Dostaliśmy ciekawe dane, jak korzystaliśmy z mobilnej sieci Orange w podczas Świąt (24-26 grudnia) i na Nowy Rok (31 grudnia – 1 stycznia). Żeby obrazek był pełny porównano je do ubiegłego roku. Orange chętnie podzielił się z nami wiedzą.

 

Wiadomości w dół

Od kilku lat trend pozostaje taki sam. Klienci Orange wysyłają coraz mniej SMS-ów, które wypierają komunikatory m.in. Messenger czy WhatsApp. W tegoroczne Święta wysłanych zostało 83,945 mln SMS-ów (2020 – 93,085 mln, 2019 – 107,363 mln). Jeśli chodzi o MMS-y jest stabilniej: 9,274 mln (2020 – 9,487 mln, 2019 – 8,150 mln). Podczas Nowego Roku wyglądało to podobnie: SMS-y 51,410 mln (2020 – 53,407 mln) i MMS-y: 5,535 mln (2020 – 5,811 mln).

 

Internet do góry

Jeśli chodzi o użycie internetu mobilnego w okresie świątecznym, porównując rok do roku, odnotowano wzrost o ok. 18%, a w samym standardzie LTE o 19%. Najmniejszy ruch zaobserwowano 24 grudnia w godz. 15.00 – 19.00. To tradycyjne czas, kiedy zasiadamy do kolacji wigilijnej i na szczęście odłączamy się od internetu. Chociaż nie wszyscy. Spadek transferu był o 25 proc. livebetting.nz

 

Rozmowy stabilnie

I jeszcze ruch głosowy przez 5 świątecznych dni. Klienci rozmawiali przez  1,2 mld minut, co jest porównywalnym wynikiem do poprzedniego roku. Dotyczy to zresztą także całego roku (2020 – 79,3 mld minut; 2021 – 78,8 mld minut). Ciekawostką jest, że rozmawiając w 2021 roku częściej korzystano z VoLTE i WiFi Calling, które stanowiły ok. 43% całości ruchu i wzrosły o 31% rok do roku.

 

Ciekawostka telewizyjna

Wśród posiadaczy usługi telewizyjnej Orange większą popularnością cieszył się Sylwester w TVP2 – ok. 45% użytkowników wybrało ten kanał, a ok. 35% Polsat. Z TVP2 widzowie spędzali średnio ponad 150 minut, z Polsatem niewiele krócej.