• Mapy i usługa traffic od TomTom będą zasilać Microsoft Azure Maps, Bing, Microsoft Power BI i Microsoft 365 do końca tej dekady.
  • TomTom zawiera umowę z Microsoftem, aby wyposażyć produkty TomTom w AI i wprowadzić wspólne inicjatywy rynkowe w branży motoryzacyjnej, logistycznej i mobilności.
  • Microsoft licencjonuje TomTom Orbis Maps i rozpoczął wdrażanie usługi TomTom Traffic opartej na nowych mapach na rynkach globalnych.

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą zasilać usługi oparte na lokalizacji w rozwiązaniach Microsoftu, docierając codziennie do setek milionów ludzi i organizacji. Firmy będą ściśle współpracować nad wprowadzaniem innowacji na rynek, w tym produktów opartych na sztucznej inteligencji. Ponadto TomTom potwierdza, że Microsoft Azure jest preferowanym dostawcą usług w chmurze.

Nowa umowa odzwierciedla wspólne zaangażowanie TomTom i Microsoft w dostarczanie najnowocześniejszych technologii lokalizacyjnych dla firm i konsumentów. TomTom obsługuje usługę Azure Maps, która za pośrednictwem platformy chmurowej Azure umożliwia przedsiębiorstwom i programistom włączanie rozbudowanych funkcji mapowania i lokalizacji do rozwiązań, od analiz przestrzennych po Internet Rzeczy i śledzenie zasobów. Technologia lokalizacji TomTom jest również wykorzystywana w ofertach własnych firmy Microsoft. Oparta na sztucznej inteligencji wyszukiwarka Bing, narzędzie do wizualizacji danych Microsoft Power BI, Microsoft 365 i inne wykorzystują mapy i usługi TomTom do obsługi funkcji opartych na lokalizacji.

TomTom i Microsoft będą także współpracować nad innowacjami produktowymi, wykorzystując zdolności Microsoftu w zakresie AI i bogate doświadczenie TomTom w technologii lokalizacji. Celem jest opracowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji dla branży motoryzacyjnej, logistycznej i szerszych dziedzin mobilności. Firmy będą wspólnie realizować inicjatywy wejścia na rynek, wspierać sukces klientów i oferować im ekspercką wiedzę.

 

„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Microsoft. Firma wdraża już usługę TomTom Traffic, opartą na naszych nowych mapach TomTom Orbis Maps. Z niecierpliwością czekamy na dalsze wsparcie w postaci najbardziej aktualnych i najdokładniejszych danych o lokalizacji”, powiedział Harold Goddijn, Chief Executive Officer, TomTom. „Dzięki tej współpracy stworzymy innowacyjne produkty oparte na sztucznej inteligencji, które zapewnią klientom dodatkowe korzyści”.

„Nasza współpraca z TomTom opiera się na wspólnej wizji wartości dla klienta bazującej na lokalizacji”, powiedział  Nicholas Lee, Corporate Vice President, Microsoft Maps & Local. „Cieszymy się z innowacji produktowych, które będziemy mogli wprowadzić w życie w ramach naszej stałej współpracy, przy dodatkowym wsparciu technologii AI firmy Microsoft. Dzięki obsłudze rozwiązań w Microsoft Azure, technologia lokalizacji TomTom płynnie łączy się z naszymi usługami, przynosząc korzyści klientom z różnych branż”.

 

TomTom i Microsoft współpracują ze sobą od 2016 roku, kiedy to TomTom zasilił usługi lokalizacyjne Microsoft Azure Maps. Następnie rozszerzyli swoją współpracę o dane mapowe i usługi dla własnych ofert Microsoft. W ramach naturalnej ewolucji tych relacji, firmy współpracowały również w obszarze usług dla branży motoryzacyjnej, napędzając innowacje dotyczące generatywnych rozwiązań z zakresu automotive opartych na AI, opracowując także cyfrowy kokpit samochodowy oraz rozwiązanie informacyjno-rozrywkowe z analizą w chmurze.