Orange kontynuuje proces modernizacji sieci mobilnej i sukcesywnie zamieniamy technologię 3G na LTE na kolejnych obszarach kraju. W pierwszym półroczu wyłączy 3G w województwie świętokrzyskim i opolskim oraz w części województwa lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, łódzkiego, dolnośląskiego, śląskiego, wielkopolskiego i lubuskiego.

Wdrażanie LTE w miejsce 3G to krok w stronę bardziej wydajnej, nowoczesnej sieci, która jest lepiej dostosowana do potrzeb użytkowników. Po zmianie sygnał LTE będziemy nadawać w paśmie 900 MHz. To pasmo niskich częstotliwości, które pozwala objąć zasięgiem LTE więcej obszarów i użytkowników sieci. 4G umożliwia szybsze przesyłanie danych i lepszą jakość połączeń głosowych w technologii VoLTE.

Harmonogram wyłączeń na pierwsze półrocze z podziałem na województwa i powiaty przedstawia poniższa mapa. Więcej informacji o wyłączeniu 3G znaleźć można na stronie: www.orange.pl/zobacz/wylaczamy-3g

 

 

W związku ze zmianą sieci 3G na LTE, zdecydowana większość z Was nie musi nic robić – jeśli korzystacie z telefonu i karty SIM, które współpracują z LTE i obsługują VoLTE. W innym przypadku trzeba wymienić kartę i telefon na nowsze modele. W przeciwnym razie straci się możliwość korzystania z transferu danych komórkowych, a rozmowy realizowane będą w sieci 2G w gorszej jakości.

 

Żeby to sprawdzić, wystarczy wysłać bezpłatny SMS o treści KARTA na numer 80233. W odpowiedzi otrzymacie informację, czy karta i telefon wymagają wymiany. Usługa dostępna jest dla użytkowników sieci Orange oraz nju mobile, a osoby korzystające z Orange Flex mogą sprawdzić swoją kartę i telefon za pomocą dostępnego w aplikacji czatu. Jeśli karta SIM wymaga wymiany na nowszą, można zrobić to bezpłatnie w salonie Orange. Natomiast rekomendowaną listę telefonów, które wspierają VoLTE, znajdziecie na naszej stronie internetowej poświęconej wyłączeniu 3G.

Klienci korporacyjni także mogą sprawdzić swoją kartę SIM i telefon przez SMS. Gdyby konieczna była wymiana, pierwszym kontaktem będzie w ich przypadku opiekun klienta biznesowego.