VIVERSE, platforma do przetwarzania przestrzennego firmy HTC, uruchamia nową samodzielną usługę dla swojej autorskiej technologii Polygon Streaming, udostępniając ją po raz pierwszy poza VIVERSE. Dzięki temu twórcy będą mogli elastycznie integrować interaktywne modele 3D na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach, tabletach, laptopach/komputerach PC lub zestawach XR.
Polygon Streaming to innowacyjna technologia, która integruje przetwarzanie serwerowe z renderowaniem klienta, co pozwala na znaczące obniżenie wymagań dotyczących pasma internetowego oraz mocy obliczeniowej. Technika ta polega na strumieniowym przesyłaniu autentycznych danych 3D, ograniczając transmisję do niezbędnych informacji o poligonach aktualnie widocznych w modelu 3D na ekranie użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu, niezależnemu od platformy, zapewniony jest łatwy i powszechny dostęp do zaawansowanej grafiki interaktywnej
i funkcjonalności nowej ery obiektów trójwymiarowych.
Przykład działania Polygon Streaming na żywo można zobaczyć tutaj
„Tworzenie zasobów 3D nigdy nie było łatwiejsze, ale ich udostępnianie innym pozostawało barierą. Polygon Streaming otwiera nowe możliwości dla wszystkich, transformując każde urządzenie w taki sposób, żeby ludzie mogli cieszyć się wszystkimi detalami, od interaktywnych prezentacji produktów po środowiska wirtualne”. – powiedział Joseph Lin, dyrektor generalny VIVERSE.
Polygon Streaming to idealne rozwiązanie dla każdej branży korzystającej z zasobów 3D, w tym mediów i rozrywki, inżynierii, projektowania przemysłowego, wizualizacji architektonicznej, rozwoju gier i e-commerce. W tych branżach ważne jest, aby udostępniać modele 3D osobom, które nie mają dostępu do zaawansowanego sprzętu i oprogramowania. Klienci i partnerzy często recenzują treści zdalnie i muszą oglądać statyczne modele nieinteraktywne za pomocą udostępniania ekranu lub prezentacji slajdów, które nie mogą przekazać wszystkich szczegółów modelu 3D. Polygon Streaming firmy VIVERSE to wysoce zoptymalizowana metoda renderowania, która przesyła strumieniowo tylko niezbędne dane poligonów do renderowania widocznych sekcji obiektu 3D. Ta metoda wykorzystuje zaawansowane techniki, takie jak odrzucanie okluzji i adaptacyjne poziomy szczegółowości. Techniki te znacznie zmniejszają zasoby renderowania i wymagania dotyczące przepustowości przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego opóźnienia.
Polygon Streaming osiągnął imponujące wyniki w testach, które wykazały, że:
- do 8 razy skrócił się czas ładowania obiektów
- renderowane treści są do 2 razy płynniejsze, podnosząc wyświetlaną średnią liczbę klatek na sekundę (FPS)
- nawet do 81% mogą się zmniejszyć rozmiary całego projektu
Polygon Streaming jest wszechstronny i może być używany do pojedynczego obiektu, a także do zarządzania dziesiątkami zasobów w tym samym świecie. Oznacza to, że całe środowiska można zoptymalizować, maksymalizując wrażenia wizualne dla użytkowników niezależnie od ograniczeń sieciowych i sprzętowych urządzeń. Platforma inteligentnie i automatycznie dostosowuje się do warunków sieciowych i sprzętowych, zapewniając wysoką wierność obrazu i interaktywność. Dzięki temu złożone zasoby 3D i sceny można renderować nawet na urządzeniach niższej klasy.
Inne, kluczowe funkcje Polygon Streaming firmy VIVERSE obejmują:
- Interfejs sieciowy: Łatwe przesyłanie, konwertowanie i zarządzanie zasobami 3D za pomocą konsoli internetowej, zapewniającej wygodny dostęp i monitorowanie wykorzystania pamięci masowej, modeli, projektów i przepustowości.
- Integracja z silnikami gier: Zasoby Polygon Streaming można importować do popularnych silników gier, takich jak Unity i Unreal Engine, co usprawnia przepływ pracy dla deweloperów gier.
- Wersjonowanie dynamiczne: Zasoby 3D można łatwo aktualizować w dowolnym momencie, eliminując potrzebę wdrażania aktualizacji do aplikacji, które je przesyłają strumieniowo.
- Kompatybilność z WebXR: Pełna zgodność ze standardami WebXR zapewnia płynne przeglądanie interaktywnych treści.
„Cluster, Inc. nieustannie dąży do zapewnienia użytkownikom najlepszych wrażeń w metawersie. Cieszymy się, że możemy zintegrować technologię Polygon Streaming firmy VIVERSE z naszą platformą, aby dostarczać użytkownikom niezwykle szczegółowych i immersyjnych środowisk, niezależnie od możliwości ich urządzeń. Otworzy to nieskończone możliwości dla naszej społeczności deweloperów, a użytkownicy będą mogli doświadczyć wirtualnych światów nowej generacji z wyjątkową wiernością wizualną i interaktywnością, wzbogacając wrażenia, które zapewniamy na platformie Cluster”. – powiedział Naoto Kato, dyrektor generalny Cluster, Inc.
- Technologia VIVERSE Polygon Streaming jest teraz dostępna w wersji wczesnej z elastycznymi opcjami cenowymi zaczynającymi się od 99 USD. Dodatkowo technologia Polygon Streaming jest już zintegrowana z VIVERSE for Business, platformą do współpracy przestrzennej. Ta integracja umożliwia łatwe włączanie wysoce szczegółowych zasobów 3D do środowisk przestrzennych, co poprawia współpracę i wizualizację
w różnych branżach. - Technologia VIVERSE Polygon Streaming zostanie zaprezentowana na targach SIGGRAPH 2024 na stoisku 615. Aby zarejestrować się w Polygon Streaming, odwiedź stronę viverse.com/polygon-streaming.
Zostaw komentarz