W 2021 roku po raz pierwszy przychody Orange Polska z usług ICT przekroczyły 1 mld zł. To wynik strategicznych inwestycji, kompetencji i po części pandemii, która przyśpieszyła zmiany gospodarcze. W obecnych czasach bez internetu i cyfryzacji, trudno sobie wyobrazić skuteczną rywalizację na rynku.

 

„W ubiegłym tygodniu opublikowaliśmy świetne wyniki Orange Polska za 2021 rok. Jedną z informacji, na którą szczególnie chcę zwrócić Waszą uwagę, jest rynek ICT. Nie chodzi tylko o ładnie brzmiącą, okrągłą liczbę, ale o trend, który ona oddaje. I o to, jak skutecznie go wykorzystujemy.”

 

Wszystkie spółki do góry

Ponadmiliardowy przychód z ICT i wzrost o 18 proc. rok do roku, wynika z rosnącej pozycji wszystkich spółek Grupy Orange Polska – Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. Dwie ostatnie firmy „urosły” w ubiegłym roku aż o 27 proc., natomiast przychody IS przekroczyły 700 mln zł. Wszystkie trzy należą do najprężniej rozwijających się dostawców rozwiązań IT w Polsce, co pokazał niedawny ranking Diamenty Forbesa.

 

„To potwierdzenie, że przyjęta kilka lat temu strategia rozwoju sprawdziła się. Przypomnę, że BlueSoft kupiliśmy w kwietniu 2019 roku a Craftware w grudniu 2020 roku. Pierwsza spółka zajmuje się rozwiązaniami chmurowymi, oprogramowaniem i aplikacjami. Druga specjalizuje się w rozwiązaniach CRM opartych na technologii Salesforce.”

 

Razem znaczy lepiej

„Włączenie tych firm do Grupy zdecydowanie poszerzyło nasze kompetencje IT. Planując rozwój nie mogliśmy jeszcze wiedzieć, że w wyniku pandemii transformacja cyfrowa przyspieszy o kilka lat. Wiele firm z dnia na dzień musiało zmienić swoje modele biznesowe i stawiać czoła nieoczekiwanym wyzwaniom. To była także próba dla nas, którą przeszliśmy wspólnie z naszymi klientami.

Teraz za nami jest drugi rok „nowej rzeczywistości’, w której jeszcze lepiej staraliśmy się wykorzystywać kompetencje i synergie – Orange, Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. Wspieraliśmy rynek w dalszej cyfryzacji i automatyzacji. Rok 2021 był dodatkowo znacznie trudniejszy w zakresie integracji rozwiązań IT ze względu na globalny kryzys związany z dostępem do półprzewodników i opóźnieniami w dostawach sprzętu. Daliśmy sobie jednak radę, co potwierdzają nasze roczne wyniki.”