Polski Standard Płatności wdraża płatności BLIKIEM metodą „jednego kliknięcia” w kolejnym banku. Tym razem to klienci mBanku przekonają się jak szybko, wygodnie i bezpiecznie płaci się w e-commerce za pomocą „jednego kliknięcia”.

Płatność jednym kliknięciem staje się coraz bardziej popularna w świecie mobilnej bankowości. To nie dziwi, ponieważ metoda ta daje gwarancję błyskawicznych i bezpiecznych zakupów online. W trakcie realizacji pierwszej transakcji dostajemy zaproszenie do zapamiętania danego sklepu. Po jego akceptacji, przy kolejnej transakcji wystarczy już tylko wybrać BLIKA i zatwierdzić płatność na swoim telefonie. Dodatkowo każda transakcja wymaga też autoryzacji kodem PIN w aplikacji mobilnej banku.
Mechanizm transakcji za pomocą jednego kliknięcia w mBanku wygląda następująco:

Przy zakupach jako formę płatności wybieramy BLIK. W aplikacji mobilnej w swoim smartfonie generujemy sześciocyfrowy kod BLIK. Następnie wpisujemy wygenerowany kod i zaznaczamy polecenie: Wykonaj i Zapamiętaj. W podsumowaniu zaznaczamy, że chcemy płacić bez przepisywania kodu.


Cieszymy się, że mBank wdrożył metodę „jednego kliknięcia” dla swoich klientów, bo jest to rozwiązanie, które pozwala na błyskawiczne, wygodne i bezpieczne płatności. Poza tym silna i wygodna autoryzacja BLIKA daje szerokie możliwości obsługi płatności. Prowadzimy w tej chwili rozmowy i prace wdrożeniowe metody „jednego kliknięcia” z kolejnymi bankami
i firmami,
mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Klienci mBanku lubią korzystać z BLIKA – w pierwszym kwartale 2017 r. skorzystało z niego 245 tys. osób. Dlatego rozwijamy tę usługę, umożliwiając płacenie BLIKIEM bez przepisywania kodu. Priorytetem mBanku jest dalszy rozwój mobilnych narzędzi i procesów w taki sposób, aby wszystkie istotne sprawy w banku można było załatwić z użyciem smartfona, mówi Cezary Stypułkowski, prezes zarządu mBanku.

źródło: PSP

Kan