Walka z wykluczeniem cyfrowym, bezpieczeństwo korzystania z nowych technologii oraz minimalizowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne – to najważniejsze wyzwania społeczne, które stoją przed Grupą TP i całą branżą telekomunikacyjną – wynika z opublikowanego właśnie Raportu CSR Grupy TP za lata 2007 – 2010. Raport został opracowany w oparciu o międzynarodowe standardy GRI i zweryfikowany przez niezależnego audytora.
Grupa TP jest jedną z kilkunastu firm w Polsce, które raportują swoje działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu i jako pierwsza w Polsce w 2006 roku wydała raport CSR zgodny z międzynarodowymi standardami GRI.
– W naszym raporcie pokazujemy, co znaczy dla nas odpowiedzialny biznes. To biznes prowadzony zgodnie z wartościami etycznymi, odpowiadający na problemy społeczne, które jako operator telekomunikacyjny możemy pomóc rozwiązać, a także szacunek dla środowiska naturalnego powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP – ajwiększym wyzwaniem dla nas jest walka z wykluczeniem cyfrowym, którą rozumiemy zarówno jako budowanie infrastruktury, ale też edukację, pokazywanie jak z nowych technologii korzystać mądrze, bezpiecznie, z korzyścią dla rozwoju społeczno-gospodarczego. Zdajemy sobie sprawę z tego, że oczekiwania wobec Grupy TP są większe niż wobec innych firm telekomunikacyjnych, dlatego też robimy więcej niż inni – dodał.
– Raport społeczny przygotowany przez Telekomunikację Polską bardzo kompleksowo pokazuje wpływ społeczny i ekologiczny firmy. Jego największym atutem jest widoczny głos interesariuszy, którzy komentują i wypowiadają się na temat poszczególnych działań. To cenny materiał nie tylko dla inwestorów, ale przede wszystkim dla pracowników i klientów, którzy mogą dowiedzieć się o wielu społecznie pożytecznych inicjatywach Grupy TP – mówi Mirella Panek – Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Odpowiedzialny biznes telekomunikacyjny to m.in. budowanie infrastruktury szerokopasmowej na terenach tzw. białych plam internetowych. W ramach Porozumienia z UKE takimi inwestycjami objętych jest 68 gmin znajdujących się na obszarach białych plam. To także udział w projektach budowy infrastruktury dofinansowanych z funduszy UE w województwach lubuskim i pomorskim. Dwie trzecie kosztów pokrywa z własnych środków TP, a sieci te będą mogły być wykorzystywane przez wszystkich operatorów.
Odpowiedzialność to także działania edukacyjne na temat bezpieczeństwa w internecie dla dzieci i nauczycieli w ramach Edukacji z Internetem TP czy preferencyjne warunki korzystania z internetu dla szkół i bibliotek, a także promowanie twórczego wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji czy promowaniu kultury (Akademia Orange).
Grupa TP realizuje też działania niwelujące bariery w dostępie do technologii telekomunikacyjnych. Oferuje m.in. ulgi dla osób niepełnosprawnych oraz abonament dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. Wspólnie z naukowcami z Politechniki Łódzkiej firma opracowała aplikację b-Link (umożliwiającą obsługę komputera osobom niepełnosprawnym ruchowo za pomocą mrugnięć powiekami), która jest bezpłatnie udostępniona w internecie oraz usługę Asystent NN ułatwiającą korzystanie z telefonu komórkowego osobom niewidzącym, niedowidzącym i starszym.
By zmniejszyć wpływ działalności firmy na środowisko naturalne, firma prowadzi projekt Green IT pozwalający ograniczyć energię potrzebną do działania serwerów czy innej infrastruktury technicznej. Grupa TP wprowadza też elektroniczny obieg dokumentów w kontaktach z pracownikami (elektroniczne wnioski o delegacje, rozliczanie podróży służbowych, e-PITy) oraz kontrahentami (możliwość przeprowadzenia całego procesu zamówień poprzez system elektroniczny EDI). Promuje też wśród klientów korzystanie z e-faktury – na to rozwiązanie zdecydowało się już ok. 1,8 milionów klientów Grupy TP. To 17 mln kopert i 36 mln kartek papieru rocznie mniej.
źródło: TP
Kan
Skostniały monopolistyczny panstwowy twor ktory gdyby nie konkurencja amortyzował chętnie jeszcze SDI. Gdyby nie stare babinki i uwiązanie numeru stacjonarnego z internetem trzebaby skansen stacjonarny do muzeum wysłac. Dla .nie Grupa TP to zacofanie.
a widzisz, a dla innych jedyna szansa na ceyfrowa telewizje i internet po kablu. Dodatkowo – wcale nie tak drogo i z lepsza obsluga klienta niz jakakolwiek kablowka. Nie ma co sie na TP obrazac, bo od jakiegos czasu, to jest calkiem przyzwoita firma.
Nikomu nie polecam tego telefonu!!! Największy problem to że bez powodu się wyłącza i po chwili sam włącza. A to wymaga wprowadzenia oczywiście PINu, jeśli tego nie zauważę bo telefon mam w kieszeni to nikt się do mnie nie dodzwoni. Poza tym zdarzyło mi się, że się zawiesił i jedynym sposobem był restart. Telefon oddałem na gwarancji do serwisu, gdzie powiedzieli mi, że oddadzą go za 14 dni. Niestety od tego czasu w serwisie byłem 3 razy i ciągle słyszę, że jest w naprawie a minął właśnie miesiąc odkąd go oddałem. Ostatnim razem powiedzieli mi, że płyta główna jest do wymiany i sprowadzają ją. Może mi ktoś doradzić co w tej sytuacji mogę zrobić? Czy serwis może trzymać mój telefon w naprawie tyle czasu?