Orange informuje i przestrzega przed SMSami, które otrzymują klienci pomarańczowej sieci. – Nie mamy nic wspólnego z takimi SMSami, nigdy nie zapisujemy Was na żadne usługi bez Waszej wiedzy i potwierdzenia – informuje na korporacyjnym blogu Orange Michał Rosiak, który zajmuje się bezpieczeństwem teleinformatycznym.

Przykładowa treść SMSa:

Nadawca: InfoSMS
Treść: Platna usluga SUBSMS zostala wlaczona. Koszt 15,64/dzien. aby wylaczyc wyslij ICH.ROK na numer 92555

Pamiętajcie – odpowiadając na tego SMSa nie pozbędziecie się kosztów, ale właśnie ich sobie narobicie. Celem cyber-przestępców jest bowiem przekonanie nas do wysłania wysokopłatnego SMSa, za którego nic nie dostaniemy, a oni się wzbogacą.

Co zrobić, by ustrzec się przed konsekwencjami tego typu wyłudzeń?

    – absolutnie nie odpisywać na tego typu wiadomości, jeśli się ich nie spodziewaliśmy

    – zastanowić się nad włączeniem blokady usług premium na swoim numerze

A jeśli nieopatrznie kliknęliście, nie martwić się – opłaty zostaną Wam zwrócone – zapewnia Orange.

Przy okazji jeszcze jedna informacja. Ostatnio media obiegła informacja o wyjątkowo wysublimowanym złośliwym oprogramowaniu schowanym w domniemanych fakturach jednego z dostawców usług telekomunikacyjnych. – Jeśli złym ludziom przyjdzie do głowy wysłać coś takiego do klientów Orange Polska – pamiętajcie, że w mailach od nas NIGDY nie ma plików ZIP – podkreśla Michał Rosiak

Kan