Zakończył się kolejny etap całkowitej wymiany infrastruktury telekomunikacyjnej sieci Grupy Networks! (T-Mobile i Orange). Dotychczas zmodernizowanych zostało już 6000 lokalizacji. Jednak okazuje się, że nie wszystko przebiega zgodnie z planem i okresowo mogą się pojawić problemy z połączeniami telefonicznymi – przyznaje Maria Piechocka z biura prasowego Orange.
– W całym kraju prowadzimy proces modernizacji naszej sieci, który jest rozłożony w czasie na dwa lata. Od 10 września przez cztery tygodnie na poszczególnych stacjach bazowych w Trójmieście wymieniamy sprzęt na nowszy, aby można było korzystać z usługi szybkiego internetu. Wymiana trwa krótko, ale później potrzebny jest czas na optymalizację i synchronizację nowych urządzeń – mówi Maria Piechocka.
Czasami inne stacje przejmują ruch wyłączonych urządzeń, ale bywa, że niektóre połączenia nie dochodzą. – Okresowo mogą się pojawić problemy – przyznaje Maria Piechocka.
Więcej na ten temat trojmiasto.gazeta.pl: Kłopoty z Orange w Trójmieście do listopada.
Obecnie trwają prace modernizacyjne w większości największych miast Polski i ich aglomeracjach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Aglomeracje Katowicka i Trójmiejska. Zakończenie całego projektu planowane jest na rok 2014.
Warto także wspomnieć, że 10 września 2013r. – PTK Centertel (Orange) z T-Mobile rozszerzyły współpracę o technologię 4G. Operatorzy podpisali aneks do umowy o wzajemnym korzystaniu z mobilnych sieci dostępowych (umowa znacząca opisana w raporcie bieżącym nr 86/2011). Spółki będą współpracować przy budowie sieci w technologii 4G w modelu podobnym do obecnej współpracy w obszarze sieci mobilnych.
Orange rusza z 4G/LTE 1.800MHz
Strony rozbudują sieci by zwiększyć zasięg usług 4G, a Orange Polska będzie mogła świadczyć usługi 4G korzystając z częstotliwości 1.800 MHz, także z częstotliwości posiadanych przez T-Mobile. Orange Polska będzie korzystać z częstotliwości 4G należących do T-Mobile za wynagrodzeniem płatnym przez 14,5 lat. W przyszłości współpraca może także zostać rozszerzona na inne pasma częstotliwości.
źródło: Orange
Kan
Za to przesiadka do „miasteczka Orange” poszła im nad wyraz sprawnie. Gratulacje. Pracownikom jedynie open space nie pasuje ale się przyzwyczają.
To dlatego Orange Free ciągle mi zrywa połączenie a BOK ma w dupie moją reklamację?
Tak Ci odpisali? Na rozpatrzenie reklamacji operator ma 30 dni i zapewne otrzymasz odpowiedź w tym czasie. Osobiście mogę jedynie współczuć, bo mam podobnie w Play i wiem jak jest to denerwujące. Też cierpliwie czekam na rozpatrzenie reklamacji.
Polepszenie zasięgu i prędkości dzięki networks jest zauważalne. Na początku również miałem problemy ze stabilnością sieci, ale z czasem przeszło i jest już OK.
Rozpatrzyli reklamacje, cos tam dali, byle do końca umowy…