Orange Polska przestrzega o fałszywych wiadomościach SMS z pytaniem o wyłączenie usługi SUBSMS.
Jeżeli otrzymaliście SMS od InfoSMS o treści:
„Platna usluga SUBSMS zostala wlaczona. Koszt 15,64/dzien. aby wylaczyc wyslij ICH.ROK na numer 92555”
nie odpowiadajcie na niego, bo spowoduje to naliczenie opłaty za wysłanie tzw. SMS Premium.
Nadawcą tej wiadomości nie jest Orange, a SMS jest próbą wyłudzenia pieniędzy i zawiera nieprawdziwe treści.
Jeżeli nieopatrznie wysłaliście już odpowiedź na takiego SMS-a – nie martwcie się, opłaty zostaną Wam zwrócone.
Przypominamy podstawowe informacje, które pozwolą Wam się ustrzec przed wyłudzeniem:
- nie odpisujcie na wiadomości, jeśli się ich nie spodziewacie
- rozważcie włączenie blokady usług Premium
Usługi o podwyższonej opłacie tzn. Premium Rate sprawiają, że telefon komórkowy staje się nie tylko narzędziem kontaktu, lecz także rozrywki i informacji. Jednak usługi te mogą też być przyczyną dodatkowych opłat, czasem wysokich jeśli sytuacja wymknie się spod kontroli.
Jeśli nie chcecie korzystać z usług Premium możecie włączyć specjalną blokadę. Aby to zrobić skorzystajcie z jednego ze sposobów:
– zaloguj się do Mój Orange i wejdź w pakiety i ustawienia a następnie ustawienia, w sekcji blokady włącz usługę Blokada dostępu do serwisów premium. Zaloguj się i wejdź w ustawienia
– zadzwoń do Biura Obsługi Klienta 510 100 100 (opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora)
Po włączeniu/wyłączeniu usługi otrzymacie SMS-a potwierdzającego wprowadzone zmiany. Włączenie i wyłączenie usługi jest bezpłatne.
źródło: Orange
Kan
Jakis mega wysyp oszustów jest teraz, bez kitu… Tak samo ludzi naciągali na jakimś fejkoweym prfilu ME i Lewandowskiego… Ludzie uważajcie na takie rzeczy…
@deser No to zgłaszać to ludzie kurna. Niech się ludzie nie nabiora inni. Jak to ściema to zraz to fb usunie i tyle.