Wprowadzona przez Netię na polski rynek dwa tygodnie temu zupełnie nowa marka Dropss, spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony użytkowników oraz w widoczny sposób wyróżniła się na rynku marketingowym także nieszablonowym sposobem komunikacji.
Koncepcję nowej marki Dropss przygotowała agencja Fenomem (brand, kreacje, media społecznościowe), za planowanie i zakup mediów odpowiada Value Media, natomiast portal internetowy www.Dropss.pl realizuje Infinity Group.
Marka Dropss powstała jako alternatywa dla klientów Orange (TP, Neostrady), którzy płacą za telefon stacjonarny lub utrzymanie linii, tylko po to, aby posiadać dostęp do internetu. Idea, która przyświecała twórcom marki to zaoferowanie klientom Orange korzystających z Internetu stacjonarnego prostego i nieobciążonego dodatkowymi opłatami miesięcznymi dostępu do sieci. Dlatego właśnie Dropss komunikowana jest jako prawdziwy „internet bez zanieczyszczeń”, czyli:
- bez opłaty za utrzymanie łącza,
- bez kary za rozwiązanie umow,
- bez umowy czasowej.
Co ciekawe Dropss jest marką niezależną od Netii, posiadając osobny logotyp, wizualizację, wartości, pozycjonowanie i komunikację. Jest jednak przy tym wspierana kompetencyjnie przez markę główną. Stosunek ten wyrażony jest na poziomie logo nowej marki – „DROPSS powered by Netia”. W ten sposób Netia poprzez markę Dropss podejmuje ambitną walkę o klientów korzystających z internetu stacjonarnego z rynkowym gigantem, jakim jest Grupa Orange. Celem operatora Dropss’a jest wykorzystanie z sukcesem komunikacji ograniczonej do środowiska internetowego (on-line) oraz efektywne konkurowanie z dużym rynkowym graczem.
Za stworzenie konceptu marki i strategii komunikacyjnej odpowiedzialny jest zespół kreatywny agencji Fenomem, czyli: Art Director – Radosław 'Zombi’ Rowicki, Producent Kreatywny – Robert 'Bob’ Ziółkowski i Dyrektor Kreatywny – Adrian 'Adi’ Pietraszkiewicz. Koncepcja komunikacyjna marki Dropss zawiera się w haśle: „Odkryj odmienne stany internetowe”, a przewodnim motywem komunikacyjnym jest przekaz: „Internet bez zanieczyszczeń”. Dropss w zauważalny sposób wykorzystuje żółty kolor, co było świadomym założeniem twórców nowej marki i jej marketerów. Wypracowana koncepcja wizualna musiała być prosta w realizacji. Zaproponowane rozwiązania pozwalają na szybkie „zdropssowanie” dowolnego zdjęcia, dzięki czemu prowadzone przez Netię działania reklamowe są jeszcze bardziej efektywne.
„Obecnie świat marketingu bardzo szybko się zmienia, a w świecie e-commerce każda akcja ma swoją cenę, każde działanie jest mierzalne, każda teoria jest weryfikowana.” – mówi Wojciech Stefańczyk, Dyrektor Zarządzający Rynkiem E-Commerce w Netii – „Z tego względu potrzebowaliśmy specyficznego „visual hook”, który opiera się na konkretnym kolorze oraz pogrubionym kroju pisma. Właśnie dlatego Dropss jest jaskrawy, zauważalny i zaczepny. Świadomie stworzyliśmy markę, która realizuje efektywnie zakładane cele komunikacyjne nawet na małych formatach reklamowych.”
Grupą docelową Dropssa są klienci TP/Orange posiadający Internet stacjonarny (d. Neostradę), którzy zmuszeni są do płacenia za utrzymanie łącza lub telefon stacjonarny. Wielu klientów chciałoby korzystać wyłącznie z internetu bez żadnych dodatkowych usług i długotrwałych umów z operatorem. Właśnie to do nich kierowana jest nowatorska oferty Dropss. Twórcy Dropss’a deklarują iż wierzą, że umowa na rok czy 2 lata, którą podpisują klienci np. z Orange, jest im zupełnie niepotrzebna. Można powiedzieć metaforycznie, że klientem Dropssa jest współczesny „rebeliant XXI wieku”:
- człowiek walczący z systemem – On/Ona nie musi;
- człowiek, dla którego własny interes jest ważny;
- człowiek wolny od marketingowej nowomowy.
Komunikacja marki Dropss odbywa się głównie w kanale online. Jest to podyktowane możliwościami targetowania kampanii, szybkiej optymalizacji działań i testowania komunikacji. Digital jest też obecnie najbardziej mierzalnym kanałem, co w kontekście wprowadzania na rynek nowej marki było szczególnie istotne.
„Działania zostały zaplanowane w dwóch fazach: budowanie świadomości i działania stricte sprzedażowe. Jesteśmy obecni we wszystkich portalach horyzontalnych oraz w wyszukiwarce Google.” – Daniel Biegaj, Kierownik zespołu ds. e-komunikacji Netii – „Ważnym elementem media planu są działania ramarketingowe i programmatic buying. Głównym celem komunikacji będzie zbieranie danych kontaktowych do osób zainteresowanych usługą, a dobór miejsc reklamowych dopasowany jest ściśle do realizacji tego celu.”
Także portal marki i oferty Dropss wyróżnia się znacząco na tle innych usług internetowych. Serwis internetowy Dropssa powstał przy współpracy agencji odpowiedzialnej za branding agencji Fenomem oraz Infinity Group. Wizualizacja strony głównej wykorzystuje efekt „rozjechania kolorów” znane z optyki 3D, co ma podkreślać komunikacyjne cechy marki, czyli „przechodzenie do odmiennych stanów internetowych” oraz wielowymiarowe zalety oferty. Ten oryginalny motyw wizualny obecny jest także w materiałach publikowanych w mediach społecznościowych i internetowych formatach reklamowych.
Dropss: internet na kablach Orange, bez opłaty za utrzymanie łącza
Dropss wyróżnia się także spośród konkurencji niestandardowym sposobem prowadzenia fanpage’u marki na Facebooku. Dropss stara się tam komunikować ze swymi fanami w sposób zaczepny i prowokujący. Świadomie zrezygnowano z „tonu oficjalnego” na rzecz luźnej dyskusji, a rolę komentarza do wpisów fanów często pełnią zabawne dźwięki. Warto także wspomnieć o przyjętej strategii prowadzenia działań reklamowych na Facebooku, w ramach której całkowicie zrezygnowano z kampanii typu LikeAd (czyli zdobywania fanów), na rzecz skumulowania budżetu wokół działań pozyskujących zasięg i zaangażowanie fanów.
Wkrótce uruchomiony ma być także kanał „custom” w portalu YouTube, a w planach są także ciekawe akcje aktywujące użytkowników również i na tej platformie. Operator zdradza, że w przyszłości nie wyklucza także prowadzenie nieszablonowych działań marketingowych typu ambient i guerilla.
Dropss kosztuje zawsze tylko 49,90 zł
Wprowadzona 29 lipca br. nowa marka i oferta Dropss umożliwia dostęp do internetu w przepustowości łącza do 20 Mb/s – i to bez żadnych limitów transmisji danych. Co bardzo istotne dla polskich klientów oferta Dropss dostępna jest bez przymusowego posiadania telefonu stacjonarnego lub dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza – co jest wciąż standardem wśród ofert dostawców usług internetowych w Polsce. Użytkownik oferty Dropss nie musi podpisywać także umowy z operatorem na czas określony, czyli w każdym momencie może zrezygnować z usługi. Abonament w ofercie Dropss wynosi 49,90 zł/miesięcznie oraz jednorazowo aktywacja kosztuje 49 zł (brutto). Zamówienie usługi możliwe jest wyłącznie poprzez portal: www.Dropss.pl
źródło: Netia
Kan
Ale stek bzdur. Marketingowy bełkot. Nie wymyślili nic nowego, zmałpowali od nju. A tak naprawdę netia trzęsie tyłkiem przed planowaną deregulacją Orange i próbuje ugrać cos na resztkach. Podrygi trupa.
Ściema 9zł doliczają sobie za to że na linii orange/TP będzie internet
Drobny druk robi różnicę.
Nie wiem czy autor artykułu jako (chyba) fachowiec przeczytał nie tylko materiały reklamowe dropssa , ale też to , co jest na ich stronie.
A tam mamy (drobnym druczkiem) , że owszem , internet jest za 49.90 ale tylko na łączu aktywnym , co oznacza opłatę za utrzymanie łącza (fakt – nie w dropssie).
Czyli mamy 49,90 + 29,24 (opłata w orange) , co już żadną rewelacją nie jest za 20MB.
…”marka aktywnych i niezależnych internautów”…
Co za bzdura – jestem aktywny i niezależny, a mam inne tańsze i szybsze łącze internetowe.
Ostatnie podrygi przed sprzedażą firmy?
Nie kupujcie tego, poczytajcie poprzednie komentarze w poście który rozgłaszał początek tego tworu. Lipa totalna. Post sponsorowany.
Ja może spróbuje z tym dropsem, najwyżej wypowiem, tu chociaż dają taką opcję, a nie jak w neo. płać za kota w worku przez 2 lata
W neo to nie jest do końca kot w worku. Podpisujesz lojalkę na 24 miesiące ale otrzymujesz prezent, który musisz później spłacić w tym abonamencie. Możesz wziąć fun pack za 105 zł i masz 3 usługi: net, fon, tv + prezent. Albo płacisz za utrzymanie linii. Suma summarum kasa musi się zgadzać, jeśli masz usługę telefoniczną i wybierzesz tego dropsa, możesz zrezygnować z opłaty za utrzymanie. Żeby nie było tak kolorowo dołożą Ci 10 zł. Ogólnie wszystko bardzo fajnie jeśli masz taką możliwość, ale na pewno trzeba wszystko poczytać i nie brać w ciemno tylko świadomie.
Rany Boskie – taka dezinformacja w komentarzach może oznaczać, tylko jedno – płacona akcja Orange. Tam nie ma żadnej ściemy . Łącze aktywne oznacza, ze TPSA musiała tam świadczyć usługę . Przestańcie kłamać i siać dezinformację a rzetelnie odeslijcie do regulaminu. Dzwoniłem na infolinię sprawdziłem ich i kupiłem . Ja wiem ze TPSA trzęsie tyłkiem ale te komentarze sa żałosne
podoba mi się, że ktoś próbuje ;utrzeć nosa’ neostradzie/orange . korzystałam z usług tej firmy- sposób w jaki oni traktują klientów jest skandaliczny, a ceny za usługi mają nie najniższ
Wystrzałowe ujęcie! Świetna kompozycja obrazu w kadrze.
Powiem krótko Dropss to jeden wielki klops. Jak by tego nie nazwali, to i tak jakość będzie po staremu. Nigdy do nich nie wrócę. Dla nich kasa do zebrania jes najważniejsza. Usługa jest na samym końcu. Udało mi się z tym bałaganem skończyć i jestem happy. Podłączony do Netii, miałem dodatkowe pół etatu. Pisanie reklamacji, dzwonienie na infolinię i słuchanie ich muzyki.
To zupełnie inaczej niż ja… u mnie internet z Netii hula jak ta lala. Telewizja też nadaje bez zakłóceń..
lol w szoku jestem jak ta netia miesza, teraz na laczach upc wydali oferte gigakablowki za 40 złociszy!!! Można z upc zrecygnowac bez koniecznosci placenia kary!!!
oferta drpssika jest spoczko jak dla mnie w koncu nie placimy za durne uslugi i za utrzymanie lacza
Ci co zachwalają tak ten internet netii to chyba nie mieli z nim do czynienia i co najwyzej są oplacani przez tą netie by takie pozytyw pisać…miałem umowe i z ulgą na sercu cieszyłem się jak mogłem przejsc do konkurencji..pozdro.
no nie wiem, ja tam mam Netię i jestem zadowolona w sumie. a teraz jeszcze mają promo z tabletami, że za złotówkę przy podpisaniu umowy się dostaje. Moja koleżanka dostała.
fajna opcja z dropssem bo juz sam brak oplaty za utrzymanie lacza brzmi zachecajaco moze jednak warto sprbowac 🙂
Gigakablówka w porównaniu z innymi ofertami jest świetna. Wie ktoś może czy zasięg tej oferty się zwiększy bo póki co jestem kilka ulic obok :/
nie zwiększy się bo to na łączach dawnego astera więc lipa ale może znowu coś wypuszczą
Pani w słuchawce nie rozumie po polsku.Na słowo ” nie dziękuję ” rozkręca się jeszcze bardziej :).A ja wtedy szszszszssz słabo panią słyszę , halo,halo i się rozłączam :).
Dobrze chodzi ten net od dropsa mam miec do 20 mb jest cos ok 16