Klienci firm telekomunikacyjnych współpracujących z Pocztą Polską mogą rejestrować numery na kartę w 4700 własnych placówkach pocztowych lub bezpośrednio u listonoszy wyposażonych w tablety. Tym sposobem klienci zarejestrowali blisko 325 tysięcy kart SIM z oferty prepaid.

Poczta Polska na mocy umów z operatorami sieci komórkowych rejestruje karty SIM w systemie prepaid w całej sieci własnej, czyli w blisko 4700 placówkach pocztowych. Obecnie z usług Poczty Polskiej w tym zakresie korzystają: Orange, Play, Plus, T-Mobile, Virgin, wRodzinie oraz LycaMobile. Dodatkowo klienci Orange, Play i T-Mobile mają możliwość rejestracji numeru na kartę u każdego listonosza wyposażonego w tablet. Średnio miesięcznie Poczta Polska rejestruje 27 tys. kart SIM z oferty prepaid, głównie są to karty SIM sieci Play, Plus oraz Orange.

– Dzięki dużej liczbie placówek pocztowych jesteśmy dostępni w każdym zakątku kraju, zarówno w miastach jak i na wsiach. Dzięki bliskości naszych placówek klienci mają łatwy i szybki dostęp do szerokiej gamy usług, nie tylko pocztowych, ale także bankowych, ubezpieczeniowych, a nawet telekomunikacyjnych. Poczta Polska to jedyna firma na rodzimym rynku z tak szerokim zasięgiem. Rosnące zainteresowanie klientów naszą różnorodną ofertą pokazuje, że placówka pocztowa to dobre i wygodne miejsce dla załatwiania wielu codziennych spraw, w tym tak potrzebnych jak łączność z innymi ludźmi dzięki kartom SIM – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Obowiązek rejestracji wszystkich używanych w systemie prepaid kart SIM reguluje wprowadzona 1 lipca 2016 r. ustawa antyterrorystyczna. Akt prawny nakłada na klientach obowiązek ich rejestrowania.