Na koniec 2 kw. 2014 r Orange Polska miał 15.461 mln klientów komórkowych. Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych utrzymało się na wysokim poziomie 3,4% rok-do-roku. W 2 kw. Orange Polska pozyskała netto 99 tys. klientów abonamentowych, co przełożyło się na wzrost liczby klientów w tym segmencie o 7% rok-do-roku. Liczba klientów post-paid wzrosła o 7,0% r/r do 7,46 mln, a usług pre-paid zwiększyła się o 0,3% r/r do 8,00 mln.

Kwartalny przyrost liczby klientów mobilnego dostępu do Internetu (+86 tys.) był najwyższy w historii. Utrzymująca się presja cenowa (głównie na rynku biznesowym) oraz rosnąca popularność ofert bez telefonu (SIMO) przyczyniły się do spadku ARPU o 9% rok-do-roku (przy czym względem 1 kw. wskaźnik ten był stabilny).

Przychody Orange Polska z usług telefonii komórkowej wyniosły 2.894 mln zł w I poł. 2014 r. wobec 3.123 mln zł rok wcześniej, podał telekom.

Orange szacuje, że wskaźnik penetracji rynku telefonii komórkowej wyniósł 148% na koniec czerwca br. Spółka zwraca też uwagę, że udział trzech wiodących operatorów w rynku zmniejszył się pod względem liczby klientów na rzecz P4 (sieć Play).

Odnosząc się do wyników Grupy w 2 kw. 2014 roku, Bruno Duthoit, Prezes Zarządu, stwierdził:

W 2 kw. utrzymaliśmy w większości obszarów dobre wyniki komercyjne, osiągając jednocześnie solidne wyniki w zakresie przychodów, rentowności i przepływów pieniężnych. Oferta konwergentna
Open nadal dobrze się sprzedaje, liczba klientów komórkowych w segmencie post-paid w dalszym ciągu rosła, a przy tym ograniczyliśmy utratę stacjonarnych łączy głosowych do zaledwie 1,1%. Aby zwiększyć dostępność smartfonów prowadziliśmy możliwość ich zakupu na raty, co znacząco polepszyło dynamikę przychodów i rentowność. Jednak presja cenowa, zwłaszcza na rynku biznesowym, wpłynęła negatywnie na ARPU z usług mobilnych. Wyniki segmentu szerokopasmowego
również pozostają niezadowalające. Program ścisłej optymalizacji kosztów ponownie przyniósł dobre wyniki, przyczyniając się pozytywnie do osiągniętych w tym kwartale wyników finansowych. W maju, krajowy regulator wystąpił z propozycją deregulacji rynku szerokopasmowego, która – jeżeli przebiegnie pomyślnie – może otworzyć przed nami nowe możliwości. W 2 kw. przyspieszyliśmy działania operacyjne: pokrycie siecią 3G zwiększyło się do 97% mieszkańców Polski, a pokrycie siecią
4G przekroczyło 50%.

Nie przewidujemy, żeby konkurencja na rynku miała osłabnąć, lecz uważamy, że dysponujemy właściwymi narzędziami, by skutecznie jej sprostać. Spodziewamy się także, że oferty wprowadzone w 2 kw. zyskają na dynamice.”

Kluczowe wskaźniki KPI (w
tys.)
2 kw. 2014 2 kw. 2013 Zmiana
liczba klientów komórkowych 15 461 14 947 +3,4%
post-paid 7 459 6 970 +7,0%
pre-paid 8 002 7 770 +0,03%
mobilne dostępy szerokopasmowe 1 319 1 079 +22,2%

Wybrane dane finansowe i operacyjne za 2 kw. i 1 półrocze 2014: Tutaj

źródło: Orange

Kan