Wyniki telefonii komórkowej za 2012 rok

  • z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody za cały rok w segmencie komórkowym
    wzrosły o 0,3% rok-do-roku
  • dzięki 237 tys. przyłączeń netto w 2012 roku, przyrost bazy klientów o 1,6% – pomimo
    ostrej konkurencji
  • utrzymanie wiodącej pozycji Orange w ujęciu wartościowym: udział w rynku na poziomie
    29,0% w 4 kw.2012
  • przyrost liczby abonentów dedykowanych mobilnych usług dostępu do Internetu o 33,0%
    rok-do-roku
  • wzrost liczby smartfonów o 55,1% rok-do-roku, do 3,3 mln

Kluczowe wskaźniki

Kluczowe
wskaźniki – telefonia komórkowa
4 kw.
2012
4 kw.
2011
Zmiana
Przychody (w
mln zł)
1 815 1 936 -3,0%
Łączna liczba
klientów (w tys.)
14 895 14 658
Liczba
klientów post-paid (w tys.)
6 911 6 977
Liczba
klientów pre-paid (w tys.)
7 984 7 681
Liczba
mobilnych dostępów szerokopasmowych (w tys.)
985 741

Przychody w segmencie telefonii komórkowej zmniejszyły się w 2012 roku o 3,0%, głównie w wyniku niekorzystnego wpływu obniżek stawek MTR za SMS i połączenia głosowe, szacowanego na 248 mln zł. Z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody segmentu komórkowego zwiększyły się o 0,3% rok-do-roku – pomimo presji na wskaźnik ARPU związanej z wprowadzeniem ofert
nielimitowanych. Wzrost z wyłączeniem wpływu regulacji był możliwy głównie dzięki przyrostowi liczby klientów o 237 tys. Orange Polska kontynuowała działania na rzecz zwiększenia przesyłu danych poprzez popularyzację smartfonów. Ich liczba wzrosła w ujęciu rocznym o 55%, osiągając poziom blisko 3,3 mln, co przyczyniło się do wzrostu przychodów z usług przesyłu wiadomości i treści o ponad 6% rok-do-roku.


Pełny Raport dostępny jest: Tutaj

źródło: Orange Polska

Kan