Jutro w warszawskim melt museum zostanie otwarta immersyjna wystawa, która pokazuje przenikanie się muzyki z najnowocześniejszymi technologiami. Strefa Mastercard Music to dziewięć autorskich instalacji, które umożliwiają zwiedzającym doświadczenie interaktywnych i multimedialnych doznań na niespotykaną dotąd skalę. Strefa jest częścią trzeciej odsłony platformy Mastercard Music, w ramach której powstał hit „Lustro” duetu Bedoes 2115 i Dawid Kwiatkowski. Strefa Mastercard Music to pierwsza wystawa realizowana w przestrzeni melt museum, jeszcze przed jego oficjalnym otwarciem, które odbędzie się 26 października 2023.

 

Wejdź do innego świata z Mastercard Music

Od 26 września do 11 października tego roku odwiedzający Strefę Mastercard Music będą mogli wejść do interaktywnego świata, pełnego nowych technologii. Na ponad 550 metrach kwadratowych i trzech kondygnacjach stworzono wyjątkową, autorską przestrzeń łączącą w unikalny sposób świat rzeczywisty i wirtualny. Goście melt museum już od samego wejścia mogą „przeniknąć” do świata stworzonego na styku technologii i muzyki, na który składa się dziewięć interaktywnych, multimedialnych instalacji, będących prawdziwą ucztą dla zmysłów.

Na zwiedzających czeka m.in. inspirowany siecią neuronową infinity room, w którym odbijające się w lustrach animacje LED tworzą złudzenie nieskończoności, rozświetlonej tysiącem świateł. W melt museum znajduje się także duża sala projekcyjna, w której zastosowano projekcję mappingową 270˚ stopni i przestrzenny dźwięk, dzięki czemu goście będą mieli możliwość posłuchania utworu „Lustro” z trzeciej edycji Mastercard Music w niespotykanej dotąd odsłonie. Kolejne atrakcje to przestrzenny tunel świetlny oraz wielkoformatowy ekran, dzięki któremu zwiedzający mogą wejść w interakcję z wirtualnym światem 3D – każdy ruch będzie na nim odzwierciedlony.

 

„Zależy nam, aby każdy gość wystawy poczuł się, jak w innym świecie, zatapiając się w multimedialnym doświadczeniu. Wszystkie wykorzystane tu technologie i zaprojektowane doznania służą temu, by zapomnieć na chwilę o codzienności” – mówi Kamila Staszczyszyn, dyrektor kreatywna i współwłaścicielka MELT.

 

Jedną z kluczowych instalacji łączących świat technologii i muzyki jest interaktywna panorama muzyczna
– zwiedzający będą mogli obcować z muzyką na zupełnie nowym poziomie. Dzięki zaawansowanym technologiom, swoimi ruchami i samą obecnością w przestrzeni, zremiksują muzykę kompozycji z ubiegłorocznych edycji Mastercard Music na dziesięciometrowym ekranie. Odbiorca muzyki staje się dzięki temu częścią utworu doświadczanego wspólnie z innymi zwiedzającymi. Goście odwiedzą również „studnię nieskończoności”, zaglądając do świata pełnego niespodzianek, a także wejdą do minimalistycznej wieloekranowej projekcji w pomieszczeniu, które wcześniej było sejfem. Wszystkie dziewięć instalacji to wyjątkowa podróż po świecie technologii i muzyki, w którą zwiedzających zaprasza Mastercard.

 

Różnorodność technologii, różnorodność doświadczeń

Do budowy Strefy Mastercard Music w melt museum wykorzystano prawie kilometr programowanych
i synchronizowanych pixeli LED. Sama projekcja mappingowa składa się z ponad 11 milionów pixeli. Osiągnięcie tak widowiskowego efektu jest możliwe dzięki zastosowaniu różnych technologii, w tym sensorów głębi Azure Kinect, sensorów ruchu ZED, silnika Unreal Engine 5 do efektów wytwarzanych w czasie rzeczywistym czy animacji mappingowej 3D.

 

„Strefa Mastercard Music to wyjątkowa przestrzeń, w której zwiedzający mogą poniekąd tworzyć własną opowieść wokół motywów muzyki i technologii. Cieszę się, że Mastercard może łączyć ludzi nie tylko przez muzykę, ale też technologię, dzięki której mogą doświadczyć nowych emocji i przeżyć. Razem z melt museum zapraszamy do odwiedzenia naszej zaskakującej, nowoczesnej wystawy, która przenosi nas w inną rzeczywistość. Mamy nadzieję, że będzie to wyjątkowe przeżycie, które pozwoli na chwilę zanurzyć się w innym świecie i spędzić niezapomniane chwile” – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

 

melt museum to nowe miejsce na mapie Warszawy, mieszczące się w centrum stolicy, przy Placu Powstańców 2a. To jedyna w Europie Środkowo-Wschodniej przestrzeń oferująca zwiedzającym interaktywne, w pełni immersyjne doświadczenia. Wykracza poza ramy tradycyjnego muzeum, a każda ekspozycja zapewnia inspirującą podróż w interaktywnych przestrzeniach, gdzie wirtualne światy nie tylko można obserwować, ale także ich doświadczać i odczuwać wszystkimi zmysłami.

 

„Chcemy dać odbiorcom szansę na odkrycie czegoś nowego, zatopienie się na chwilę w doświadczeniu
i przestrzeni. To nie jest kolejne 'muzeum selfie’, ale multimedialna podróż, dlatego zachęcamy do wejścia w immersyjny świat technologii i muzyki” – komentuje Kuba Matyka, Experience Director i współzałożyciel MELT.

 

Bilety na wystawę można kupić online. Płatność kartą Mastercard gwarantuje specjalną cenę 10 złotych za wstęp (regularna cena biletu do strefy Mastercard Music to 50 złotych). Uczestnicy programu Bezcenne Chwile mają natomiast szansę odebrać swoją wejściówkę do immersyjnej strefy Mastercard Music w ramach programu.

 

 

Mastercard Music to projekt, którego ideą jest łączenie ludzi poprzez wspólną pasję i pokazanie siły muzyki, która, pomimo różnic, jednoczy. Już po raz trzeci marka podjęła współpracę z artystami o odmiennych stylach muzycznych, inspirując ich do wspólnego skomponowania oraz nagrania utworu, który będzie przełamywał schematy. W tegoroczną odsłonę projektu zaangażowali się Bedoes 2115, topowy polski raper i Dawid Kwiatkowski, jeden z najpopularniejszych polskich artystów popowych. Efektem pracy duetu jest singiel „Lustro”, dostępny na wszystkich platformach streamingowych. Kampania jest częścią aktywności marki skupionych wokół wspierania, rozwijania i komunikowania się z klientami przez pasje, z których jedna to właśnie muzyka.