzuje eFaktury jako formę rozliczania należności – mówi Rafał Witczak, dyrektor w Departamencie Bankowości Elektronicznej.

Największe atuty eFaktury24 w Banku Pekao to szybsze dostarczenie informacji do płatnika w porównaniu z tradycyjnymi metodami oraz automatyzacja i elektronizacja całego procesu dokonywania spłaty należności za rachunki.

źródło: Bank Pekao

Kan