Orange Polska od kilku lat stara się minimalizować wpływ działalności firmy na środowisko naturalne. Kontynuując program działań proekologicznych, 30 najlepszych handlowców firmy będzie używało w swojej pracy samochodów hybrydowych Toyota Auris, które są bardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.
Samochody hybrydowe prócz tradycyjnego silnika mają także silnik elektryczny i dzięki temu zużywają mniej paliwa. Największe oszczędności zapewniają podczas jazdy w mieście. Emitują również mniej dwutlenku węgla. Orange Polska kupił 30 takich samochodów. Będą specjalnie oznaczone, podkreślając ich ekologiczne walory.
Zakup samochodów hybrydowych to jeden z wielu przykładów proekologicznych działań firmy. Orange Polska masowo upowszechnia elektroniczne faktury, z których korzysta już ponad 2 mln klientów firmy, prowadzi akcje zachęcające do utylizacji zużytych telefonów komórkowych czy wprowadza oferty sprzedaży profesjonalnie odnowionych urządzeń.
Żeby zmniejszyć wpływ działalności firmy na środowisko naturalne, Orange Polska realizuje projekt Green IT pozwalający ograniczyć zużycie energii potrzebnej do pracy serwerów oraz innych urządzeń technicznych. Wprowadzono na dużą skalę elektroniczny obieg dokumentów wewnętrznych np. wniosków o delegacje, rozliczanie podróży służbowych, e-PIT itp. Coraz częściej elektroniczne standardy obowiązują też w kontaktach z kontrahentami. W ostatnim roku pozwoliło to zaoszczędzić 453 tys. kWh i zarazem zmniejszyć emisję CO2 o 430 ton.
źródło: Orange Polska
Kan
Który samochód jest bardziej ekologiczny, Toyota Auris 2013r robiąca 50000km rocznie, Opel Astra 2000r robiący 7000km rocznie, czy Fiat 125p 1984r robiący 500km rocznie? Podatek ekologiczny ma być od rocznika 🙂
Dobrze, że nie napisaliście ile to paliwa zużywa średnio 🙂 Pewnie 2l/100 🙂
W mieście robi się tym autkiem 7l/100, a zimą i lepiej.
Strach się bać tej papki ekologicznej.
Pragmatyk:
widać, że nigdy w życiu nie jechałeś hybrydą.
🙂
Jechałem Priusem, ale też Maserati Quattroporte. Jeśli bym miał wybierać biorę Maserati.
Co to za ekologia, jak za kilka-kilkanaście lat będzie trzeba te akumulatory zutylizować. A auto z ciężkimi akumulatorami też więcej pali. Moim zdaniem ekonomicznej byłoby otworzyć własną stację CNG lub nawiązać z kimś współpracę w tej dziedzinie. I wtedy przerobić całą flotę ORANGE na CNG, a nie szpanować 30 flagowymi modelami.
To nie forum motoryzacyjne, wiec niektórzy mogą być zacofani w tej dziedzinie i widać to po komentarzach.
Kupując Toyote Prius za 110 tys mamy kompletnie wyposażony samochód z nawigacją, wszystkimi systemami bezpieczeństwa. Samóchód należy porównywać bardziej ze Skodą Octavią niż z Golfem.
Kupujemy samochód w full opcji z gwarancją na akumulatory 8 lat. Przeglądy takiego samochodu są tansze niz diesla i benzyny. Spadek wartości tez niewielki. W naszym kraju nie ma ulg na takie samochody, ale np w Niemczech oddajac stary dostajemy ulge na hybryde.
Spalanie:
Samochód spala mniej w miescie niż w trasie, do tego korzyść z podrózowania w zupełnej ciszy (chociaż przez chwile) dodaje plusów. Nie posiadamy turbiny, zbednych filtrów cząstek stałych. A co do spalania porównujcie samochód takich gabarytów, a nie np Toyote Yaris. Diesel, spali mało w trasie, ale w miescie juz nie bedzie taki ekonomiczny, do tego dochodzi elastycznosc hybrydy. Silnik nigdy nie zostanie zdławiony biegami, ponieważ pracuje tam taka przekładnia jak w skuterach (planetarna). Tegoroczny wyscig prawdopodobnie wygrałaby Toyota, z tym ze doznała stłuczki z samochodem dublującym.