Polski Standard Płatności nawiązał współpracę z Getin Noble Bankiem, co oznacza, że jego klienci uzyskali dostęp do systemu płatności mobilnych BLIK w swoich aplikacjach mobilnych. Getin Noble Bank jest siódmym bankiem, który dołączył do działającego ponad rok systemu.

Z BLIKA mogą korzystać wszyscy użytkownicy aplikacji mobilnych Getin Noble Banku: Getin Mobile, skierowanej do klientów detalicznych oraz Noble Mobile, przeznaczonej dla klientów segmentów noble i private banking.
W tej chwili z BLIKA korzystają klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (oraz Orange Finanse), PKO Banku Polskiego (oraz Inteligo). Wdrożenie systemu przez kolejny bank to ważny krok w kierunku popularyzacji płatności mobilnych.

Getin Noble Bank jest drugim największym bankiem z większościowym polskim kapitałem. Swoją ofertę kieruje do klientów indywidualnych, małych i średnich firm, samorządów oraz dużych korporacji. Z usług Banku korzysta 2,2 mln klientów.

Bardzo się cieszę, że Getin Noble Bank zdecydował się na współpracę z nami i jako pierwszy spoza grona początkowych sześciu banków wdrożył system BLIK. Dzięki temu kolejna grupa klientów otrzymała możliwość korzystania z naszego systemu. Sieci partnerów i akceptacji nieustannie się powiększają, co jest dowodem na to, że system BLIK sprawdza się na wielu polach – zarówno w tradycyjnych punktach, jak i w e-commerce, bankomatach oraz płatnościach na telefon. BLIK cieszy się coraz większym zaufaniem, przede wszystkim dlatego, że jest to bardzo szybka, wygodna i bezpieczna metoda płatności. Mamy nadzieję, że do systemu wkrótce dołączą kolejne banki – mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

W Getin Noble Banku wyznajemy zasadę, że usługi finansowe powinny być maksymalnie praktyczne, proste i wygodne. Każde nowe rozwiązanie wprowadzane do oferty to kolejne ułatwienie, odpowiadające na drobne uciążliwości życia codziennego. Jedną z takich funkcjonalności jest system BLIK, który otwiera przed naszymi klientami dostęp do szybkich płatności zbliżeniowych w wielu punktach w całej Polsce. Dzięki niemu brak portfela w kieszeni przestaje być problemem – do uregulowania należności w sklepie, kawiarni czy na siłowni wystarczy już tylko telefon z aplikacją mobilną z systemem BLIK – mówi Natalia Załęcka, Dyrektor Departamentu Digital, Getin Noble Bank.

Z systemu może korzystać obecnie ponad 2 miliony użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 3 miliony transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 140 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Ale BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet, Planet Cash oraz PayTel) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).

Aby skorzystać z BLIKA wystarczy odnaleźć go w aplikacji mobilnej dowolnego z banków – założycieli systemu. Aby dokonać zakupu należy wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać jednorazowy, sześciocyfrowy kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować transakcję na swoim telefonie.

źródło: PSP

Kan