Karę finansową w wysokości 50 tys. złotych za naruszenie przepisów dotyczących lokowania produktu lub usługi w audycjach nałożył na Telewizję Polsat przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak.
Krajowa Rada zajęła się audycją pt. „Gwiazdy w sieci” z 15 lipca 2013 roku i uznała, że naruszono w nim zapisy ustawy o radiofonii i telewizji oraz rozporządzenia KRRiT, gdyż w trwającym ok. dwóch minut programie nadmiernie eksponowano lokowaną usługę – nie umieszczając na zakończenie informacji o lokowanej usłudze i podmiotach ją świadczących.
„Analiza nadesłanych przez nadawcę materiałów wykazała, że w trwającej ok. dwie minuty audycji wielokrotnie pojawiały się informacje oraz przekazy wizualne nadmiernie eksponujące lokowaną usługę w pozytywnym świetle. Na końcu audycji nie pojawiła się natomiast informacja o lokowanej usłudze i podmiotach ją świadczących” – napisała Katarzyna Twardowska, rzeczniczka prasowa KRRiT w komunikacie. W komunikacie dotyczącym kary KRRiT wyjaśniła, że rozpowszechnianie przez nadawcę przekazów handlowych w taki sposób może wprowadzać odbiorców w błąd co do charakteru prezentowanych treści.
Polsat nie komentuje sprawy do czasu zapoznania się z uzasadnieniem decyzji – powiedział Tomasz Matwiejczuk, rzecznik Telewizji Polsat .
źródło: PAP
Kan
Tak nieludzko wysoka kara na pewno odstraszy Polsat od tego typu praktyk
Ani kara specjalnie wysoka ani przestępstwo wielkie. Mogliby se dać spokój z tymi karami za pierdoły. Nie takie szwindle przechodzą „niezauważone”
To kolejna w ostatnich dniach kara na Polsat. Jak widać jej wysokość nie odstrasza
Nie znam prawdy… Jednak sprawa może być wyjątkowo błaha – ktoś zapomniał tekstu wyświetlić (jeśli to program na żywo był), albo ktoś stwierdził, że taki program nie musi zawierać tej informacji? Ja zapytam w tym kontekście – nagonki na co się da – czy Plus nie powinien zapłacić za lokowanie produktu – lte właśnie – na kartach Plus Banku? 😉 Czy ja wyglądam na słup reklamowy? No na to wychodzi!
Widać, że zaczęła się zmasowana nagonka na Grupę CP Polkomtel
50 tys? 😉 to jak mandat za złe parkowanie. Gigant telewizyjny powinien być karany procentem od dochodu.
Podejrzewam, że ktoś przeoczył czy niedopilnował formalności i stało się, jak się stało. A z drugiej strony. W świat poszło sporo newsów o tym, że CP ma Lte. czyli kolejna kampania. A może przy takich newsach też trzeba dać informację, że zawiera lokowanie produktu? I bądź tu mądry człowieku…