Od 16 kwietnia marką handlową Telekomunikacji Polskiej jest Orange. Pod marką Orange Telekomunikacja Polska (kontrolowana przez francuskiego operatora narodowego) będzie oferować też wszystkie dotychczasowe usługi.
– Dla wielu Polaków „zabicie” tak znanej, polskiej marki może być kontrowersyjne. Analitycy, cytowani przez media skłaniają się ku opinii, że oferta pod marką Orange, skierowana jest raczej do zamożnych klientów a więc nie jest szczególnie masowa – czytamy na blogu Netii.
– Nie chcę publicznie oceniać tej zmiany i nie wiem jak to będzie wyglądać w dłuższej perspektywie. Mogę tylko stwierdzić fakt, iż w dniu ogłoszenia rebrandingu TP (16.04.2012) na www.netia.pl zanotowaliśmy ponad 100 proc. wzrost sprzedaży (porównując średnio poszczególnie poniedziałki) a i wtorek był całkiem całkiem – poinformował na blogu Netii Karol Wieczorek, Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w spółce Netia.
Koszt rebrandingu Telekomunikacji Polskiej na Orange może wynieść ok. 100 mln zł – szacują eksperci. Wskazują też, że nie wpłynie on na wyniki spółki, bo poniesiony zostanie przez France Telecom. Przed końcem maja wszystkie salony własne TP mają zostać zmienione na Orange.
Pojawia się pytanie o to, czy TP na tym rebrandingu zyska. „Ta oferta w mojej ocenia pomoże bronić spółce swojej pozycji na rynku. Oczywiście jest to dobra decyzja, ale trzeba zadać sobie pytanie, czy już wkrótce usługa internetu stacjonarnego nie będzie równie przestarzała, jak dziś jest usługa telefonii stacjonarnej – nie wierzę, że marka Orange przełoży się na istotne zwiększenie bazy klientów” – uważa Paweł Puchalski, analityk DM BZ WBK.
Karol Wieczorek na blogu Netii ubolewa nad naszym rebrandingiem i z dumą donosi o wzroście sprzedaży swojej firmy o 100 proc. w dniu jego przeprowadzenia. No cóż, jeśli w niedzielę sprzedaje się jeden dostęp do netu, a w poniedziałek dwa to rzeczywiście można tak wyliczyć. Szczerze mówiąc spodziewałem się bardziej finezyjnej odpowiedzi konkurencji, a nie tylko statystycznego podszczypywania. Karolu, proponuję skupić się teraz na poprawie swojej oferty, bo macie sporą lekcję do odrobienia. Jakoś trudno mi sobie przypomnieć, abyście kiedyś zrobili coś ciekawego wcześniej niż my. A jeśli chodzi o wyniki, to nasze spółki są notowane na giełdzie, więc zobaczymy w kolejnych kwartałach, komu bardziej wyszedł na zdrowie nasz rebranding. Ja nie mam wątpliwości. – odpowiada Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange.
Kan
Orange nie będzie mogło obniżyć cen, tak jak nie mogło tego zrobić TP i Neostrada. Jeśli inni operatorzy stacjonarni wprowadzą teraz obniżki to czekają ich złote lata…
Bo sprzedawcy Netii chodzą i opowiadają ludziom bzdury twierdząc, że nie bedzie TP i nie będą mogli korzystac z telefonu jak nie podpisza z NETIĄ umowy…
Po prostu zobacz ofertę Netii zestaw internet 2MB z telefonem Non Stop – nielimitowanymi rozmowami na stacjonarne to koszt 99,90 zł miesięcznie. Orange wyraźnie przegrywa na tym polu.
Nica: w Orange taki pakiet (2mb+ stacjonarne bez limitu) kosztuje 89 zł 🙂
udowodnij…
tylko nie mów mi o ofercie Pl@n krajowy , bo to jest voip, a Netia ma prawdziwy numer stacjonarny.
co to znaczy „prawdziwy telefon stacjonarny” , czym różni się od voipa?
ja mam problem z tapetom nie moge ustawic tapety bo jest pełna a mam 5 piosenek i 2 zdjecia i mam 2 gb 🙁 🙁 🙁 🙁 :(pomocy
ja mam problem z tapetom nie moge ustawic tapety bo jest pełna a mam 5 piosenek i 2 zdjecia i mam 2 gb 🙁 🙁 🙁 🙁 :(pomocy
Hej mam problem z bluetooth nie mogę go włączyć. Włączam w ustawieniach przez chwile niby się włączam a później nic.
[quote]co to znaczy „prawdziwy telefon stacjonarny” , czym różni się od voipa? [/quote]
tym że voip jest siecią komputerową a nie telefoniczną. Zapewnienie usługi telefonicznej jest uwarunkowane prawem. Internet a tym samym voip nie jest. Jeśli padnie Ci internet, to voip razem z nim. Dlatego lepiej jest mieć zwykłą linię telefoniczną, bo rzadziej są na niej awarie. Po drugie nie potrzeba do niej żadnych bramek, telefonów voip czy liveboxa.
@Nika dobrze gada, polać jej ;d