Reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji – uznała Prezes UOKiK. Spółka musi zapłacić ponad 2 mln zł za niedozwolone praktyki.
Postępowanie przeciwko spółce Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu ubiegłego roku po zawiadomieniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Dotyczyło kampanii reklamującej telewizory tego producenta odnoszącej się do trwającego w Polsce procesu wprowadzania sygnału cyfrowego. Spółka w komercyjnym przekazie reklamującym telewizory zawarła wiele elementów naśladujących kampanię rządową wyjaśniającą proces cyfryzacji przygotowaną przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci – mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Samsung Electronics Polska Urząd nałożył sankcję finansową – 2 mln 288 tys. zł. Określając wysokość kary, Urząd, wziął pod uwagę wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania przez Urząd oraz aktywną współpracę spółki podczas jego prowadzenia. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
źródło: UOKiK
Kan
ale głupoty. dużo reklam wprowadza w błąd albo niedoinformowują potencjalnego klienta
to jest podobne cwaniactwo, jak nazwa firmy telekomunikacja dzień dobry s.a., czy smietankowe 82% tłuszczu (ale nie masło). Powinno się tępić takich oszustów, a kara powinna być uzalezniona od obrotów firmy.
a polsat nie dostanie?
Te pieniądze i tak idą do budżetu państwa, więc na kolejne łapówy przy budowie dróg jak znam życie.
A jednemu z polskich operatorków się upiekło. Od 2008 wprowadzał w błąd trąbiąc, że „ma 4G jako jedyny w PL” i dopiero pod koniec 2012 zaprzestał, po głośnych śmichach-chichach, które ostatecznie wybiły mu z głowy wprowadzanie w błąd. Nie słyszałem, by zapłacił za to słoną karę, czyli – upiekło mu się.