Orange informuje i przestrzega przed SMSami, które otrzymują klienci pomarańczowej sieci. – Nie mamy nic wspólnego z takimi SMSami, nigdy nie zapisujemy Was na żadne usługi bez Waszej wiedzy i potwierdzenia – informuje na korporacyjnym blogu Orange Michał Rosiak, który zajmuje się bezpieczeństwem teleinformatycznym.
Przykładowa treść SMSa:
Nadawca: InfoSMS
Treść: Platna usluga SUBSMS zostala wlaczona. Koszt 15,64/dzien. aby wylaczyc wyslij ICH.ROK na numer 92555
Pamiętajcie – odpowiadając na tego SMSa nie pozbędziecie się kosztów, ale właśnie ich sobie narobicie. Celem cyber-przestępców jest bowiem przekonanie nas do wysłania wysokopłatnego SMSa, za którego nic nie dostaniemy, a oni się wzbogacą.
Co zrobić, by ustrzec się przed konsekwencjami tego typu wyłudzeń?
– absolutnie nie odpisywać na tego typu wiadomości, jeśli się ich nie spodziewaliśmy
– zastanowić się nad włączeniem blokady usług premium na swoim numerze
– A jeśli nieopatrznie kliknęliście, nie martwić się – opłaty zostaną Wam zwrócone – zapewnia Orange.
Przy okazji jeszcze jedna informacja. Ostatnio media obiegła informacja o wyjątkowo wysublimowanym złośliwym oprogramowaniu schowanym w domniemanych fakturach jednego z dostawców usług telekomunikacyjnych. – Jeśli złym ludziom przyjdzie do głowy wysłać coś takiego do klientów Orange Polska – pamiętajcie, że w mailach od nas NIGDY nie ma plików ZIP – podkreśla Michał Rosiak
Kan
a to orange nie moze zadbać o klineta i zablokowac takich smsow?
Dobrze by było jakby domyślnie operator blokował sms, mms mo/mt oraz wap billing i dopiero jakby ktoś świadomie chciał z tego skorzystać, to by sobie odblokował przez telefon do BOK czy przez stronę operatora premium płatności. Ale z tego 'biznesu’ mają bardzo dużą prowizję i żaden telekom nie zdecyduje się na takie posunięcie.
Dostałam takiego smsa. To powinno być karane i wszystko na ten temat. Nie każdy się na tym zna