Najważniejsze wydarzenia

Dane finansowe

  • Przychody za pierwsze dziewięć miesięcy 2013 r. wyniosły 1.425,3 mln PLN wykazując spadek o 11%
    w stosunku do analogicznego okresu 2012 r. W III kw. 2013 r. przychody spadły o 4%
    kwartał-do-kwartału do poziomu 457,1 mln PLN w porównaniu do 477,5 mln PLN w II kw. 2013 r.
    Spadek przychodów był związany z niższą liczbą usług (RGU), które zmniejszyły się o 6% rok-do-roku
    i o 1% kwartał-do-kwartału, jak również z progresywnymi obniżkami stawek za zakończenie połączeń
    w sieciach komórkowych (MTR). Netia szacuje, że 33% spadku przychodów rok-do-roku oraz 43%
    kwartał-do-kwartału było spowodowane obniżką stawek MTR. Spadek liczby aktywnych usług był
    w dalszym ciągu skoncentrowany w podsegmencie klientów indywidualnych – B2C (Home)
    i w obszarze stacjonarnych usług głosowych. Obniżka stawek MTR wpłynęła głównie na poziom
    przychodów w podsegmencie usług dla innych operatorów – B2B (Carrier).
  • Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 426,7 mln PLN za pierwsze dziewięć miesięcy 2013 r. wykazując
    spadek o 4% w stosunku do analogicznego okresu 2012 r. W III kw. 2013 r. skorygowany zysk EBITDA
    wyniósł 144,1 mln PLN, wykazując wzrost o 3% w stosunku do II kw. 2013 r. Marża skorygowanego
    zysku EBITDA wyniosła 29,9% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 r. oraz 31,5% w III kw. 2013 r.
    w porównaniu do 27,9% marży odnotowanej w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. i 29,4%
    w II kw. 2013 r. Poprawa marży rok-do-roku i kwartał-do-kwartału została osiągnięta dzięki temu, iż
    utrata przychodów skoncentrowała się na niskomarżowych kategoriach usług, takich jak usługi na
    bazie dostępu regulowanego, jak również dzięki stale rosnącym synergiom integracyjnym, niższym
    kosztom pozyskania klienta w związku z mniejsza liczbą przyłączeń brutto i obniżkom stawek MTR.
  • Zysk EBITDA wyniósł 417,5 mln PLN za pierwsze trzy kwartały 2013 r. oraz 142,5 mln PLN w III kw.
    2013 r., wykazując wzrost o 3% w stosunku do pierwszych trzech kwartałów 2012 r. oraz o 5%
    w stosunku do II kw. 2013 r. Odnotowane w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 r. pozycje
    jednorazowe obejmowały koszty integracji Grupy Dialog i spółki Crowley w wysokości 5,8 mln PLN,
    koszty restrukturyzacji w kwocie 2,8 mln PLN, odpis aktualizujący w kwocie 0,4 mln PLN, który został
    odnotowany przez Uni-Net, spółkę zależną Netii świadczącą usługi radiokomunikacyjne, zmniejszenie
    rezerwy na dopłatę z tytułu świadczenia usługi powszechnej w kwocie 0,2 mln PLN oraz koszty
    projektów akwizycyjnych w kwocie 0,2 mln PLN. W porównawczym okresie styczeń-wrzesień 2012 r.
    pozycje jednorazowe obejmowały koszty integracji Grupy Dialog i spółki Crowley w wysokości
    16,5 mln PLN, koszty restrukturyzacji w kwocie 21,7 mln PLN mln PLN oraz koszty projektów
    akwizycyjnych, które zamknęły się kwotą 1,0 mln PLN. Marża zysku EBITDA wyniosła 29,3% za pierwsze
    trzy kwartały 2013 r. i 31,2% w III kw. 2013 r. w porównaniu do 25,4% marży odnotowanej za pierwsze
    dziewięć miesięcy 2012 r. oraz 28,6% w II kw. 2013 r.
  • Zysk operacyjny EBIT wyniósł 86,5 mln PLN za pierwsze dziewięć miesięcy 2013 r. (nie uwzględniając
    pozycji jednorazowych skorygowany zysk operacyjny wyniósł 95,7 mln PLN) w stosunku do zysku
    operacyjnego w kwocie 44,2 mln PLN za pierwsze dziewięć miesięcy 2012 r. (83,4 mln PLN zysku
    operacyjnego przy wyłączeniu pozycji jednorazowych). Zysk operacyjny w III kw. 2013 r. wyniósł
    32,8 mln PLN (34,5 mln PLN przy wyłączeniu pozycji jednorazowych) w stosunku do 26,4 mln PLN
    w II kw. 2013 r. (34,5 mln PLN przy wyłączeniu pozycji jednorazowych).
  • Zysk netto odnotowany za pierwsze dziewięć miesięcy 2013 r. wyniósł 35,8 mln PLN w stosunku do
    zysku netto w wysokości 21,2 mln za analogiczny okres 2012 r. Zysk netto w III kw. 2013 r. wyniósł
    14,1 mln PLN wobec zysku netto w wysokości 8,6 mln PLN w II kw. 2013 r. Zysk netto za pierwsze trzy
    kwartały 2013 r. obejmuje 23,7 mln PLN odsetek z tytułu obsługi kredytu zaciągniętego w 2011 r. na
    sfinansowanie akwizycji Grupy Dialog wobec 35,8 mln PLN odsetek z tego tytułu w analogicznym
    okresie 2012 r. Ponadto, zysk netto za okres styczeń-wrzesień 2013 r. obejmuje obciążenie z tytułu
    podatku dochodowego w kwocie 27,6 mln PLN wobec uznania z tego tytułu w wysokości 10,4 mln
    PLN za pierwsze trzy kwartały 2012 r. Odnotowane w roku bieżącym obciążenie
    z tytułu podatku dochodowego odzwierciedla koszty niepodlegające odliczeniu, podczas gdy
    wysokość podatku dochodowego za okres styczeń-wrzesień 2012 r. obejmowała kwotę 21 mln PLN
    zysku księgowego, który powstał w wyniku rozpoznania aktywa z tytułu odroczonego podatku
    dochodowego na wewnątrzgrupowej transakcji sprzedaży elementów infrastruktury
    telekomunikacyjnej przez Dialog do Netii SA.
  • Spółka osiągnęła dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF)
    w pierwszych trzech kwartałach 2013 r. i III kw. 2013 r. OpFCF zdefiniowany jako skorygowany zysk
    EBITDA pomniejszony o wartość inwestycji kapitałowych wyłączając nakłady inwestycyjne na
    integrację i nabycia sieci ethernetowych wyniósł 275,2 mln PLN w pierwszych dziewięciu miesiącach
    2013 r. i 84,6 mln PLN w III kw. 2013 r. w stosunku do 259,6 mln PLN w pierwszych dziewięciu
    miesiącach 2012 r. oraz 92,0 mln PLN w II kw. 2013 r. Na spadek OpFCF kwartał-do-kwartału wpłynął
    sezonowy wzrost poziomu nakładów inwestycyjnych.
  • Środki pieniężne i depozyty krótkoterminowe na dzień 30 września 2013 r. wyniosły 130,9 mln PLN,
    co stanowiło wzrost o 6,5 mln PLN w stosunku do ich poziomu z dnia 30 czerwca 2013 r., natomiast
    całkowite zadłużenie wyniosło 448,1 mln PLN, co stanowiło spadek o 74,8 mln PLN w stosunku do
    poziomu zadłużenia z dnia 30 czerwca 2013 r. Dług netto wyniósł zatem 317,2 mln PLN, co stanowiło
    spadek o 81,3 mln PLN w porównaniu do 398,5 mln PLN na dzień 30 czerwca 2013 r., a dźwignia
    finansowa stanowiła wielokrotność 0,58x prognozy dla skorygowanego zysku EBITDA na 2013 r.
    wynoszącej 550 mln PLN.
  • Aktualizacja prognozy na 2013 r. W związku ze znaczącym spadkiem tempa utraty usług (RGU)
    z poziomu 46 tys. w II kw. 2013 r. do 32 tys. w III kw. 2013 r. oraz w związku z przyrostem netto liczby
    usług telewizyjnych o 10 tys. w III kw. 2013 r. i odnotowaniem w III kw. 2013 r. przyłączeń netto dla
    usług szerokopasmowych we własnej sieci, Zarząd Netii wprowadza niewielkie modyfikacje do
    prognozy na 2013 r. Prognoza łącznej liczby usług na koniec roku zostaje podwyższona do 2.540 tys.
    z poziomu 2.525 tys. Prognoza przychodów zostaje obniżona do 1.875 mln PLN z poziomu 1.900 mln
    PLN, a prognoza Skorygowanego zysku operacyjnego EBIT zostaje podwyższona do 110 mln PLN.
    Prognozy dla Skorygowanego zysku EBITDA, Skorygowanych przepływów wolnych środków
    pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) i nakładów inwestycyjnych pozostają na
    niezmienionym poziomie i wynoszą odpowiednio 550 mln PLN, 325 mln PLN oraz 225 mln PLN.
    Obserwując pozytywne wyniki inwestycji poczynionych w rozwój usług telewizyjnych i sieci NGA przy
    jednoczesnym dalszym spadku liczby usług świadczonych w oparciu o dostęp regulowany, Zarząd
    uznał, że musi przyspieszyć rozwój inwestycji w 2014 r. i średnim terminie, aby ustabilizować wyniki
    finansowe Grupy Netia w segmencie B2C. W związku z tym uprzednio opublikowane
    średnioterminowe strategiczne cele finansowe są obecnie w trakcie przeglądu i oczekują na rezultaty
    prowadzonych prac planistycznych dotyczących 2014 r. i średniego horyzontu czasowego.
    Zarząd podtrzymuje cel dystrybucji środków do akcjonariuszy na poziomie 0,42 PLN za akcję
    począwszy od 2014 r., pod warunkiem braku przeprowadzenia istotnych akwizycji. Realizacja
    powyższego celu dystrybucyjnego może wiązać się ze średniookresowym wzrostem dźwigni
    finansowej do poziomu 1,0x Skorygowany zysk EBITDA.

Dane operacyjne

  • Liczba usług (RGU) na dzień 30 września 2013 r. wyniosła 2.560.019 w porównaniu do 2.734.070 na
    dzień 30 września 2012 r. oraz 2.592.260 na dzień 30 czerwca 2013 r. Spadek usług rok-do-roku
    i kwartał-do-kwartału odzwierciedla spadek liczby stacjonarnych usług głosowych i zaostrzoną
    konkurencję na spowolnionym rynku telekomunikacyjnym. W III kw. 2013 r. Netia przyłączyła 9.818
    usług netto we własnej sieci i odnotowała 42.059 odłączeń netto wśród usług oferowanych na bazie
    dostępu regulowanego, a tempo spadku liczby usług zmniejszyło się o 29% kwartał-do-kwartału do
    32.241 usług w kwartale. Zarząd zakłada, iż 2013 rok będzie okresem wzmożonej koncentracji na
    sprzedaży usług na sieci własnej, w tym zwłaszcza usług szerokopasmowych i usług telewizyjnych.
    W związku z widocznym postępem osiągniętym w III kw. 2013 r. Spółka podwyższa prognozę łącznej
    liczby usług na koniec 2013 r. z 2.525.000 do 2.540.000.
  • Liczba usług telewizyjnych na dzień 30 września 2013 r. wyniosła 111.358, co stanowiło wzrost o 53%
    w porównaniu do 72.805 na dzień 30 września 2012 r. oraz o 10% wobec 100.879 na dzień 30 czerwca
    2013 r. W III kw. 2013 r. Netia przyłączyła 10.479 usług telewizyjnych netto wobec 9.642 usług
    w II kw. 2013 r.
  • Liczba usług szerokopasmowych wyniosła 854.165 na dzień 30 września 2013 r., co stanowiło spadek
    o 4% z poziomu 888.698 na dzień 30 września 2012 r. oraz o 1% z poziomu 859.708 na dzień
    30 czerwca 2013 r. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych
    wyniósł około 12,8% wobec 13,7% na dzień 30 września 2012 r. W III kw. 2013 r. Netia odnotowała
    spadek netto liczby stacjonarnych usług szerokopasmowych o 5.543 w porównaniu do spadku
    przyłączeń netto o 6.369 w II kw. 2013 r. (zarówno łącznie jak i organicznie, gdyż w obu kwartałach nie
    dokonano akwizycji ethernetowych). Niskie tempo wzrostu rynku oraz zaostrzona konkurencja
    cenowa, w tym oferowanie usług pakietowych przez operatorów sieci kablowych, miały wpływ na
    powyższe wyniki. Mając na celu obronę marży brutto Zarząd koncentruje się bardziej na usługach
    oferowanych we własnej sieci i na usługach pakietowych niż na usługach oferowanych w oparciu
    o dostęp regulowany lub na liczbie usług ogółem. W III kw. 2013 r. Netia przyłączyła netto 1.677 usług
    szerokopasmowych we własnej sieci (wyłączając WiMAX Internet), odnotowując wzrost drugi kwartał
    z rzędu. Na dzień 30 września 2013 r. usługi dla 47% klientów usług szerokopasmowych świadczone
    były poprzez własną sieć dostępową Netii w porównaniu do 46% na dzień 30 września 2012 r.
  • Liczba stacjonarnych usług głosowych. Netia szacuje, że łączny udział w rynku stacjonarnych usług
    głosowych wynosił około 19,0% w III kw. 2013 r. w porównaniu do 20,0% w III kw. 2012 r. Ze względu
    na zaostrzoną konkurencję na rynku telekomunikacyjnym oraz koncentrację Spółki na klientach
    wysokomarżowych, Netia obecnie przenosi nacisk z liczby klientów usług głosowych na utrzymanie
    poziomu przychodów i marży z tytułu tych usług. Baza klientów usług głosowych Netii wyniosła
    1.519.265 na dzień 30 września 2013 r. w porównaniu do 1.677.766 na dzień 30 września 2012 r. oraz
    1.550.812 na dzień 30 czerwca 2013 r. W III kw. 2013 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów
    usług głosowych netto o 31.547 w porównaniu do spadku netto o 44.063 w II kw. 2013 r.
    Netia zakłada, że w przyszłości liczba stacjonarnych usług głosowych będzie się nadal zmniejszać,
    głównie na skutek odchodzenia klientów od tradycyjnych usług głosowych i usług WLR. Na dzień
    30 września 2013 r. usługi dla 42% klientów usług głosowych świadczone były poprzez własną sieć
    dostępową Netii w porównaniu do 39% na dzień 30 września 2012 r.
  • Liczba usług mobilnych na dzień 30 września 2013 r. wyniosła 28.063 w odniesieniu do mobilnych
    usług szerokopasmowych oraz 47.168 w odniesieniu do mobilnych usług głosowych, w porównaniu
    do odpowiednio 32.758 i 62.043 usług w obu kategoriach oferowanych na dzień 30 września 2012 r.
    oraz 28.906 i 51.955 na dzień 30 czerwca 2013 r. Netia nie promuje aktywnie sprzedaży usług
    mobilnych, utrzymując je w ofercie z myślą o oferowaniu konkurencyjnych usług konwergentnych
    klientom zainteresowanym tego typu ofertą.
  • Rozwój sieci NGA. W III kw. 2013 r. Netia rozszerzyła zasięg istniejącej sieci NGA, umożliwiającej
    świadczenie, między innymi, usług szerokopasmowych o wysokiej przepływności i pakietów 3play
    obejmujących usługi telewizyjne w technologii IPTV oraz na bazie adaptywnego protokołu IP
    (streaming) o kolejne 68.000 gospodarstw domowych. Na dzień 30 września 2013 r. sieć NGA Netii
    obejmowała zasięgiem 1.240.000 gospodarstw domowych, w tym około 888.000 gospodarstw
    domowych w zasięgu sieci miedzianej VDSL, około 147.000 gospodarstw domowych w zasięgu sieci
    optycznej (PON) oraz około 205.000 gospodarstw domowych w zasięgu szybkiej sieci ethernetowej
    oraz sieci światłowodowej FTTB. Stanowi to wzrost zasięgu kwartał-do-kwartału o około 60.000
    gospodarstw domowych dla sieci VDSL, 4.000 gospodarstw domowych dla sieci PON i 4.000
    gospodarstw domowych dla sieci FTTB.

Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii, powiedział: „W III kw. 2013 r. Netia osiągnęła widoczną poprawę w kilku obszarach operacyjnych,
podnosząc równocześnie – po raz kolejny – do rekordowego poziomu marżę Skorygowanego zysku EBITDA w kwartale. Odnotowaliśmy
również dalszy postęp w realizacji strategii rozwoju usług na własnej sieci w segmencie klientów indywidualnych (B2C). Liczba przyłączeń
netto usług telewizyjnych wzrosła w ciągu kwartału o ponad 10 tys., a łączna baza klientów tych usług wyniosła 111 tys., co stanowi wzrost
o 53% rok-do-roku. Popyt na usługi telewizyjne przełożył się na poziom przyłączeń usług szerokopasmowych, które na własnej sieci Netii
(tj. sieci miedzianej, ethernetowej i światłowodowych sieciach dostępowych) wzrosły pomiędzy kolejnymi kwartałami o blisko 2 tys.
Tym samym nastąpiło widoczne umocnienie pozytywnego trendu, który ma miejsce po kilku kwartałach odłączeń netto, odnotowywanych do
I kw. 2013 r. Utrzymywaliśmy w kolejnym kwartale stabilny poziomu ARPU z usług szerokopasmowych i WLR, co wynika z konsekwentnej
realizacji naszej strategii. Udało nam się także zredukować o 29% liczbę utraconych usług kwartał-do-kwartału. Odłączenia netto są w dalszym
ciągu skoncentrowane wśród usług WLR w segmencie klientów indywidulanych (B2C), podczas gdy stale wzrasta liczba usług w segmencie
klientów biznesowych (B2B). Ponieważ ta poprawa miała miejsce głównie dzięki malejącej liczbie rezygnacji z usług, udało nam się
podwyższyć o 3% kwartał-do-kwartału Skorygowany zysk EBITDA do poziomu 144 mln PLN w III kw. 2013 r., a także osiągnąć rekordową marżę
Skorygowanego zysku EBITDA w wysokości 31,5%. Skorygowane wolne przepływy środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF)
wyniosły 275 mln PLN za okres dziewięciu miesięcy w 2013 r., tj. o 6% więcej niż w tym samym okresie 2012 r., co w dalszym ciągu
odzwierciedla duży, korzystny wpływ integracji Dialogu i Crowley’a na poziom zarówno kosztów operacyjnych jak i wydatków inwestycyjnych.
Zarząd jest zdecydowany przyspieszyć sprzedaż i podnieść poziom penetracji usługami szerokopasmowymi i telewizyjnymi na własnej sieci
Netii, w której zasięgu znajduje się blisko 2,9 mln gospodarstw domowych. W III kw. 2013 r. rozszerzyliśmy zasięg naszej sieci NGA o 68 tys.
gospodarstw domowych do łącznego poziomu 1,2 mln gospodarstw domowych. Równocześnie pracujemy intensywnie nad integracją
z siecią szkieletową Netii ostatnio nabytych sieci kablowych, które obejmują zasięgiem około 450 tys. gospodarstw domowych w Warszawie
i Krakowie. Planujemy na ich obszarze wdrożenie komercyjnej oferty pakietowej 3play na początku przyszłego roku. W tym tygodniu
wystartowaliśmy z interesującą, nową ofertą usług telewizyjnych, która pozwala klientom zbudować własną, spersonalizowaną usługę
telewizyjną z bloków kanałów tematycznych. Wierzymy, że daje ona Netii ważną przewagę konkurencyjną w zakresie elastyczności oferty dla
klienta i korzystnej relacji oferty do ceny. Wierzymy, że powyższa oferta będzie fundamentem do zakładanego w nadchodzących kwartałach
znacznego przyspieszenia sprzedaży usług telewizyjnych i szerokopasmowych we własnej sieci. Stanowi ona także widoczny przykład
realizacji naszego nowego motto marki: „GigaWolność”.
Dzisiaj, gdy jesteśmy już prawie w połowie IV kw. 2013 r., ogłaszamy niewielkie modyfikacje naszej całorocznej prognozy na 2013 r.
Prognoza liczby usług na koniec roku zostaje podwyższona w oparciu o dobre wyniki III kw., prognozy dla Skorygowanego wskaźnika EBITDA
oraz Skorygowanego wskaźnika wolnych przepływów pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) zostają podtrzymane, podczas gdy
prognoza przychodów zostaje nieznacznie obniżona na skutek malejących przychodów z nisko-marżowych usług dla innych operatorów.
Planując działania w 2014 r., jest oczywistym dla Zarządu, że szybszy rozwój usług na własnej sieci i ustabilizowanie przychodów w segmencie
B2C wymagają wsparcia w postaci dalszej poprawy retencji w obecnej bazie usług oraz przyspieszenia inwestycji w rozwój usług
telewizyjnych i sieci NGA. Jednocześnie spodziewamy się dalszej poprawy wyników w segmencie B2B, związanej między innymi w poprawą
warunków otoczenia ekonomicznego. Netia w dalszym ciągu utrzymuje dźwignię finansową na niskim poziomie, przy spadku zadłużenia
netto do 317 mln PLN na dzień 30 września 2013 r., co stanowi 0,58x prognozy Skorygowanego zysku EBITDA za 2013 r. w kwocie
550 mln PLN. Ta komfortowa sytuacja finansowa powinna umożliwić nam kontynuowanie inwestycji we własną sieć i usługi przy
równoczesnym utrzymaniu polityki dystrybucji środków do akcjonariuszy, zakładającej wypłatę 0,42 PLN za akcję począwszy od 2014 r.
Równocześnie nadal monitorujemy rynek pod kątem potencjalnych unikalnych okazji do akwizycji, które przyniosłyby nam wartość dodaną.”
Jon Eastick, dyrektor finansowy Netii, powiedział: „Wyniki finansowe Netii za III kw. 2013 r. podkreślają po raz kolejny skuteczność naszego
modelu biznesowego w segmentach B2B i B2C, dzięki któremu udało nam się osiągnąć kwartał-do-kwartału wzrost Skorygowanego zysku
EBITDA o 3% do kwoty 144 mln PLN, pomimo dalszego spadku przychodów w tym okresie o 4%, do kwoty 457 mln PLN. Wprowadzona od
1 lipca 2013 r. trzecia i ostatnia obniżka stawek za połączenia do sieci komórkowych (MTR) do poziomu 0,0429 PLN była przyczyną około 43%
łącznego spadku przychodów pomiędzy kolejnymi kwartałami, łącznie o 20 mln PLN. Wpływ tej obniżki na zysk netto był minimalny ze
względu na równoczesny spadek kosztów rozliczeń międzyoperatorskich. Wyłączając deflacyjny charakter obniżki stawek MTR na przychody,
powodem obniżenia przychodów za pierwsze trzy kwartały 2013 r. w sumie o 11% rok-do-roku – do kwoty 1.425 mln PLN – jest wyłącznie
spadek liczby usług (RGU) o łącznie 6%, który koncentrował się w segmencie B2C, w tym w szczególności wśród stacjonarnych usług
głosowych WLR. W III kw. 2013 r. nastąpił istotny postęp w utrzymaniu bazy klientów w postaci obniżenia tempa utraty usług
kwartał-do-kwartału o 29%. Równocześnie poziom ARPU z usług WLR i usług szerokopasmowych pozostał na stabilnym poziomie, ponieważ
staramy się utrzymać wartość naszej bazy klientów w warunkach ostrej konkurencji rynkowej. Wraz z poprawiającym się wynikiem przyłączeń
netto dla usług szerokopasmowych na własnej sieci oraz usług telewizyjnych, a także wraz z uruchomioną w kluczowym czwartym kwartale
innowacyjną ofertą telewizyjną, pozostajemy ukierunkowani na dalsze znaczące obniżanie tempa spadku łącznej bazy klientów i rozwój usług
na własnej sieci Netii, które zazwyczaj zapewniają najwyższe marże.
Biorąc pod uwagę, że ta poprawa wolumenów usług pojawiła się w trakcie 2013 r. później niż pierwotnie zakładaliśmy, jest dzisiaj jasne,
że 2014 r. musi być kolejnym rokiem malejących przychodów oraz niższej marży. Marże sprzedażowe muszą spadać wraz z malejącą
rok-do-roku średnią liczbą usług, a ambitne cele co do rozwoju usług na własnej sieci oraz uruchomienie usług w niedawno nabytej sieci
telewizji kablowej wymagają wyższych nakładów na pozyskanie klienta niż te poniesione w 2013 r. Co więcej, wraz z zakończeniem większości
projektów integracyjnych Dialogu i Crowley’a, wpływ z tego tytułu na obniżenie bazy kosztów będzie w 2014 r. mniejszy niż w roku bieżącym.
Tym niemniej, biorąc pod uwagę obiecujące wyniki sprzedaży na obszarze sieci Netii zmodernizowanej do standardu NGA i konsekwentnie
poprawiające się wyniki dla usług telewizyjnych, Zarząd jest przekonany, że dalsze, szybsze inwestycje w modernizację sieci i rozwój usług
telewizyjnych są kluczowe dla osiągnięcia naszego celu, którym jest jak najszybsze ustabilizowanie wyników w segmencie B2C.
Z tego względu poddaliśmy nasze długoterminowe plany weryfikacji i planujemy aktualizację średnioterminowych Strategicznych Celów
Finansowych wraz z publikacją wyników IV kw. oraz za cały 2013 rok.
Niższe koszty restrukturyzacji, które są ujęte jako korekty do zysku EBITDA, niższy poziom amortyzacji oraz niższy koszt odsetek od malejącego
zadłużenia, które wynosiło na dzień 30 września br. jedynie 0,58x prognozy Skorygowanego zysku EBITDA na 2013 r., przyczyniły się do
wzrostu zysku netto za okres styczeń-wrzesień 2013 r. o 69% rok-do-roku do kwoty 35,8 mln PLN. W zależności od wyników corocznego testu
na utratę wartości, Netia powinna odnotować za 2013 r. dodatni wynik finansowy netto.”

Podsumowanie działalności operacyjnej: Tutaj

źródło: Netia

Kan