Marcin Guszka rzcznik P4, operatora sieci Play na swoim blogu odniósł się do ostanich tytułów prasowych: Rachunki na ponad 1000 zł za ściąganie danych?, Ciemna strona smartfona: nawet 1 tys. zł za korzystanie z internetu. Nabici w smartfony, które mają związek z horrendalnie wysokimi rachunkami klientów (nawet do 1000 zł) za ściąganie danych.

Jak pokazują tytuły taka sytuacja dotyczy wszystkich operatorów – podkreślił Rzecznik Play.


Jestem raczej pewny, że czytelnicy mojego bloga nie mają takich problemów, co podważa sens hipotezy, którą widziałem w komentarzach na portalach mniej technologicznych, że to operatorzy popełniają błąd i źle naliczają takie połączenia lub co gorsze robią to celowo
– stwierdza Marcin Gruszka.

Nie chcę teraz wdawać się w dyskusje czy ktoś potrafi czy nie obsługiwać smartfona. To nie ma żadnego sensu – dodaje.

Nie wiem dlaczego nie wszysycy kupują opcje All Inclusive gdzie absolutnie nie ma żadnego ryzyka, nie wiem dlaczego klienci starszych taryf używajacy smartfonów nie migrują na nowe taryfy, nie wiem dlaczego nie wszyscy smartfonowcy nie używają nowych bezpiecznych pakietów, które po ich wyczerpaniu zwalniają, ale zabezpieczają nas przed podobnymi sytuacjami. Nie możemy ich do tego zmusić. A może powinnismy każdego klienta, który chce kupić fajny telefon straszyć, specjalnie ostrzegać jak sugerował jeden dziennikarz? – pyta retorycznie Rzecznik P4.

Zdaniem Marcina Gruszki opisane sytuacje pokazują jednak, że bardzo dużo pracy przed operatorami, pracy edukacyjnej, pracy sprzedawców (naszym zdaniem nie tylko Play). – Jutro rusza program testujsmartfona.pl i mam wielką nadzieję, że siegną po niego również Ci, którzy boją się smartfonów, Ci którzy czytają te teksty i myślą, że spotyka to każdego użytkownika smartfona. Macie wątpliowości – koniecznie zapiszcie się do testów – zachęca.

Nasz system pokazuje transmisję, nikt sobie tego nie wymyśla, nikt nikogo nie wprowadza w błąd. Potrafię jednak sobie wyobrazić szok osoby, która budzi się a jej rachunek jest o 1200 zł wyższy. My w PLAY mamy bardzo prostę strategię. Weszliśmy na rynek po to aby ludzie płacili mniej, po to żeby to co do tej pory było luksusem było dostępne dla każdego. To właśnie dzięki PLAY ceny spadły o kilkadziesiąt procent a mobilny internet wszedł pod przysłowiowe strzechy. Mobilny internet w smartfonie nie jest drogi – podsumowuje Marcin Gruszka.

Nie mamy sobie nic do zarzucenia, nie popełniliśmy błędu i nie będziemy nikogo za nic przepraszać, ale naszym celem zawsze jest zadowolony klient. Dlatego zdecydowaliśmy umorzyć te kosmiczne rachunki. Mamy jednak jeden istotny warunek. Klient musi przejść na nową taryfę All Inlcusive, która gwarantuje sprawne działanie smartfona oraz pełne bezpieczeństwo klienta. To gest dobrej woli i troski o satysfakcję klienta i mam nadzieję, że takie rozstrzygnięcie ucieszy wszystkich, którzy muszą zapłacić 700/1000/1200 zł. – zapewnia Rzecznik Play

źródło: Play

Kan