Na koniec 2 kw. 2014 r Orange Polska miał 15.461 mln klientów komórkowych. Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych utrzymało się na wysokim poziomie 3,4% rok-do-roku. W 2 kw. Orange Polska pozyskała netto 99 tys. klientów abonamentowych, co przełożyło się na wzrost liczby klientów w tym segmencie o 7% rok-do-roku. Liczba klientów post-paid wzrosła o 7,0% r/r do 7,46 mln, a usług pre-paid zwiększyła się o 0,3% r/r do 8,00 mln.
Kwartalny przyrost liczby klientów mobilnego dostępu do Internetu (+86 tys.) był najwyższy w historii. Utrzymująca się presja cenowa (głównie na rynku biznesowym) oraz rosnąca popularność ofert bez telefonu (SIMO) przyczyniły się do spadku ARPU o 9% rok-do-roku (przy czym względem 1 kw. wskaźnik ten był stabilny).
Przychody Orange Polska z usług telefonii komórkowej wyniosły 2.894 mln zł w I poł. 2014 r. wobec 3.123 mln zł rok wcześniej, podał telekom.
Orange szacuje, że wskaźnik penetracji rynku telefonii komórkowej wyniósł 148% na koniec czerwca br. Spółka zwraca też uwagę, że udział trzech wiodących operatorów w rynku zmniejszył się pod względem liczby klientów na rzecz P4 (sieć Play).
Odnosząc się do wyników Grupy w 2 kw. 2014 roku, Bruno Duthoit, Prezes Zarządu, stwierdził:
„W 2 kw. utrzymaliśmy w większości obszarów dobre wyniki komercyjne, osiągając jednocześnie solidne wyniki w zakresie przychodów, rentowności i przepływów pieniężnych. Oferta konwergentna
Open nadal dobrze się sprzedaje, liczba klientów komórkowych w segmencie post-paid w dalszym ciągu rosła, a przy tym ograniczyliśmy utratę stacjonarnych łączy głosowych do zaledwie 1,1%. Aby zwiększyć dostępność smartfonów prowadziliśmy możliwość ich zakupu na raty, co znacząco polepszyło dynamikę przychodów i rentowność. Jednak presja cenowa, zwłaszcza na rynku biznesowym, wpłynęła negatywnie na ARPU z usług mobilnych. Wyniki segmentu szerokopasmowego
również pozostają niezadowalające. Program ścisłej optymalizacji kosztów ponownie przyniósł dobre wyniki, przyczyniając się pozytywnie do osiągniętych w tym kwartale wyników finansowych. W maju, krajowy regulator wystąpił z propozycją deregulacji rynku szerokopasmowego, która – jeżeli przebiegnie pomyślnie – może otworzyć przed nami nowe możliwości. W 2 kw. przyspieszyliśmy działania operacyjne: pokrycie siecią 3G zwiększyło się do 97% mieszkańców Polski, a pokrycie siecią
4G przekroczyło 50%.
Nie przewidujemy, żeby konkurencja na rynku miała osłabnąć, lecz uważamy, że dysponujemy właściwymi narzędziami, by skutecznie jej sprostać. Spodziewamy się także, że oferty wprowadzone w 2 kw. zyskają na dynamice.”
Kluczowe wskaźniki KPI (w tys.) |
2 kw. 2014 | 2 kw. 2013 | Zmiana |
liczba klientów komórkowych | 15 461 | 14 947 | +3,4% |
post-paid | 7 459 | 6 970 | +7,0% |
pre-paid | 8 002 | 7 770 | +0,03% |
mobilne dostępy szerokopasmowe | 1 319 | 1 079 | +22,2% |
Wybrane dane finansowe i operacyjne za 2 kw. i 1 półrocze 2014: Tutaj
źródło: Orange
Kan
ciekawe co z NJU jakoś przestali się chwalić.
i moje 2 które leżą w szufladzie
statystyki NJU chyba w to wszystko są już wliczone. NJU to przecież nie jest MVNO.
Dla mnie najgorsze jest wydzwanianie, poza oczywistością, że trują człowiekowi du.. znaczy przez kilka chwil, to jeszcze mają niesamowity dobór godzin, w moim wypadku najczęściej w sobotę rano, albo w godzinach południowych, gdy jestem w pracy i mam inne zajęcia
CHyba red bull teraz prowadzi z oferta 49.90 2GB internetu + no limit + motka G za 116 zl
A podobno wszyscy z tej sieci migrują do Play. Nie widać tego po wynikach, kto wyjaśni ten fenomen
Może wyjaśnieniem jest 'formacja nieżywych sim-uff’? Chyba każdy operator podobnie raportuje stan swych aktywacji. 😎